Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-02-08, 03:23
  #1
Moderator
Arne.Ankas avatar
Lenovo tab3-x70 business surfplatta som når internet via netgear 3700 kabelmodem från comhem, har både 2.4Ghz och 5Ghz aktivt.
Dator via kabel, surfplatta och mobil via wifi.

Det finns dagar som det fungerar perfekt när jag sitter i badrummet med en betongvägg mellan surpflattan och modemet sen finns det dagar som idag, när uppkopplingen strular konstant när jag sitter i vardagsrummet med 4 meter och en spånskiva mellan surfplatta och modem.

Signalstyrkan i badrummet är inte jättebra men acceptabel inga problem att få över 20Mbit på bredbandskollen uppströms och nedströms, signalstyrkan i vardagsrummet är bättre och så även hastigheten.
Ändrat kanal i modemet till en kanal som inte användes av någon men strular ändå :/ upplever inga kontaktproblem med mobilen dock inte provat med mobildata avstängt.

Varför strular det så mycket i vardagsrummet när det kan fungera perfekt i badrummet?
/A.A
Citera
2018-03-15, 18:56
  #2
Medlem
Stöningar? Provat att flytta enheten en liten bit?
Citera
2018-03-15, 21:04
  #3
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie83
Stöningar? Provat att flytta enheten en liten bit?
Verkar mer som surfplattan inte kan hantera wpa-psk[tkip]+wpa2-psk[aes], sen jag ändrade till wpa2-psk[aes] har det fungerat bättre, säkerhetsgrej i routern.
Citera
2018-03-16, 23:23
  #4
Medlem
En sak som löste ett liknande problem jag hade förut var att sätta på "anslut automatiskt" på just det wifi-et.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback