Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-02-08, 15:19
  #13
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Sweden
Torsås största attraktioner 2018 är varken den småskaliga industrin eller hönserierna utan landsvägen ner till hamnen i Bergkvara.

I Sverige finns idag endast en bank - Svenska Handelsbanken SHB. De arbetar med kontanter och har kontor. Anledningen är decentralicerad organisation där respektive kontor hanterar sina lokala kunder och bygger relationer.

Nej, de vill ogärna hantera kontanter, vill man ta ut kontanter så säger de att du har ju uttagskort, bankomaten sitter på väggen utanför...

Men det är väl en del av relationen...

Kund med nästan en miljon på banken när det hände...

Själv har jag en lokal sparbank, och då får man Swedbank på köpet...
__________________
Senast redigerad av Enydrion 2018-02-08 kl. 15:23.
Citera
2018-02-08, 16:13
  #14
Medlem
Mr.Swedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion
Nej, de vill ogärna hantera kontanter, vill man ta ut kontanter så säger de att du har ju uttagskort, bankomaten sitter på väggen utanför...

Men det är väl en del av relationen...

Kund med nästan en miljon på banken när det hände...

Själv har jag en lokal sparbank, och då får man Swedbank på köpet...
Och varför skulle SHBs kassapersonal bemöda sig att plocka fram pengar åt dig om bankomaten sitter på väggen utanför? Det går ju fortare den vägen, även för dig.

Tittar du på deras kundstruktur inser du att en mille på banken inte imponerar.
Citera
2018-02-08, 16:32
  #15
Medlem
leprasjuklings avatar
Vad är det ni vill göra inne i banken som inte är bättre att göra utanför?
Själv pratar jag inte med säljare mer än absolut nödvändigt. Jag har haft Skandiabanken i över 10 år. Jag har aldrig saknat ett bankkontor att gå till.
Senaste gången jag var inne i en bank var för fem år sedan när jag hjälpte en 80+ förälder att skaffa internetbank och bankkort. Så visst för 20-talisterna är det ett problem. Ett problem barn och barnbarn får hjälpa till med i alla fall då de inte längre klarar ta sig till banken
Citera
2018-02-08, 16:39
  #16
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Sweden
Och varför skulle SHBs kassapersonal bemöda sig att plocka fram pengar åt dig om bankomaten sitter på väggen utanför? Det går ju fortare den vägen, även för dig.

Tittar du på deras kundstruktur inser du att en mille på banken inte imponerar.
Det tror jag inte, om jag jobbade på Handelsbanken skulle jag tycka det var en idiot som hade en miljon hos Handelsbanken...

De flesta andra bankers personal är mycket korrekta..
Citera
2018-02-08, 16:43
  #17
Medlem
Mr.Swedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion
Det tror jag inte, om jag jobbade på Handelsbanken skulle jag tycka det var en idiot som hade en miljon hos Handelsbanken...

De flesta andra bankers personal är mycket korrekta..
Dina påståenden går stick i stäv med - inte bara min erfarenhet - utan vad landets samlade affärspress säger, och därmed har du förpassat dig till töntarnas stora, pinsamma skara.
Citera
2018-02-08, 17:21
  #18
Medlem
Swedbank och nordea är de 2 absolut SÄMSTA skitbankerna.
De lägger ner allt och sparkar personal och har ingen kontanthantering och ingen service till vanliga kunder.

Finns väl bara några små sparbanker kvar på vissa orter och handelsbanken plus forex som är riktiga banker fortfarande.
Citera
2018-02-08, 17:52
  #19
Awaiting Email Confirmation
Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion
Det tror jag inte, om jag jobbade på Handelsbanken skulle jag tycka det var en idiot som hade en miljon hos Handelsbanken...

De flesta andra bankers personal är mycket korrekta..

Om jag jobbade på Handelsbanken skulle jag tycka det var en idiot som låg back en miljon...

Det är ju det dom är på Handelsbanken, korrekta.

Fick själv ta ut en tusenlapp (1000 kr) på Handelsbanken för några år sedan när jag sa att jag ville ge bort en tusenlapp i present. Hur mycket kontanter ville du ta ut och varför?
Citera
2018-02-08, 17:53
  #20
Awaiting Email Confirmation
Citat:
Ursprungligen postat av Blatteman
Swedbank och nordea är de 2 absolut SÄMSTA skitbankerna.
De lägger ner allt och sparkar personal och har ingen kontanthantering och ingen service till vanliga kunder.

Finns väl bara några små sparbanker kvar på vissa orter och handelsbanken plus forex som är riktiga banker fortfarande.

Det är sant det. Finns små sparbanker kvar som fortfarande har kontanter.
Citera
2018-02-08, 18:49
  #21
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av davidwatts
Om jag jobbade på Handelsbanken skulle jag tycka det var en idiot som låg back en miljon...

Det är ju det dom är på Handelsbanken, korrekta.

Fick själv ta ut en tusenlapp (1000 kr) på Handelsbanken för några år sedan när jag sa att jag ville ge bort en tusenlapp i present. Hur mycket kontanter ville du ta ut och varför?

Jag har inte Handelsbanken, har haft bankfack där på den tiden jag hade två bankfack i olika banker, då hade jag en halv mille där ungefär...

Det var mindre än 10000...
Citera
2018-02-08, 19:01
  #22
Awaiting Email Confirmation
Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion
Jag har inte Handelsbanken, har haft bankfack där på den tiden jag hade två bankfack i olika banker, då hade jag en halv mille där ungefär...

Det var mindre än 10000...

Aha OK. Och då hade du en halv mille i bankfacket eller?
Citera
2018-02-08, 23:45
  #23
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av davidwatts
Aha OK. Och då hade du en halv mille i bankfacket eller?

Det var på den tiden det var förmögenhetsskatt om man hade pengarna på bankkonton och det var väldigt låga räntor.
Citera
2018-02-09, 00:00
  #24
Awaiting Email Confirmation
Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion
Det var på den tiden det var förmögenhetsskatt om man hade pengarna på bankkonton och det var väldigt låga räntor.

Kontradiktion det där tycker jag. Dvs tidigare än 2007 och senare än 1947?
Har du alltid vara skeptisk till fonder och aktier?
Hade du pengarna i jordbruk- och/eller skogsfastigheter då eller?

Du svarar som en politiker!

Edit: Är du egentligen Kjell Stefan Löfven?

Edit2: Vi har båda två olönsamma intressen. Jag har kreditkort, du har sparkonton
__________________
Senast redigerad av davidwatts 2018-02-09 kl. 00:25.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback