Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-02-08, 01:42
  #1
Medlem
Hej på er! Får ursäkta om jag placerat mig fel.

Jag är en man i yngre 20 och känner att jag brister som fan i det jag har på mig. Oftast (Alltid) har jag på mig svarta eller mörkblå chinos tillsammans med en svart V- eller U-ringad T-shirt till vardags. Jag kan varva med Navyblå/Vit T-shirt emellanåt.

Till fest/krog har jag där också svarta eller mörkblå chinos tillsammans med en kostymskjorta, eller vad dom nu heter, såna där tunnare/lenare. Färgen där är också svart eller mörkblå. (Jag siktar på att hitta något mer utstickande, mer mönster, vildare färg osv.)

Till det har jag nu under vintertid ett par svarta Chelseaboots.

Jag har verkligen ingen aning om vad jag kan varva med. Jag är inte längre så förtjust i Jeans då chinos är så fina och härliga. Passar till mycket i mitt tycke.

Vad anser ni om chinos till vardags? Ska man skaffa sig collegetröjor, Piké eller annat liknande?
Summa summarum så känner jag mig tråkig som fan. Vad anser ni om stilen jag kör? Torr va?

Förbättringsområden mottages jättegärna då jag inte är så vass på det här.
Citera
2018-02-08, 02:16
  #2
Medlem
SteveAngellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MicrosoftSam
Hej på er! Får ursäkta om jag placerat mig fel.

Jag är en man i yngre 20 och känner att jag brister som fan i det jag har på mig. Oftast (Alltid) har jag på mig svarta eller mörkblå chinos tillsammans med en svart V- eller U-ringad T-shirt till vardags. Jag kan varva med Navyblå/Vit T-shirt emellanåt.

Till fest/krog har jag där också svarta eller mörkblå chinos tillsammans med en kostymskjorta, eller vad dom nu heter, såna där tunnare/lenare. Färgen där är också svart eller mörkblå. (Jag siktar på att hitta något mer utstickande, mer mönster, vildare färg osv.)

Till det har jag nu under vintertid ett par svarta Chelseaboots.

Jag har verkligen ingen aning om vad jag kan varva med. Jag är inte längre så förtjust i Jeans då chinos är så fina och härliga. Passar till mycket i mitt tycke.

Vad anser ni om chinos till vardags? Ska man skaffa sig collegetröjor, Piké eller annat liknande?
Summa summarum så känner jag mig tråkig som fan. Vad anser ni om stilen jag kör? Torr va?

Förbättringsområden mottages jättegärna då jag inte är så vass på det här.
Bygg en basgarderob med olika plagg och med färger som är enkelt att matcha; svart, grå, navy, vit

Läs gärna denna gällande att bygga en basgarderob
https://www.cafe.se/basgarderob-herr-plagg/
Citera
2018-02-08, 04:01
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SteveAngello
Bygg en basgarderob med olika plagg och med färger som är enkelt att matcha; svart, grå, navy, vit

Läs gärna denna gällande att bygga en basgarderob
https://www.cafe.se/basgarderob-herr-plagg/
Bra länk! Får fixa mig en schyst rock, som jag har funderat på länge nu samt några av de nämnda tröjorna, fick bra tips där. Det tackar jag för Steve! Däremot kommer jag att totalvägra rådenimjeansen.

Är Oxfordskjorta lite rivigare material jämfört med kostymskjorta? Ungefär som flanellskjortor kan vara?
Citera
2018-02-08, 07:07
  #4
Avstängd
LE37s avatar
Tri poloski går aldrig ur tiden, kör på det!
Citera
2018-02-08, 08:22
  #5
Medlem
Mackan52s avatar
Måste ni verkligen klä er som bögar och stockholmare?

Vad är det för fel på jeans, t-tröja, kängor och bombarjacka? Det gick vi alltid omkring i när jag var yngre.

Dagens ungdom, jeans och skjorta i olika slag räcker.
__________________
Senast redigerad av Mackan52 2018-02-08 kl. 08:24.
Citera
2018-02-08, 12:25
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LE37
Tri poloski går aldrig ur tiden, kör på det!
Nej

Citat:
Ursprungligen postat av Mackan52
Måste ni verkligen klä er som bögar och stockholmare?

Vad är det för fel på jeans, t-tröja, kängor och bombarjacka? Det gick vi alltid omkring i när jag var yngre.

Dagens ungdom, jeans och skjorta i olika slag räcker.
Är väl inget fel på jeans, T-shirt och kängor m. Bomberjacka, jag har själv haft den stilen under gymnasietiden! Dock lessnat på den för några år sedan.

Vad exakt tyckte du var bögigt? Sen behöver det nödvändigtvis inte vara någonting dåligt att se lite feminin ut!

Ungefär vilken stil brukar du själv köra? Jag tycker att jeans är så tråkigt..
Citera
2018-02-08, 17:48
  #7
Medlem
Mackan52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MicrosoftSam
Nej


Är väl inget fel på jeans, T-shirt och kängor m. Bomberjacka, jag har själv haft den stilen under gymnasietiden! Dock lessnat på den för några år sedan.

Vad exakt tyckte du var bögigt? Sen behöver det nödvändigtvis inte vara någonting dåligt att se lite feminin ut!

Ungefär vilken stil brukar du själv köra? Jag tycker att jeans är så tråkigt..

Chinos och jävla turtleneck, collegetröjor, v-ringade bruna tröjor, för fan! Varför slänger de inte bara in en regnbågsflagga och ett medlemskap i MP på köpet *rys*.

Skjortor (vanliga alltså) och jeans är alltid rätt. Inget avancerat eller joxigt

Kläderna ska inte vara snygga, kläderna ska vara bekväma!
-Jarmo
Citera
2018-02-08, 20:38
  #8
Medlem
SteveAngellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MicrosoftSam
Bra länk! Får fixa mig en schyst rock, som jag har funderat på länge nu samt några av de nämnda tröjorna, fick bra tips där. Det tackar jag för Steve! Däremot kommer jag att totalvägra rådenimjeansen.

Är Oxfordskjorta lite rivigare material jämfört med kostymskjorta? Ungefär som flanellskjortor kan vara?
Oxfordskjortan har ett grövre tyg än kostymskjortor. Flanell är just flanell, mjukare och varmare. Båda är att föredra under kallare perioder. På sommaren är linneskjortor riktigt sköna att bära
Citera
2018-02-15, 19:46
  #9
Medlem
TooOldForThiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MicrosoftSam
Jag är en man i yngre 20 och känner att jag brister som fan i det jag har på mig. Oftast (Alltid) har jag på mig svarta eller mörkblå chinos tillsammans med en svart V- eller U-ringad T-shirt till vardags. Jag kan varva med Navyblå/Vit T-shirt emellanåt.

Vad anser ni om chinos till vardags? Ska man skaffa sig collegetröjor, Piké eller annat liknande?
Summa summarum så känner jag mig tråkig som fan. Vad anser ni om stilen jag kör? Torr va?

Förbättringsområden mottages jättegärna då jag inte är så vass på det här.

Hej! Det är efterblivet att ha chinos under vinterhalvåret. Den här säsongen är det främst ullbyxor som gäller (med undantag för flanell och manchester). Du är inte torr eller tråkig, du är bara helt fel ute.
Citera
2018-02-16, 14:51
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TooOldForThis
Hej! Det är efterblivet att ha chinos under vinterhalvåret. Den här säsongen är det främst ullbyxor som gäller (med undantag för flanell och manchester). Du är inte torr eller tråkig, du är bara helt fel ute.
I den här tråden så tyckte 27 andra personer att det var helt okej att bära chinos under vintern. Men jag förstår din tanke tror jag.

(FB) Använder du/ni beiga chinos på vintern?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback