2018-02-08, 03:55
Medlem
apfigurs avatar
Länk: (betalvägg), http://www.lt.se/stockholm/sodertalj...-skandalbygget

Totalt tio papperslösa personer har gripits i samband med ett bygge i Glasberga, Södertälje kommun.

Tillsammans med Södertäljepolisen som bistod med handräckning, gränspolisen som hjälpte till att identifiera personerna och kommunens bygglovsenhet som såg brister i byggkvaliteten slog man till.

Det visade sig att åtta av de nio personerna som fanns på platsen var tillståndslösa och omhändertogs av gränspolisen. Jack Wiberg är gruppchef för arbetsplatskontroller vid gränspolisen:

– Personerna kunde inte visa att de hade tillstånd att arbeta här så vi omhändertog dem och de förhördes i polishuset på Kungsholmen med hjälp av tolk. Efter vidare utredning bestämde våra beslutsfattare, som är jurister vid gränspolisen, att de skulle lämna landet, säger han.

Företaget heter Scandinavium fastigheter och är en del av Kerimo bygg som består av flera byggföretag. LT har försökt söka ansvariga vid företaget för en kommentar, men några kontaktuppgifter till företaget eller ledningen går inte att hitta.
Citera
2018-02-08, 06:24
Medlem
ersattningsids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av apfigur
Länk: (betalvägg), http://www.lt.se/stockholm/sodertalj...-skandalbygget

Totalt tio papperslösa personer har gripits i samband med ett bygge i Glasberga, Södertälje kommun.

Tillsammans med Södertäljepolisen som bistod med handräckning, gränspolisen som hjälpte till att identifiera personerna och kommunens bygglovsenhet som såg brister i byggkvaliteten slog man till.

Det visade sig att åtta av de nio personerna som fanns på platsen var tillståndslösa och omhändertogs av gränspolisen. Jack Wiberg är gruppchef för arbetsplatskontroller vid gränspolisen:

– Personerna kunde inte visa att de hade tillstånd att arbeta här så vi omhändertog dem och de förhördes i polishuset på Kungsholmen med hjälp av tolk. Efter vidare utredning bestämde våra beslutsfattare, som är jurister vid gränspolisen, att de skulle lämna landet, säger han.

Företaget heter Scandinavium fastigheter och är en del av Kerimo bygg som består av flera byggföretag. LT har försökt söka ansvariga vid företaget för en kommentar, men några kontaktuppgifter till företaget eller ledningen går inte att hitta.

många i byggbranschen har blivit blåsta av den där jävla pajasen Ferit.

han skall ni se upp med
Citera
2018-02-08, 09:48
Medlem
mmais avatar
Räcker att titta på "ägarens" namn så förstår man vilket skit dom håller på med.
Citera
2018-02-08, 14:55
Medlem
Lifeisnows avatar
Är det så det nya Sverige skall byggas..jag tror jag bokar in mig på att lämna landet för all tid..har redan förberett. Sverige är i hög hastighet på väg in i en ekonomisk krasch sällan skådad.
Citera
2018-02-21, 22:06
Medlem
Pirkggatan i glasberga.
De har ett upplägg som är såhär.
De tar in en underentrepenör som ska sköta bygget ( gregorz korba) i detta läge som i sin tur har ett bolag med vänner i mousa kerimo och alex nayis gör en muntlig överenskommelse med gregor om att en summa skall betalas till detta bolag som de tvättar pengar i bolaget tar 10-20% av summan till ägarna resten får gregor i handen.
Det har arbetat 16 personer på bygget (jag en av dessa). Vi arbetade tillsammans 2300h de tvingade oss atbeta med tak mm utan ställningar om vi slutar tar de in andra och skiter i att betala oss.
Vi jobbade i 7 veckor totalt jag fick ut endel av min lön tack vare att jag tjatade på dom när vi hade jobbat 5 veckor så skulle den första lönen kommiy mousa och alex kom tiöö bygget och sa att banken inte betala ut då vi inte har lagt taken på 2 av husen.
Fast vi skulle bara arbeta på hus 1.
6e veckan kom vid 15dec då skulle vi få betalt då kom de och sa att de inte såg folk som arbetade att om vi inte är fler så kommer de inte vetala ut pengar åt oss .
Då sa de att de hade kommit överens med gregor om att 50000 skulle betalas it för varje färdig lägenhet varje lägen het är 150kvm detta har de mörkat för alla.
Vi fick tag på förra byggarna som hade arbetat före oss de hade inte heller fått betalt vi stoppade arbetet direkt.
Gregor svarsr inte på samtal som bi ringer vi åker hem till mousa och de börjar hota oss de tänker inte betala oss vi får fråga gregor de har avtal med honom varpå jag får sms av gregor att vi får fråga bolaget som bi arbetat åt om betalning (vilket vi inte vet vilka de är)
Jag har efter detta anmält allt till skattemyndigheten mm nu idag så lever hela familjen under skyddad identitet då de har skickat folk som ska ta hand om mig.

Mousa kerimo alex nayis gregor korba ska man passa sig för
Citera
2018-04-02, 11:37
Medlem
beyonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ersattningsid
många i byggbranschen har blivit blåsta av den där jävla pajasen Ferit.

han skall ni se upp med
Är han släkt med Yilmaz?

https://www.riksdagen.se/sv/ledamote...0-0050040c9b55

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Yilmaz_Kerimo

Citat:
Södertälje kommun har kritiserats för sprittillståndsgivningen till syriska och assyriska föreningar, däremot ansågs övertramp*en inte tillräckligt för åtal. Ärendena var föremål för polisutredning, men avskrevs. Yilmaz Kerimo blev föremål för kritik eftersom han ansågs vara ansvarig för felaktigheterna.

Det kulturhus som drevs av Assyriska föreningen har ansetts blivit grovt misskött av Yilmaz Kerimo. Grova anklagelser kom härvid att riktas mot Yilmaz Kerimo i en rapport som beställdes av Assyriska riksförbundet kring årsskiftet 2007-2008 efter rykten om förskingring av pengar under Yilmaz Kerimos tid som ordförande 1998-2004. I rapporten slås fast: ”... det har förekommit oegentligheter vad gäller redovisningen av medel tillhörande fastigheten Assyriska kulturhuset”. Samt: ”Vår granskning visar alltså att förskingring av oredovisade medel har inträffat. Huruvida dessa pengar har gått direkt i vissa personers fickor kunde granskningskommittén inte konkret bevisa.”

– Det finns förskingringsmisstankar mot Kerimo av stora kontanta medel som han som ordförande samlade in och som saknar redovisning, säger Gabriel Oussi, ordförande i förvaltningskommitén som fick i uppgift att ordna upp ekonomin efter 2004 då Kerimos styrelse avgick. Kerimo avfärdade emellertid kritiken som en "fantasiprodukt".Den nya styrelsen med Ilan De Basso beslöt att ogiltigförklara rapporten.
Senast redigerad av beyond 2018-04-02 kl. 11:42.
Citera
2019-12-28, 01:48
Medlem
https://www.lt.se/logga-in/kerimo-by...attes-i-system
Citera
2023-12-07, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swat1
Pirkggatan i glasberga.
De har ett upplägg som är såhär.
De tar in en underentrepenör som ska sköta bygget ( gregorz korba) i detta läge som i sin tur har ett bolag med vänner i mousa kerimo och alex nayis gör en muntlig överenskommelse med gregor om att en summa skall betalas till detta bolag som de tvättar pengar i bolaget tar 10-20% av summan till ägarna resten får gregor i handen.
Det har arbetat 16 personer på bygget (jag en av dessa). Vi arbetade tillsammans 2300h de tvingade oss atbeta med tak mm utan ställningar om vi slutar tar de in andra och skiter i att betala oss.
Vi jobbade i 7 veckor totalt jag fick ut endel av min lön tack vare att jag tjatade på dom när vi hade jobbat 5 veckor så skulle den första lönen kommiy mousa och alex kom tiöö bygget och sa att banken inte betala ut då vi inte har lagt taken på 2 av husen.
Fast vi skulle bara arbeta på hus 1.
6e veckan kom vid 15dec då skulle vi få betalt då kom de och sa att de inte såg folk som arbetade att om vi inte är fler så kommer de inte vetala ut pengar åt oss .
Då sa de att de hade kommit överens med gregor om att 50000 skulle betalas it för varje färdig lägenhet varje lägen het är 150kvm detta har de mörkat för alla.
Vi fick tag på förra byggarna som hade arbetat före oss de hade inte heller fått betalt vi stoppade arbetet direkt.
Gregor svarsr inte på samtal som bi ringer vi åker hem till mousa och de börjar hota oss de tänker inte betala oss vi får fråga gregor de har avtal med honom varpå jag får sms av gregor att vi får fråga bolaget som bi arbetat åt om betalning (vilket vi inte vet vilka de är)
Jag har efter detta anmält allt till skattemyndigheten mm nu idag så lever hela familjen under skyddad identitet då de har skickat folk som ska ta hand om mig.

Mousa kerimo alex nayis gregor korba ska man passa sig för

Äcklet Alex Nayis har nyligen dömts för att fysiskt och psykiskt torterat sin fru och barn under många år. Hoppas han tänker varje dag på hur många liv han har förstört och till slut ruttnar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in