Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2006-01-23, 11:40
  #1
Medlem
timehunters avatar
Efter några år av tystnad så är nu Petter tillbaka med en ny skiva som släpps i mars.

Jag laddade ner nya singeln som släpptes idag. Tycker den var sådär, en liten besvikelse faktiskt, vad tycker ni?

Låten finns att ladda hem på cdon.com för 10 kr om den inte redan ligger ute gratis då

www.petter.nu
Citera
2006-01-23, 11:47
  #2
Medlem
Bloodstones avatar
Låter inte alltför upphetsande tycker jag, Petters första platta var bra men sen dess bar det utför.
Citera
2006-01-23, 12:49
  #3
Medlem
damienthorns avatar
med tanke på att det är hiphop (svensk dessutom) vi talar om så kan det väl inte bli något annat än ruttet
Citera
2006-01-23, 13:08
  #4
Medlem
timehunters avatar
Jag tycker Repa skivan (låten) var riktigt bra från skivan Ronin som släpptes 2004.

Den nya singeln var lite tunn, bara en en fet bas, inga melodier elle nåt, det blir alldeles för enformigt.
Citera
2006-03-02, 20:37
  #5
Medlem
är petter den bäste rappare någonsin

petter>>>>>>>jay-z

vad menar ni?
Citera
2006-03-02, 20:57
  #6
Medlem
Flow: Nej
Topics: Nej
Orginalitet: Nej
Närvaro: Nej
Beats: Nej

Han är långt i från den bästa i sverige, eller i stockholm, eller ens på södermalm...
Citera
2006-03-02, 21:09
  #7
Medlem
Bloodstones avatar
Timbuktu...om han nu kan kallas för rappare..

Petter är sveriges mest överskattade rapartist genom tiderna, det fanns en del begåvat på hans debut, inte minst textmässigt, resten är ren skit.
Citera
2006-03-02, 21:16
  #8
Medlem
johnny_viciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tvättbjörn1
petter>>>>>>>jay-z

vad menar ni?

jag menar på att du är dum i huvet eller ett troll som försöker irritera. du har startat tre trådar sen du reggade dej, ingen med något diskussionsunderlag och de 7 inlägg du hittills har skrivit har bara bestått av en rad.
Citera
2006-03-02, 21:33
  #9
Medlem
Claes!s avatar
Inte för att jag över huvud taget är någon slags "rapp-kännare" men Petter (som jag för övrigt kände mig tvingad till att sympati-handskaka med på konrad med tanke på uppslutningen ) känns så medelmåttig som artist över huvud taget, och visst är hans senaste låt baserat på ett "Beat" taget från en större Rappare eller hipphoppare från USA ?
Citera
2006-03-02, 21:42
  #10
Medlem
Carpe Diems avatar
I sin egen lilla fantasivärld är han säkert det.

I verkligheten: Skräp!
Citera
2006-03-02, 21:42
  #11
Medlem
möjligt, men han är riktigt jävla usel hur som helst..
Citera
2006-03-02, 22:32
  #12
Medlem
techno_the_kings avatar
Gillar petters låtar Samma samma samt första femman å några te jävla mycket annan svensk rap är ju inte mycket att hurra för..
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback