Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-02-07, 22:18
  #13
Medlem
herrcarlssons avatar
Ifall folk kunde tänka längre än vad näsan räckte och sluta skriva i dessa trådar så är jag övertygad om att problemet skulle minska drastiskt.

Ser man en tråd som en jag såg nyss där trådstarten handlade om att knulla en hund eller något liknande så rapporterar man och låter bli att skriva.

Folk ser dock sin chans att komma med käcka kommentarer för att man vet att mod bara slänger tråden utan att dela ut varningar till dumma svar.

I varenda trolltråd är det likadant. Någon som uppenbart är dum i huvudet berättar för TS att denne inte är frisk. Nästa påpekar att det antingen är skollov, eller tycker att det är märkligt då det inte är skollov. Har varit samma visa i över 10 år.
Citera
2018-02-07, 22:21
  #14
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Vad sägs om "tramstrådar" då - med tanke på att många av de trådarna varit rent djävla dravel och mestadels invektiv tillsammans med helt ogrundade åsikter såsom "Jimmy Åkesson vill bygga koncentrationsläger", helt utan någonting riktigt värt att diskutera?

VA! Skall han bygga koncentrationsläger nu också. Jag visste det!


Nä men det låter som en trolltråd. Har man ingen källa till ett sånt påstående så är det väl ganska klart?
Citera
2018-02-07, 22:36
  #15
Medlem
Slottsherres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Vad sägs om "tramstrådar" då - med tanke på att många av de trådarna varit rent djävla dravel och mestadels invektiv tillsammans med helt ogrundade åsikter såsom "Jimmy Åkesson vill bygga koncentrationsläger", helt utan någonting riktigt värt att diskutera?

Länk till den tråden?

Normalt är inte kritik av SD trolleri eller trams utan helt nödvändigt, speciellt på Flashback som länge har varit något av värmestuga kampanjcentral för SD.
Citera
2018-02-07, 22:54
  #16
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slottsherre
Länk till den tråden?

Normalt är inte kritik av SD trolleri eller trams utan helt nödvändigt, speciellt på Flashback som länge har varit något av värmestuga kampanjcentral för SD.
Logga ut. Logga ut NU.

Edit:
Väldigt ofta senaste tiden har det startats trådar som antingen är typiska sossetrolltrådar eller som bara innehåller smädande ord mot SD. Har man inte sett det föreslår jag en tripp till papperskorgen.
Här har vi en från idag:
(FB) sverigedemokraterna erkänner att Jimmie Åkesson blivit våldtagen av en Toyota V40, OJ
__________________
Senast redigerad av LuluBrooksie 2018-02-07 kl. 23:05.
Citera
2018-02-08, 00:35
  #17
Medlem
EbolaTillAllas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herrcarlsson
Ifall folk kunde tänka längre än vad näsan räckte och sluta skriva i dessa trådar så är jag övertygad om att problemet skulle minska drastiskt.

Ser man en tråd som en jag såg nyss där trådstarten handlade om att knulla en hund eller något liknande så rapporterar man och låter bli att skriva.

Folk ser dock sin chans att komma med käcka kommentarer för att man vet att mod bara slänger tråden utan att dela ut varningar till dumma svar.

I varenda trolltråd är det likadant. Någon som uppenbart är dum i huvudet berättar för TS att denne inte är frisk. Nästa påpekar att det antingen är skollov, eller tycker att det är märkligt då det inte är skollov. Har varit samma visa i över 10 år.

Fast en sådan förhoppning är alltid fåfäng. Det hjälper inte att 99,9999% låter bli att svara trollen. Det finns alltid någon som gör det.
Citera
2018-02-08, 00:43
  #18
Medlem
Centauris avatar
Varför inte införa att man måste ha skrivit x antal inlägg innan man kan starta en tråd?
Citera
2018-02-08, 06:07
  #19
Medlem
farfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slottsherre
Länk till den tråden?

Normalt är inte kritik av SD trolleri eller trams utan helt nödvändigt, speciellt på Flashback som länge har varit något av värmestuga kampanjcentral för SD.

Varför sker detta först nu, är det spontant pga valår eller sitter det töntar i någon #jagärhär-liknande grupp och konspirerar?
Citera
2018-02-08, 06:34
  #20
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Centauri
Varför inte införa att man måste ha skrivit x antal inlägg innan man kan starta en tråd?

Då skulle det bara trollas och tramsas i befintliga trådar istället.
Citera
2018-02-08, 08:53
  #21
Medlem
herrcarlssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EbolaTillAlla
Fast en sådan förhoppning är alltid fåfäng. Det hjälper inte att 99,9999% låter bli att svara trollen. Det finns alltid någon som gör det.


Så är det absolut. Jag lever inte i villfarelsen att alla kommer sluta skriva svar som man tror är fyndiga i trolltrådar. Jag tror dock ändå att intresset för att starta tramstrådar skulle minska ifall folk började tänka efter innan man börjar skriva i en sådan tråd.

Har för mig att modsen gick ut med att man skulle vara hårda med att börja dela ut varningar för svar i tramstrådar. Detta var dock många år sedan och jag kommer inte ihåg ifall det blev bättre. Tramstrådar stör mig inte så jättemycket eftersom att jag väljer att inte läsa och reagera på det, men jag kan väl förstå att en del stör sig.
Citera
2018-02-08, 09:20
  #22
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farfar
Varför sker detta först nu, är det spontant pga valår eller sitter det töntar i någon #jagärhär-liknande grupp och konspirerar?
Har du inte läst om sossarna och deras 100 000 trollkonton på Twitter, Facebook, Flashback etc?

https://samnytt.se/misstankt-sociald...tter-avslojad/
https://www.expressen.se/nyheter/s-m...-trollkontona/
https://www.resume.se/nyheter/artikl...to-pa-twitter/
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/s...nkt-trollkonto
https://nyheteridag.se/misstaget-kan...s-trollfabrik/

S erkänner : drev egen trollfabrik
http://www.friatider.se/s-erk-nner-d...en-trollfabrik
__________________
Senast redigerad av LuluBrooksie 2018-02-08 kl. 09:50.
Citera
2018-02-08, 10:26
  #23
Medlem
ChristianXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herrcarlsson
Har för mig att modsen gick ut med att man skulle vara hårda med att börja dela ut varningar för svar i tramstrådar. Detta var dock många år sedan och jag kommer inte ihåg ifall det blev bättre. Tramstrådar stör mig inte så jättemycket eftersom att jag väljer att inte läsa och reagera på det, men jag kan väl förstå att en del stör sig.
Jag drar mig inte för att dela ut varningar till de som tramsar i en trolltråd. Det är de som är det största problemet, inte trolltråden i sig. Bara för att tråden möjligen kommer att kastas ger det inget frikort för att tramsa i den.
Citera
2018-02-08, 12:21
  #24
Medlem
herrcarlssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChristianX
Jag drar mig inte för att dela ut varningar till de som tramsar i en trolltråd. Det är de som är det största problemet, inte trolltråden i sig. Bara för att tråden möjligen kommer att kastas ger det inget frikort för att tramsa i den.


Ja det finns säkert fler mods som delar ut varningar för sådant, vilket jag tycker är bra. Tror ändå tyvärr att största delen av moderatorskaran väljer att inte göra det. Jag håller också med om att svaren i en tramstråd är det största problemet. Det blir som att kasta mer bränsle på brasan.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback