Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-02-12, 20:47
  #13
Medlem
Ubbe Cykelkedjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Det i bold stämmer helt. Mitt inlägg var inspirerat av de två tidigare inläggen och nästan OT om man ser till trådstarten. Gällde ju bara detaljen klyftor.

Jag gillar sådana här modiga trådar, men jag är osäker på vilka detlajer som faktiskt stämmer. Jag är också osäker på, eller hoppas i alla fall, att man inte behöver vara fullt så negativ.

När det gäller konspirationer av eliten uteslutar jag det inte, men jag tror också att det lätt eller ofta ser ut som att framgångsrika människor samarbetar när de i själva verket bara har förutsett vad som kommer att hända, hur de andra kommer att agera, och helt enkelt spelat korten rätt.

Tror också att de flesta med tiden inser att man inte kan ta med sig guld till nästa liv, även om jag också anser att andra värden verker försvinna i aldeles för stor utsträckning. Många verkar galna.

Skulle behövas lite öl för att gå på djupet i den här tråden ...
Man bör vara fullt så negativ. Om man ska se till historien, nuet och framtiden, så bör man vara väldigt negativ. Det är min ståndpunkt. Många inflytelserika och megarika människor idag befinner sig inte där de gör för att de är smarta eller kompetenta. De befinner sig var de är på grund av att deras generationer växt. Barnbarnen till imperier behöver inte vara duktiga, men när pengar jobbar för dig, behöver du inte mycket för att fortsätta växa. Du kan kasta dartpilar med hjälp av en apa och ha goda chanser att växa.

Vad gäller konspirationer, så anser jag att konspirationer kring megarika är att de samarbetar för att hålla ihop en agenda alla är överens om gagnar alla. Svårare än så är det inte. Om du kan kontakta andra ekonomiskt jämlika motparter och alla tjänar på något, varför skulle inte alla vara överens?

Återigen vad handlar om feminismen, det är ett sidospår som inte har särskilt mycket med samhället att göra, om man faktiskt inte vill att människor ska lida under sitt eget system.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback