Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-02-17, 10:23
  #289
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Vill du utveckla detta?

Om du nu vill att jag ska ta illa upp kan du väl berätta vad en sojapojke är för något.

Soja för män leder till högre nivåer av östrogen och lägre testosteron=beta man.

Att som man dricka eller äta soja är i praktiken ett icke-kirurgiskt sexbyte.

Du har gång på gång visat tydliga tecken på beta-tendenser i dina inlägg.
Vilket leder mig till slutsatsen att du intar alldeles för mycket soja= Sook Sojapojken.

Så härmed döper jag dig till Sook Sojapojken.
Jag kommer avsluta varje inlägg vi har med varandra med detta tilltalsnamn.

Ha en trevlig helg Sook Sojapojken!
__________________
Senast redigerad av GlennvonGoteborg 2018-02-17 kl. 10:25.
Citera
2018-02-17, 12:21
  #290
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GlennvonGoteborg
Soja för män leder till högre nivåer av östrogen och lägre testosteron=beta man.

Att som man dricka eller äta soja är i praktiken ett icke-kirurgiskt sexbyte.

Du har gång på gång visat tydliga tecken på beta-tendenser i dina inlägg.
Vilket leder mig till slutsatsen att du intar alldeles för mycket soja= Sook Sojapojken.

Så härmed döper jag dig till Sook Sojapojken.
Jag kommer avsluta varje inlägg vi har med varandra med detta tilltalsnamn.

Ha en trevlig helg Sook Sojapojken!
En intressant slutsats... men soja är rätt gott med ris... kan faktiskt rekommendera det... eller sötsur sås... även det är gott.
Citera
2018-02-17, 18:43
  #291
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
En intressant slutsats... men soja är rätt gott med ris... kan faktiskt rekommendera det... eller sötsur sås... även det är gott.

I Dantes Inferno finns en egen plats i helvetet för de personer som druckit för mycket soja i sitt liv.
Citera
2018-02-19, 13:24
  #292
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lillarapunzel
Svensk kanske?

De i mina kretsar, jag själv inkluderad, ser invandrare som en tillgång och inte belastning.

Inom en av de största invandrargrupperna i Sverige är arbetslösheten permanent 80%. Hur är det en "tillgång" snarare än en belastning för skattebetalarna att tvingas tillhandahålla livstids arbetsfri försörjning för dessa individer?

Något mycket intressant i sammanhanget är att samma invandrargrupp klarar sig bättre (om än dåligt) i andra länder, kan det ha något att göra med hur relativt lätt det är att uppbära arbetsfria inkomster?
http://www.regeringen.se/49b6d0/cont...nagot-att-lara
http://www.svt.se/nyheter/svtforum/v...usa-och-kanada

Tolken Abdulahi Mohammed använder ett exempel från nomadlivets Somalia för att belysa det svenska bidragssystemet passiviserande inverkan:
"- När det regnar och är grönt och kamelerna ger mjölk behöver nomaderna inte anstränga sig. De diskuterar och snackar och på nätterna spelar man spel. Men när torkan kommer jobbar nomaderna hårdare än någon svensk bonde och ser till att kamelerna och korna och getterna överlever i öknen. När samma människor kommer till Sverige så regnar det hela tiden - socialbidrag, barnbidrag, bostadsbidrag och alla andra bidrag. Så det blir som i nomadlivet när det regnar och är grönt, folk sitter och tar det lugnt. Och här i Sverige kan man ta det lugnt hela året, sitta på kafé och snacka. När man har det så bra, varför ska man då jobba?
- Men, säger han, placera samma människor i England eller USA, då kickar nomadsystemet in och de blir väldigt företagsamma." http://www.gp.se/nyheter/g%C3%B6tebo...kris-1.1179853

Det vore för övrigt mycket enkelt att lösa alla invandringsrelaterade problem i ett slag genom att stoppa SAMTLIGA transfereringar av skattebetalarnas pengar till de ekonomiska migranterna samt slopa allt tillhandahållande av skattefinansierade varor och tjänster. Invandringen skulle bli självreglerande då långt färre migranter från fjärran länder skulle företa den långa (och dyra) resan till den Höga Norden, ty det är väl knappast klimatet som lockar?
Citera
2018-02-19, 13:54
  #293
Medlem
Någon sa att islam kommer inte med stridsvagnar utan med barnvangnar
Citera
2018-02-25, 18:54
  #294
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ascheberg
Någon sa att islam kommer inte med stridsvagnar utan med barnvangnar
WMD = Wombs of Mass Destruction.

Grattis till 13,000e inlägget!
Citera
2022-03-23, 12:53
  #295
Medlem
Ördögs avatar
Var tredje har nu utländsk bakgrund i Sverige
https://samtiden.nu/2022/03/var-tred...und-i-sverige/
Per sista december 2021 hade Sverige 10 452 326 invånare i landet.
/---/
Den 31 december 2021 hade totalt 3 557 912 invånare någon form av utländsk bakgrund i Sverige motsvarande 34 procent. Av dessa var 2 090 503 utrikes födda, vilket motsvarar 20 procent av befolkningen.
Citera
2022-03-23, 12:56
  #296
Medlem
Vryzass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ördög
Var tredje har nu utländsk bakgrund i Sverige
https://samtiden.nu/2022/03/var-tred...und-i-sverige/
Per sista december 2021 hade Sverige 10 452 326 invånare i landet.
/---/
Den 31 december 2021 hade totalt 3 557 912 invånare någon form av utländsk bakgrund i Sverige motsvarande 34 procent. Av dessa var 2 090 503 utrikes födda, vilket motsvarar 20 procent av befolkningen.

Fruktansvärt och garanterat i underkant är vad jag har att säga.

Fruktansvärt.
Citera
2022-03-24, 20:21
  #297
Medlem
Biomasss avatar
Problemet är att hade vi inte haft invandrare från andra länder i Europa (som är i särklass majoritet) så skulle inget bli gjort i det här gudsförgätna landet. Tro inte att kompetens och duktiga arbetare kommer från svenska folket. Den tiden är förbi.

Många i min bransch anställer hellre en fransos eller spanjor trots språkförbistringen för de vet hur man arbetar. En svensk 90-talist kan knappt skriva ordentligt på sitt språk, än mindre arbeta på golvet.
Citera
2022-03-25, 11:45
  #298
Medlem
Sladdarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Biomass
Problemet är att hade vi inte haft invandrare från andra länder i Europa (som är i särklass majoritet) så skulle inget bli gjort i det här gudsförgätna landet. Tro inte att kompetens och duktiga arbetare kommer från svenska folket. Den tiden är förbi.

Många i min bransch anställer hellre en fransos eller spanjor trots språkförbistringen för de vet hur man arbetar. En svensk 90-talist kan knappt skriva ordentligt på sitt språk, än mindre arbeta på golvet.

Du snackar bara trams ang företagsledning företagande och produkter
Hur många etno-svenskar som helst som startar eget och driver framgångsrika företag
Arbetslösheten är vad det som talar tydligast inkl inkomstnivåer. Svenskar är minst arbetslös punk i snitt, sen ska du ju komma ihåg att iom eu eller arbetskraftslagar inom europa är det fritt fram att söka jobb i eu länder med förutsättningen att man jobbar
Citera
2022-03-25, 14:07
  #299
Medlem
Biomasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sladdaren
Du snackar bara trams ang företagsledning företagande och produkter

Efter att ha läst ditt svar, som mest liknar en förkyld alkis tramsande, så har jag kommit till slutsatsen att du förmodligen ska sluta dricka så mycket alkohol innan du skriver på flaskbacken.

Citat:
Hur många etno-svenskar som helst som startar eget och driver framgångsrika företag

Nej, det finns absolut inte "hur många som helst". Det är invandrare och utländska investerare som drar i trådarna i de allra flesta fallen. Jag förstår att du vill verka påläst och intelligent men tyvärr får det bara motsatt effekt när du försöker påtala det för någon som varit aktiv i sin bransch i många decennier. Du får helt enkelt skaffa dig lite mer erfarenhet av svensk och utländsk arbetsmarknad innan du uttalar dig om den.
Citera
2022-03-25, 22:14
  #300
Medlem
Sladdarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Biomass
Efter att ha läst ditt svar, som mest liknar en förkyld alkis tramsande, så har jag kommit till slutsatsen att du förmodligen ska sluta dricka så mycket alkohol innan du skriver på flaskbacken.



Nej, det finns absolut inte "hur många som helst". Det är invandrare och utländska investerare som drar i trådarna i de allra flesta fallen. Jag förstår att du vill verka påläst och intelligent men tyvärr får det bara motsatt effekt när du försöker påtala det för någon som varit aktiv i sin bransch i många decennier. Du får helt enkelt skaffa dig lite mer erfarenhet av svensk och utländsk arbetsmarknad innan du uttalar dig om den.

Du surrar gojja, utan nån täckning eller info ang vilka som betalar mest skatt i snitt och jobbar mest av de som bor i sverige. Totalt verklighetsfrånvänd så det bara knallar om det. Om du inte vet ännu att invandringen är en nettoförlust på totalen och sen kan du fördela det till orsakerna så har du inte hängt med dom senaste 30 åren

Investerare ? Vi pratar om sverige och svenskar och inte om ev utländska ägare som bor utomlands som köper upp svensk näringsliv som Volvo tex. Vi pratar om arbetarna och vilka svenskar som förvaltar jobben till dom. Sluta tramsa runt på ett så odefinerat sätt clown
__________________
Senast redigerad av Sladdaren 2022-03-25 kl. 22:17.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback