Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2018-06-24, 13:51
  #25
Medlem
Ladidas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nils.flygel
Kan spekulera i att det är personer som helt enkelt tycker att det är roligt att ta död på folk.

Eller nån form av taxi driver-fascister som tror de gör samhället en tjänst genom att göra sig av med svaga människor de uppfattar som tärande.
Men för i helvete..

Oxy är en relativt svår och dyr tablett att införskaffa som narkotika säljare, en ”fultablett” med fentanyl är så mycket billigare att köpa upp och man kan sälja den för samma pris som en äkta tablett.
Dvs men stålar i fickan för den som säljer..

Mycket svårare än så är det inte.
Citera
2018-07-04, 11:41
  #26
Medlem
Jag önskar jag kunde få stöta på dessa tabletter men icke sa nicke jag har aldrig ens träffat någon som ärligt kan säga sig ha fått sådana när dom trott sig köpa originalet.

Jag älskar Fentanyl och hade gladeligen köpt dessa fent piller men jag hade däremot blivit vansinnig om jag i tron att jag äter benso nu får i mig Fentanyl helt plötsligt... Hoff den kran som genomförde det Mordförsöket på mig hade fått en hulling skuren sop kvast uppkörd i krysset och därefter utkastad naken framför polis stationen med sina döds piller fast limmade på bröstet
Citera
2018-07-04, 11:50
  #27
Medlem
En vän dog för ca en månad sedan av oxycontin som innehöll någon rc-fentanyl. Såg ut som vanliga, märkt OC från hexafarm och låg i blister . Fick reda på det via en vän som pratat med hans föräldrar. Köpt via nätet vad jag förstått.
Citera
2018-07-04, 12:07
  #28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flubro
En vän dog för ca en månad sedan av oxycontin som innehöll någon rc-fentanyl. Såg ut som vanliga, märkt OC från hexafarm och låg i blister . Fick reda på det via en vän som pratat med hans föräldrar. Köpt via nätet vad jag förstått.

Ohfan när dom blistrar dom utöver identiska i utseende så passerar dom den vanliga "misstänksamhets graden" då saker i blister som ser ut som dom ska gör att dom allra flesta skulle ta dem utan att ens fundera något mer förrän det börjar bli för sent...

Just av sådana här saker som vi borde få ha Naloxen sprutor hemma och det borde gå att köpa receptfritt för då hade vi kunnat rädda så jävla många liv
Citera
2018-07-08, 19:08
  #29
Medlem
En polare kolade på grund av detta ("falska" stavar) för några månader sedan. Har inte hört något om dem sedan dess men detta rör sig om västra Skåne iallafall.
Citera
2018-07-13, 17:03
  #30
Avstängd
karlduschs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flubro
En vän dog för ca en månad sedan av oxycontin som innehöll någon rc-fentanyl. Såg ut som vanliga, märkt OC från hexafarm och låg i blister . Fick reda på det via en vän som pratat med hans föräldrar. Köpt via nätet vad jag förstått.

En dansk har dött av dessa efter att ha blandat med benso, ska då innehållit MAF.
Citat:
Death linked to fake oxycodone tablets containing methoxyacetylfentanyl — Denmark, March 2018
bezugnehmend auf die Aussendung vom 9. Mai 2018 `Fake oxycodone tablets containing methoxyacetylfentanyl — Sweden, 2018´.

In particular, this update highlights that similar fake tablets have also been detected in Denmark and that a death has been linked to the use such tablet.
The case occurred in March 2018 and involved a man in his thirties . It was reported that the individual had taken one 'HEXAPHARM Oxycodone 80 mg' tablet, clonazepam, and some other benzodiazepines.

Analysis of the tablet found methoxyacetylfentanyl and no oxycodone. Exposure to methoxyacetylfentanyl was analytically confirmed from a post - mortem blood sample;

A seizure of 'HEXAPHARM Oxycodone 80 mg' tablets has been previously reported by Sweden. In 2018, Swedish Police made a seizure of two fake oxycodone tablets (‘OC 80’) that contained methoxyacetylfentanyl. The amount of methoxyacetylfentanyl present in the tablets was not reported. No other substances were detected in the tablets. Tablets were found in a blister pack labelled 'HEXAPHARM Oxycodone 80mg´. Currently available information indicates that those tablets were purchased on the darknet.

People using fake medicines containing fentanils are at a high risk of life - threatening poisoning from respiratory depression. Such fakes have caused severe and fatal poisoning, including mass poisonings, in the United States and Canada in the past few years.

The risk of poisoning may be especially high when fakes are sold as benzodiazepines (such as Xanax) as they may be used by non - opioid users who have no tolerance to opioids. Non - opioid users are unlikely to be aware of these risks nor to have access to harm reduction programmes, including access to the antidote naloxone.

The fentanils are a family of highly potent opioids. In the past two years there has been a large increase in the availability of these substances in Europe. They are sold as ‘legal’ replacements to established illicit opioids. In some cases, users will not be aware that they are using them, as they may also be sold as/in heroin and other illicit opioids, used to make fake medicines, or even sold as/in cocaine.

Methoxyacetylfentanyl was formally notified as a new psychoactive substance by Slovenia in December 2016. Following reports of deaths in Europe, the substance w as risk assessed by the EMCDDA in March 2018. So far, the substance has been detected in at least 12 countries in Europe and involved 13 deaths.
https://forum.goeg.at/EwsForum/defau...?g=posts&t=299
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback