Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-02-08, 12:35
  #13
Medlem
fernebos avatar
Precis som med alla andra gruppvåldtäkter av överfallskaraktär så kommer ingen att gripas.

Polisen kommer inte gå ut med signalement med motiveringen att det kan påverka vittnen vid en eventuell rättegång. Nån rättegång lär det dock aldrig bli eftersom ingen kommer att gripas. Efter några veckor så låtsas alla som om det aldrig har hänt. Precis på detta vis har det varit vid gruppvåldtäkt efter gruppvåldtäkt.

Polisen offrar kvinnor och skiter i att ens försöka klara upp brotten. Det är ett faktum. Gissningsvis är det väl politiska påtryckningar som ligger bakom, men det går inte att ursäkta. Lika lite kan man ursäkta att våra sk oberoende medier inte ställer polisen till svars.

Man kräks! Det är som att leva i Sovjet eller Nazityskland.
Citera
2018-02-08, 12:36
  #14
Medlem
Förvånar mej inte alls. Gävle har drabbats extremt hårt av afrikaner de senaste 2 åren. Besöker man centrum vilken dag som helst så blir man chockad av andelen afrikaner som dräller runt. Vill påstå att Gävle är en kopia av Borlänge.
Är säker på att det hänt sånt här förr men att det tystas ner. Nyheten om denna gruppvåldtäkt är t.ex. en betalartikel.
Polis och media i Gävleborg är mycket duktiga på att försvara invällarna.
__________________
Senast redigerad av ekirkim 2018-02-08 kl. 12:40.
Citera
2018-02-08, 13:31
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Precis som med alla andra gruppvåldtäkter av överfallskaraktär så kommer ingen att gripas.

Polisen kommer inte gå ut med signalement med motiveringen att det kan påverka vittnen vid en eventuell rättegång. Nån rättegång lär det dock aldrig bli eftersom ingen kommer att gripas. Efter några veckor så låtsas alla som om det aldrig har hänt. Precis på detta vis har det varit vid gruppvåldtäkt efter gruppvåldtäkt.


Men att gå ut med signalement att det var nån mörkhyad i ett ghetto område ger väl typ lika mycke som att berätta att det var en silikonbrutta med lösögonfransar på Stureplan. Noll å intet. Kan fortfarande va vem som helst. Enda skillnaden att vi kan säga ”ja de kunde man ju ge sig fan på” utan att ha detektivarbete på Fb först.
Citera
2018-02-08, 14:40
  #16
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siasoss
Men att gå ut med signalement att det var nån mörkhyad i ett ghetto område ger väl typ lika mycke som att berätta att det var en silikonbrutta med lösögonfransar på Stureplan. Noll å intet. Kan fortfarande va vem som helst. Enda skillnaden att vi kan säga ”ja de kunde man ju ge sig fan på” utan att ha detektivarbete på Fb först.

Du menar på fullaste allvar att man inte ska försöka identifiera, gripa och lagföra våldtäktsmän bara därför att de sannolikt är nysvenskar?

Är inte helt säker på att laglydiga nysvenskar skulle hålla med dig..
Citera
2018-02-08, 14:45
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Du menar på fullaste allvar att man inte ska försöka identifiera, gripa och lagföra våldtäktsmän bara därför att de sannolikt är nysvenskar?

Är inte helt säker på att laglydiga nysvenskar skulle hålla med dig..

Menar och menar, jag anar en stor dos av sarkasm i inlägget du svarat på.
Man behöver inte hugga på allt ens på Flashback...
Citera
2018-02-08, 15:59
  #18
Medlem
nidbilds avatar
Ja titta det sprider sig från det ena kalifatet till det andra, fyyyy faaaan
Citera
2018-02-08, 22:32
  #19
Medlem
Har det gjorts någon gärningsmannaprofil?

Den här typen av aktivitet utomhus vintertid i minusgrader och snörök är det väl inte så många gärningsmän som klarar av?
Citera
2018-02-09, 09:23
  #20
Medlem
CHALLETVAERVIGGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detendasvartafaret
Bodde i Gävle ett halvår under 2017. Jag kan säga att när jag körde genom centrum med bilen från Söder och skulle korsa gågatan (Drottninggatan tror jag) vid en Subway liknande affär så såg jag sällan någon svensk. Likaså i nästan varje restaurang och kiosk som jag besökte var det invandrare som stod i kassan. För att inte tala om godisbutikerna man besökte innan bio - där kunde dom inte ens svenska.

Gävle är den stad som jag tycker drabbats värst i Sverige. Mycket sällan man ens ser Svenskar i Andersberg (besökte folktandvården där ofta). En gång minns jag att jag kom ut därifrån och skulle gå till bilen då en lång afrikan kom fram och började prata skracklig engelska och ville att jag skulle följa med ner vid några lastkajar så han kunde visa mig något. Avböjde detta och han blev mer och mer närgången och följde efter mig tills jag satte mig i bilen. Då såg han någon annan som gick och småjoggade mot den människan.

Gävle är inte en stad jag skulle rekommendera någon att spendera mer tid än absolut nödvändigt i.

Då har jag som svensk även befunnit mig i diverse Stockholm och Göteborgsförorter så som Husby, Gårdsten, Hjällbo och Gottsunda i Uppsala utan att det någonsin varit problem eller hotfullt. I Gävle är det så ihoppackat allting och skiten kommer nära inpå dig var du än befinner dig.

När du pratar med folk som bor där är dom helt bedrövade. Områden som Brynäs och Bomhus var katastrof att vistas i under nattetid. Närheten till området Norra Köpman (?) gjorde att staden hade oräkneligt antal ungdomsgäng som irrade runt och då har jag inte ens nämnt att Migrationsverket har stora lokaler med både öppna och sluta byggnader för nykomna. M-i-t-t i C-e-n-t-r-a-l-a Gävle. På det en moské ett stenkast från stadskärnan.

Ja Ni förstår ju själva hur det ser ut.

Sen lärde jag även känna en del äldre invandrare genom jobbet som samtliga helt öppet propagerade för SD och förbannade sig över hur det såg ut där. Jag har aldrig i en annan stad hört om så många invandrare som stödjer SD.

Min bild av Gävle...

Låter inte värre än Örebro... överallt butiksskyltar på arabiska och somaliska/afganska/irakiska/syriska resebyråer på alla gator i centrum
Citera
2018-02-09, 20:47
  #21
Medlem
Andersberg = Team Somaila
Team Somalia = 1/3 av Gävle

Tyvärr tror jag inte att detta kommer klarnas upp. Och skulle det göra det kommer det mörkas (ordvits) om det visar sig att gärningsmännen inte kan första versen i nationalsången.
Citera
2018-02-10, 20:46
  #22
Medlem
Vågar jag hoppas på hämnd ang vad som tråden handlar om?
Citera
2018-02-10, 20:57
  #23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slev
Vågar jag hoppas på hämnd ang vad som tråden handlar om?

Tyvärr icke troligt. Det senare luktar intern uppgörelse på Nordost, "Mordost"... Våldtäktsförsöket var i ett villaområde i Andersberg som tyvärr som de flesta där ligger för nära ghettot Andersbergs Centrum.
Citera
2018-02-10, 21:18
  #24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slev
Vågar jag hoppas på hämnd ang vad som tråden handlar om?

Precis vad jag hoppas på. Skjuten i underkroppen...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback