• 26 960 online
  • 1 184 075 medlemmar
  • 61 194 441 inlägg
  • 1
  • 2
2018-02-08, 13:21
Medlem
Sockerarters avatar
"En video där tre tonårspojkar först lockar till sig en katt och där sedan den ene slänger iväg den flera meter sprids just nu på nätet."

https://www.hd.se/2018-02-08/hoganas...m_campaign=bfr

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...or-djurplageri

Jag hittade inte någon tråd om detta, så jag startar en.
Vem lägger upp en sådan film, blivande seriemördare?
Citera
2018-02-08, 13:36
Medlem
Drama-Llamas avatar
Nu har jag inte sett filmen, men det låter ju som att de, som tonåringar så ofta gör, försökte imponera på varandra genom att göra något väldigt förbjudet. Det är såklart otäckt att de gav sig på ett djur som inte kunde försvara sig, men man ska kanske inte hoppa direkt till slutsatsen att de kommer att bli seriemördare när de är stora.

Aftonbladet-artikeln du länkar till verkar för övrigt handla om ett annat fall, vilket diskuteras här.
Citera
2018-02-08, 13:40
Medlem
Halloween2s avatar
Namn ut genast!

Har sett att ungar under 10 gjort sånt här men de som är 15 något och gör sånt här blir med all förmodan benso torskar och framtida boxare (med kvinnor som slagpåsar) senare i livet.

Det bästa som kan hända nu (har inte läst artikeln) är att namn kommer ut och att deras familjer får telefon samtal.. Ungarna kommer pissa på sig och tänka sig för nästa gång någon idiot får för sig att göra något korkat som detta.
Citera
2018-02-08, 13:51
Medlem
Sockerarters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drama-Llama
Nu

Aftonbladet-artikeln du länkar till verkar för övrigt handla om ett annat fall, vilket diskuteras här.

Det har du helt rätt i, ignorera den länken. Jag verkar inte kunna redigera nu.
Citera
2018-02-08, 15:51
Medlem
Sockerarters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halloween2
Namn ut genast!

Har sett att ungar under 10 gjort sånt här men de som är 15 något och gör sånt här blir med all förmodan benso torskar och framtida boxare (med kvinnor som slagpåsar) senare i livet.

Det bästa som kan hända nu (har inte läst artikeln) är att namn kommer ut och att deras familjer får telefon samtal.. Ungarna kommer pissa på sig och tänka sig för nästa gång någon idiot får för sig att göra något korkat som detta.

Jag tänker som du! Nu vet jag inte heller exakta åldern då tonåring kan vara13, likväl som 19, men ett beteende som detta är mer än ett "busstreck" enligt mig. Inte bara att få för sig att göra så utan också att stolt visa upp det. Det är ett beteende som måste stävjas omedelbums!
Citera
2018-02-08, 15:54
Medlem
Oldberrys avatar
Kasta upp en katt i luften ? Visst är det elakt men kom den till skada ?
Citera
2018-02-08, 16:12
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Oldberry
Kasta upp en katt i luften ? Visst är det elakt men kom den till skada ?
Fy fan vilken jävla fråga. det är väl klart som fan att en katt kommer till skada om man kastar upp den rakt upp i luften? Fan tror du själv?
Citera
2018-02-08, 16:13
Medlem
Carl Serungs avatar
Förmodligen "ungdomsgäng"?
Citera
2018-02-08, 16:16
Medlem
Peztens avatar
Att som "ungdom" tortera djur är ett tecken på psykopati och det är definitivt en risk för samhället. Vilka är dessa? Bör screenas och kanske behandlas på psykhem : fotboja och obligatoriska träffar med psykolog och polis? Kanske datorförbud? (Dessa äckliga as hänger ofta på "internets mörka sida", typ 4chan.)

Häng ut!
Citera
2018-02-08, 16:18
Avstängd
någon som har videon?
Citera
2018-02-08, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Fy fan vilken jävla fråga. det är väl klart som fan att en katt kommer till skada om man kastar upp den rakt upp i luften? Fan tror du själv?
Tror inte du är seriös men vad gaggar du om. klart som fan katten klara sig.
Citera
2018-02-08, 16:24
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Dagis-Dropout
Tror inte du är seriös men vad gaggar du om. klart som fan katten klara sig.
Vad vet du om det? Jag är kattmänniska och har dessutom katt själv. Visserligen har dom en jävla bra reaktionsförmåga men det är väl för helvete ingen självklarhet att dom klarar sig oskadda efter att dom blir uppkastade? Försök inte lura i mig massa trams.
Citera
  • 1
  • 2