Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-02-08, 18:47
  #1
Medlem
DonMassimos avatar
Hej, köpe och byggde ihop ny dator i slutet av 2017
Specs:
Intel i7 8700k
nvidia GTX 1070
ASUS PRIME Z370-P
16 Gig ram 3000 mHz
etc..

Allt har fungerat perfekt tills idag då jag skulle spela BF1, när jag kom in på en server får jag black screen i ca 3-4 sekunder, sen ser jag spelet (det jag ska se) i ca 0.5 sekunder sen återigen black screen och så fortsätter det så.
Under tiden när detta pågår hör jag forfarande ljudet av spelet och jag kan navigera i menyn (options, exit etc). Jag har försökt (i 0.5 sekundersluckorna) att ändra från fullscreen till window men ingen förändring. Kör på de senaste nvidia drivrutinerna.

Jag testade även att spela PUBG för att se om samma sak hände i ett annat spel, vilket det gjorde men inte lika frekvent. Jag fick black screen som varade runt 6-7 sekunder och vanlig bild mellan 30 sekunder till ett par minuter.

Någon som har en aning om vad som kan vara problemet eller hur det går att lösa?

Tacksam för all hjälp och tips!
Citera
2018-02-08, 18:50
  #2
Medlem
DonMassimos avatar
*EDIT*

Problemet uppstår Endast i spelet. Inte i menyerna i spelet. Inte i Windows. Inte i webläsare. Etc... Alltså endast när jag kommit in på en server i respektive spel.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback