Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2018-07-17, 21:21
  #37
Medlem
ziriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nykula
Jag är under 25... och har kvar min oskuld. Din tanke om att kroppen tycker det är dax för barn är ju väldigt intressant. Kan så vara

Möjligt att det är individuellt hur det påverkar ens libido, vissa kanske blir mer pilska än andra. Finns säkert nåt vetenskapligt att luta sig på här, gissar på att din kropps biologiska klocka tycker att du är i den ultimata fertila åldern
Citera
2018-07-27, 09:19
  #38
Medlem
mhns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siriana
Jag har funderat på en sak.

När man som kvinna har ägglossning så blir man (eller jag iallafall) vanligtvis vansinnigt kåt. Det är nästintill jobbigt och irriterande, man tänker på sex hela dagarna, man ordnar man diskret med jeansen så att sömmen hamnar precis på klitoris, man läser porrnoveller och bara längtar tills barnen lagt sig så man får ligga.


Är det såhär för (de flesta) män hela tiden? Är ni alltid såhär kåta? Hur får ni någonting gjort på dagarna isåfall?
Jag kan ju bara tala för mig själv. Och ja, jag är allt som oftast sådär kåt som du beskriver. Väldigt jobbigt och jag önskar att min sexdrift kunde försvinna, eller åtminstone minska rejält. Kåtheten försvinner helt efter att jag kommit, och den känslan är så befriande. Men efter en kvart så är kåtheten tillbaka igen.

Det finns inget som kan minska kåtheten, förutom antidepressiva mediciner. Men det är inget som jag vill knapra, och de ska tydligen ta bort alla typer av känslor, även glädje, så inget för mig.
Citera
2018-07-28, 06:00
  #39
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mittra
Är detta verkligen bara ett kvinnoproblem (om man nu vill se det som ett problem), även männen blir väl kåta när vi kvinnor har ägglossning.

Feromoner...

Jag har funderat på det där. Upplever ett stort ökat intresse från män de dagarna. Och de kan vara på rätt stort avstånd, så feromoner borde liksom inte kunna flyga motvinds till dem. Antingen kollar de alltid in en, fast jag bara märker det vid ägglossning, eller så märks det på något annat sätt.
Citera
2018-07-28, 06:03
  #40
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zirik
Möjligt att det är individuellt hur det påverkar ens libido, vissa kanske blir mer pilska än andra. Finns säkert nåt vetenskapligt att luta sig på här, gissar på att din kropps biologiska klocka tycker att du är i den ultimata fertila åldern

För mig har det nog alltid varit såhär, men när jag var 15-22 så var jag inte särskilt medveten om min egen kropp och sexualitet, så jag tänkte inte på det då.
Citera
2018-07-28, 16:38
  #41
Medlem
WalterSullivans avatar
Jag som kille var kåt långt in i 20 åren, kändes som puberteten aldrig slutade typ fast sen när man närma sig 30 så avtog det faktiskt. Porr och runkande är inte alls lika intressant längre utan är nåt som görs lite fort en gång i veckan kanske bara för att ventilera ut lite kåthet som kan byggas upp. Men det där när man runka varje dag och stor konsumera porr är ett avslutat kapitel, se snygga tjejer på stan blir jag mycket mer upphetsad av nu för tiden än när jag var yngre dock. Kanske blivit lite mer finsmakare.
Citera
2018-07-28, 19:11
  #42
Medlem
Sirianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av f30malmo
Jag har funderat på det där. Upplever ett stort ökat intresse från män de dagarna. Och de kan vara på rätt stort avstånd, så feromoner borde liksom inte kunna flyga motvinds till dem. Antingen kollar de alltid in en, fast jag bara märker det vid ägglossning, eller så märks det på något annat sätt.

Eller så är du som jag: känner dig finare och blir kåtare vid ägglossning = rör dig på ett annat, lite mer utmanande sätt vilket väcker uppmärksamhet hos det motsatta könet
Citera
2023-06-13, 07:35
  #43
Medlem
MorningwoodHeightss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siriana
Jag har funderat på en sak.

När man som kvinna har ägglossning så blir man (eller jag iallafall) vanligtvis vansinnigt kåt. Det är nästintill jobbigt och irriterande, man tänker på sex hela dagarna, man ordnar man diskret med jeansen så att sömmen hamnar precis på klitoris, man läser porrnoveller och bara längtar tills barnen lagt sig så man får ligga.


Är det såhär för (de flesta) män hela tiden? Är ni alltid såhär kåta? Hur får ni någonting gjort på dagarna isåfall?

Jag är i 30-årsåldern och tycker att min kåthet har ökat med åldern. För 10 år sedan var jag kåt på ett mer ytligt sätt, typ att jag runkade intensivt flera ggr/dag. Nu är det en mer djupare känsla. Dessutom är jag i ett förhållande sedan flera år och jag upplever att jag har synkat min kåthet med min sambo. Hon blir askåt när hon har ägglossning och det är som att min kropp anpassat sig till henne. Det gör att vi båda är svinkåta och knullar som kaniner under hennes ägglossning.

Men precis som du frågar så är kåtheten ofta ett jäkla bekymmer för att få något gjort. Blir till att nödrunka på eller innan jobbet för att kunna fokusera ibland
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback