Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-02-08, 11:57
  #1
Medlem
Kalle81s avatar
SD har tidigare haft en begränsad möjlig väljarskara genom sitt agg mot muslimer.

Nu vill man inte längre förbjuda slöja och burka.


https://www.aftonbladet.se/nyheter/s...-problematiskt

"Frågan är problematisk".

Jaha, varför då , Jimmy?
Kan man bli det självklara valet för Sverige s muslimer nu?

Med 10 % muslimer i Sverige så kan SD nå 30%.

Strategin har historisk bäring då Hitler hade arméer med enbart muslimer.
Citera
2018-02-08, 12:12
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
SD har tidigare haft en begränsad möjlig väljarskara genom sitt agg mot muslimer.

Nu vill man inte längre förbjuda slöja och burka.


https://www.aftonbladet.se/nyheter/s...-problematiskt

"Frågan är problematisk".

Jaha, varför då , Jimmy?
Kan man bli det självklara valet för Sverige s muslimer nu?

Med 10 % muslimer i Sverige så kan SD nå 30%.

Strategin har historisk bäring då Hitler hade arméer med enbart muslimer.

Alla partier kan/kommer köra floskler inför valet i höst, allt för att locka väljare, det kommer komma hur sjuka idéer som helst för att locka röster! Efter valet kommer ingen som vanligt ifrågasätta alla löften eller lögner som sagts. Svenskarna går som vanligt till jobbet och tänker det blir nog bra det här!
Citera
2018-02-08, 12:21
  #3
Medlem
SD kanske ska föreslå att hej-hej-tiggarna får stanna och att vi ska öka MENA-invandringen till Sverige också, när han ändå håller på.

Jag är definitivt inte positiv till utspelet. Men gynnar det partiet så kan jag ha en viss begränsad tolerans för detta. Men med tiden glider man ju bara isär mer och mer från SD så som dom hållit på.
Citera
2018-02-08, 12:24
  #4
Medlem
Drama-Llamas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Jaha, varför då , Jimmy?
Han förklarar ju det i artikeln du själv länkar till:
Jag är mer inne på att man ska begränsa föräldrars möjligheter att tvinga på barn kvinnoförnedrande religiösa symboler, säger Jimmie Åkesson.
Jag är mer inne på att man bör förbjuda tvång i den meningen att barn inte ska behöva klä sig i sånt. Man ska inte tillåta det i skolan. Vissa typer av slöja kan säkert hamna under lagen om maskeringsförbund. Så det är en svårare fråga än ett ja eller nej, säger Åkesson
__________________
Senast redigerad av Drama-Llama 2018-02-08 kl. 12:27.
Citera
2018-02-08, 12:25
  #5
Medlem
Kalle81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DJ-Emerald
SD kanske ska föreslå att hej-hej-tiggarna får stanna och att vi ska öka MENA-invandringen till Sverige också, när han ändå håller på.

Jag är definitivt inte positiv till utspelet. Men gynnar det partiet så kan jag ha en viss begränsad tolerans för detta. Men med tiden glider man ju bara isär mer och mer från SD så som dom hållit på.

Ja bra idé. Bara de hinner få klart så de kan rösta i valet. Annars borde de kunna få rösta 2022. Bra om Jimmy tänker så långsiktigt.
Citera
2018-02-08, 12:30
  #6
Medlem
Kalle81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drama-Llama
Han förklarar ju det i artikeln du själv länkar till:
Jag är mer inne på att man ska begränsa föräldrars möjligheter att tvinga på barn kvinnoförnedrande religiösa symboler, säger Jimmie Åkesson.

Bra Jimmy. Nu fungerar det nog ändå bättre med ett slöjförbud. Lätt att kontrollera, har de burka eller inte?

Med Jimmys förslag ska man kontrollera om föräldrar tvingat sina barn till nåt...lycka till Jimmy. Själv blev jag tvingad att spela blockflöjt.

Andra länder har de här förbuden, så det vore inte speciellt radikalt att för ett Sverige-älskande parti driva frågan. Men ok, vi skiter i det Jimmy.

Vad återstår i sds program, minska invandringen lite kanske. Eller fan, kan ju bli problematiskt
Citera
2018-02-08, 12:34
  #7
Medlem
Drama-Llamas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Bra Jimmy. Nu fungerar det nog ändå bättre med ett slöjförbud. Lätt att kontrollera, har de burka eller inte?

Med Jimmys förslag ska man kontrollera om föräldrar tvingat sina barn till nåt...lycka till Jimmy. Själv blev jag tvingad att spela blockflöjt.

Andra länder har de här förbuden, så det vore inte speciellt radikalt att för ett Sverige-älskande parti driva frågan. Men ok, vi skiter i det Jimmy.

Vad återstår i sds program, minska invandringen lite kanske. Eller fan, kan ju bli problematiskt
Ett förbud mot burqa är ju ett slag i luften, bl.a. eftersom ingen har lyckats påvisa att plagget bärs i någon omfattning i Sverige. De som har försökt har visat sig blanda ihop burqa med niqab. Det hedrar Jimmie Åkesson att han inte ställer sig bakom verkningslös symbollagstiftning utan att först leta efter andra lösningar, eller åtminstone undersöka problemets omfattning.
Citera
2018-02-08, 12:37
  #8
Medlem
kimilsungias avatar
Undrar om det är en kappvändning eller valfläsk?

Citat:
Jimmie Åkesson backar om burkaförbud

Sverigedemokraternas Jimmie Åkesson vill inte längre se ett burkaförbud i Sverige. Han svänger därmed i frågan om att förbjuda kläder som täcker ansiktet.
Det uppger han i en intervju med Sven Melander.

https://www.expressen.se/nyheter/jim...m-burkaforbud/
Citera
2018-02-08, 12:58
  #9
Medlem
SD försöker desperat att framstå som ett mittenparti lagom till valet. Kommer partiet att övertyga väljarna?
Citera
2018-02-08, 13:04
  #10
Medlem
8711s avatar
Vad spelar det för roll när det viktiga är Sverigedemokraternas stoppade asylinvandring och nollvision till invandring vid gränsen från Danmark och Tyskland.

Det ska inte komma folk hit från mellanöstern och afrika som massinvandrar.

Vad dom har på sig skiter jag i så länge man inte tar in dom i mitt land. Dom som är kvar och bär burka ska i vissa fall ut, resten får man väl leva med. Det är rätt få som bär burka. Man ser det inte titt som tätt direkt om man säger som så.
Citera
2018-02-08, 13:07
  #11
Medlem
8711s avatar
Däremot förbud mot täckande klädsel inom offentliga jobb och förbud mot tvång mot barn är bra och ska vara kvar, såklart. Men inte heller dessa ska invandra till Sverige överhuvudtaget i någon högre grad och det är det viktiga.
Citera
2018-02-08, 13:15
  #12
Medlem
8711s avatar
Rubriken är ju fel därtill. Vad då lockar muslimer? Sverigedemokraterna har en nollvision för asylinvandring vid gränsen. Det ska inte komma några särskilt stora antal muslimer till Sverige med Sverigedemokraternas politik.

Muslimer skulle alltså vara en oerhört begränsad väljargrupp, oavsett om dom har burka eller tomteluva.

Idag har vi många muslimer här, men det är knappast SD:s fel. Dessa röstar knappast på SD oavsett om man får ha burka eller inte, vilket ytterst få har. Det är en symbolfråga och rätt ointressant. Det handlar om massinvandringen i stort, vad olika folkslag sen har för traditionell klädsel är ju bara en följd. Man kan inte ha en massa muslimer och förbjuda allt i deras religion, problemet är att muslimerna ens har massinvandrat hit.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback