• 14 919 online
  • 1 171 466 medlemmar
  • 60 408 480 inlägg
  • 1
  • 2
2018-02-08, 15:01
Medlem
kebbe1666s avatar
Jag har en Saab 9-3 som jag har försökt sälja sedan Augusti. Har inte fått den såld eftersom ingen annan vill ha en gammal Saab...
...tills jag fick ett meddelande från en man i Nederländerna som är intresserad av att köpa den!
Han säger att han är ett stort "fan" av Saab och skulle jättegärna vilja komma och kolla på den.

Den är inte i nyskick direkt, med både rost och parkeringsskador.
Han har sett bilderna och kan inte ha missat det, men ändå så vill han jättegärna komma till Sverige och sedan importera den till Nederländerna.
Nu undrar jag om jag håller på att bli blåst eller typ mördad eftersom att ingen annan har visat intresse för min halvrostiga Saab tidigare. Vad bör jag vara försiktig med?

Eller är det bara är en Saabdåre som har hittat sin drömbil? Han ska tydligen ge den till sin dotter i present.
Senast redigerad av kebbe1666 2018-02-08 kl. 15:04.
Citera
2018-02-08, 15:06
Medlem
Zivanbres avatar
Frågan är varför han ska hela vägen till Sverige för en sketen SAAB som han lika gärna kan köpa i NL. Till sin dotter dessutom.
Om jag hade varit du hade jag smörjt in mig med vaselin om du tar över hnm.
Citera
2018-02-08, 15:11
Medlem
kebbe1666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zivanbre
Frågan är varför han ska hela vägen till Sverige för en sketen SAAB som han lika gärna kan köpa i NL. Till sin dotter dessutom.
Om jag hade varit du hade jag smörjt in mig med vaselin om du tar över hnm.
Något är skumt.
Ska se vad han svarar när jag har skickat fler bilder på bilen samt servicebok.
Citera
2018-02-08, 15:13
Medlem
Krille.the.Pettersons avatar
Gör inte ägarbytet pappersvägen iaf, det kommer inte gå igenom då han inte är svensk medborgare. Känner en som gjorde den missen sen fick han alla böter etc. som den skojaren gjorde sig skyldig till. Hur man gör ägarbyte med en utlänning vet jag inte om det är en kopia på passet som krävs men det kan du isf läsa dig till innan.
Citera
2018-02-08, 15:20
Medlem
kebbe1666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krille.the.Petterson
Gör inte ägarbytet pappersvägen iaf, det kommer inte gå igenom då han inte är svensk medborgare. Känner en som gjorde den missen sen fick han alla böter etc. som den skojaren gjorde sig skyldig till. Hur man gör ägarbyte med en utlänning vet jag inte om det är en kopia på passet som krävs men det kan du isf läsa dig till innan.
Han påstår att han har importerat bilar förr så antingen har en grej för svenska bilar eller så är det något annat på gång.
Borde ju finnas fler och finare Saab också.

Skumt!
Citera
2018-02-08, 15:23
Medlem
When in doubt, hör med polisen, de bör kunna tala om för dig hur du ska gå till väga, eller iaf vart du kan vända dig.
Citera
2018-02-08, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kebbe1666
Han påstår att han har importerat bilar förr så antingen har en grej för svenska bilar eller så är det något annat på gång.
Borde ju finnas fler och finare Saab också.

Skumt!
Gäller väl bara att ha koll så ägarbytet sker rätt och kräv att snubben kommer med kontanter i svensk valuta.

Fuffens med ägarbytet är en möjlighet. En annan är att han blåser dig på pengar och ev hela bilen om du får pengar via PayPal eller liknande.

Ta en titt hur många likadana saabar son ligger ute?
Citera
2018-02-08, 15:31
Medlem
kebbe1666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hubbabubblor
Gäller väl bara att ha koll så ägarbytet sker rätt och kräv att snubben kommer med kontanter i svensk valuta.

Fuffens med ägarbytet är en möjlighet. En annan är att han blåser dig på pengar och ev hela bilen om du får pengar via PayPal eller liknande.

Ta en titt hur många likadana saabar son ligger ute?
Efter snabb koll så finns det knappt 20 likadana som min på Blocket.
Men varför vill man ha en standardmodell? En aero eller viggen hade jag köpt istället
Senast redigerad av kebbe1666 2018-02-08 kl. 15:34.
Citera
2018-02-08, 15:55
Medlem
PiusXIIIs avatar
Citat:
Men varför vill man ha en standardmodell? En aero eller viggen hade jag köpt istället

Vad har du att förlora? Det är väl bara att ta med ett par kompisar och möta upp på en offentlig plats?

Hur räddhågad är du?
Citera
2018-02-08, 16:01
Medlem
Detdär med vaselinet begrep jag inte..
Det går väl lika bra med motorolja , typ 10-30..? 6
Senast redigerad av makumba 2018-02-08 kl. 16:05.
Citera
2018-02-08, 16:26
Medlem
Hegamons avatar
Citat:

Vad heter filuren. Det kanske du ser i hans emailadress?

Senast jag skulle sälja en bil på nätet, det var ingen dyr bil, då var det en spanjor som jag kollade upp hans namn, han hette samma som i mejladressen. Det var en mycket känd bedragare. Dom vill att du ska föra över pengar, eller att du ska få pengar eller hur dom nu gör. Sedan slutar det med att banken vill du betalar tillbaka underskottet på kontot. Jag kan inte exakt hur dom gör, men bluff är det garanterat.

En herre vid namn Vale hette han som kontaktade mig. Ni ser hans namn i denna länken om ni söker på Vale: http://www.gelki.com/Blocket-bedragare/
Senast redigerad av Hegamon 2018-02-08 kl. 16:29.
Citera
2018-02-08, 16:56
Medlem
Citat:
Jag har en Saab 9-3 som jag har försökt sälja sedan Augusti. Har inte fått den såld eftersom ingen annan vill ha en gammal Saab...
...tills jag fick ett meddelande från en man i Nederländerna som är intresserad av att köpa den!
Han säger att han är ett stort "fan" av Saab och skulle jättegärna vilja komma och kolla på den.

Den är inte i nyskick direkt, med både rost och parkeringsskador.
Han har sett bilderna och kan inte ha missat det, men ändå så vill han jättegärna komma till Sverige och sedan importera den till Nederländerna.
Nu undrar jag om jag håller på att bli blåst eller typ mördad eftersom att ingen annan har visat intresse för min halvrostiga Saab tidigare. Vad bör jag vara försiktig med?

Eller är det bara är en Saabdåre som har hittat sin drömbil? Han ska tydligen ge den till sin dotter i present.

Sälj absolut inte till någon från ett annat land. Problemet är inte att ingen vill köpa den. Problemet är att du lagt ut den till för högt pris. Sänk priset och sälj den imorgon utan krångel
Citera
  • 1
  • 2