Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-02-07, 17:50
  #1
Avstängd
Idag gick den upp 50,40% och ligger nu på 0,0752.

Tror den landar runt 0,10-0,15 innan rapport på fredag. Stockwik har grymma förutsättningar och förvaltat bra det senaste

Ni som inte har något innehav i denna. Gör eran läxa och handla innan det är försent. Vi kommer se en ordentlig uppgång denna vecka!
Citera
2018-02-16, 18:40
  #2
Medlem
Och ligger nu på 0,05. Bra där...
Citera
2018-02-17, 12:55
  #3
Medlem
Flaskhalsats avatar
Om jag inte minns fel så börsnoterades företaget för 2000 kronor/aktien. Företaget har idag en volatilitet på över 200% och att företaget svänger 50% på en dag är inte alls ovanligt. Mitt råd är håll er borta.
Citera
2018-02-18, 17:14
  #4
Medlem
Dock är det nu inte samma företag som det börsnoterade, efter konkursansökningar, rekonstruktion å namnbyte så är stockwick mer investment än att ha egna produkter.

Investeringar och köp av andra bolag är mestadels inom vvs och anläggning. att det är volatilt ja jag tro är för att omsättningen är så låg i bolaget.
Jag skulle hålla mig borta enbart för att omsättningen av aktien är så låg vilket gör det till en mer riskfylld investering.
Citera
2019-02-18, 11:42
  #5
Medlem
padrons avatar
Verkar vara rätt intressant placering om man vill ha exponering mot riktigt små familjemikrobolag (VVS-firmor och liknande) på den inhemska svenska marknaden. Förhoppningsvis kan den omvända splitten i veckan kanske väcka liv i aktien. Extremt låg värdering och stora förlustavdrag. Jag har köpt en liten post som jag slänger in i byrålådan.

Minus för att ledningen är oprövad och att många aktier ligger på händer som egentligen inte vill äga aktien utan från början har investerat i något annat skräpbolag.
Citera
2019-09-04, 17:53
  #6
Medlem
46% upp senaste två dagarna, vad tror ni om framtiden för bolaget ? Karl-Mikael Syding beskriver Stockwik som ett ”väldigt tidigt Latour”...
Citera
2020-01-20, 15:01
  #7
Medlem
Sjuntorparns avatar
Jag hittade denna pärla för några dagar sedan. Köpte in mej idag för några månadslöner.

Så länge stockwik håller sej aktiva med nya förvärv som visar bra siffror, så kommer denna puttra på uppåt.
Citera
2020-02-11, 19:13
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sjuntorparn
Jag hittade denna pärla för några dagar sedan. Köpte in mej idag för några månadslöner.

Så länge stockwik håller sej aktiva med nya förvärv som visar bra siffror, så kommer denna puttra på uppåt.

Måste säga tack här! Läste på lite och hängde på. Helt okej utveckling sista tiden!
Citera
2020-02-12, 07:07
  #9
Medlem
Sjuntorparns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuszonaps
Måste säga tack här! Läste på lite och hängde på. Helt okej utveckling sista tiden!

Japp. Verkligen.
Jag har dock tagit hem vinsten nu. Man måste nöja sej nångång.
Lycka till ni som hänger kvar, kan nog puttra upp nått 10-tal procent till.
"Säkrade" upp mina pengar i indexfonder istället. Behöver lite lugn i mitt liv, ett tag framöver.
Citera
2020-02-15, 23:02
  #10
Medlem
Cameltotems avatar
Jag är uppe 830%

Tur att jag lade in 50 kronor..

Herregud. Årets miss.
Citera
2020-02-16, 10:20
  #11
Medlem
Untouchables avatar
Har haft denna på bevakning sen jag läste intervjun med Syding och började gräva lite själv. Missade dessvärre en stor del av uppgången innan jag köpte in mig.
Citera
2023-09-23, 13:49
  #12
Medlem
falsk_mekanikers avatar
Bumpar lite

https://www.di.se/live/stockwiks-vd-lamnar-pa-dagen/

Vd:n lämnar skeppet, kursen stängde på 10.40 kr, alla siffror på grafen är röda.

Har en bekant med hyfsat stort innehav i bolaget, Vad tror ni?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback