Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-03-31, 09:36
  #13
Medlem
hipp-hipps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Briggsjo
Och ja har en portfölj som är upp 8,23% sen mitten av januari med taktik att hela tiden köpa de 2 fonder som gått bäst de 3 senaste månaderna.
Detta görs med en väldigt lite del av mitt kapital som ja kan förlora då det är ren spekulation men roligt att följa.
Kul, glad att höra, berätta mer!
Citera
2018-03-31, 10:03
  #14
Medlem
Briggsjos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hipp-hipp
Kul, glad att höra, berätta mer!

Ja loggar in via Avanzaappen, trycker på "Utforska" längst upp till höger, scrollar ner och väljer "Fonderna med bäst avkastning (3mån)".
Det gör jag ca 1 ggr/vecka och byter till de 2 bästa som går att köpa på Avanza.
Bara vart 1 byte sen Januari till mars och det var nu i veckan en afrikafond till en annan.
Citera
2018-03-31, 16:37
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hipp-hipp
Jag talar om mina fonder, Stratega 30/50/70. Deras performance utan att göra något var inte så märkligt. Vad har du för fond, och varför just den?


Kan gå neråt, och ska gå neråt.


Skönt att höra. Då meddelar jag det till dig, så att åtminstone någon får glädje.

Försökte bara hjälpa till, ett för stort självförtroende (investeringsmössigt) förstör sjukt mångas avkastning
Citera
2018-05-17, 17:50
  #16
Medlem
Tror det är ett dårprojekt, men om man verkligen vill så ska man nog använda börshandlade fonder (ETF). Då är man iaf inte bakbunden av långsam fondhandel utan kan flippa fram och tillbaks hur snabbt man vill
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback