Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2018-02-08, 13:18
  #37
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Sven Melander är mer journalist än många karriärjournalister. Påståenden som "han har bytt sida" är bara löjligt. Ni tänker som om ni går på dagis.

Nej, Sven Melander är säkerligen vänster. Många tror ju att han är kommunist till och med.

Men att man kan ändra inställning kan man ju däremot, det har vi sett med andra journalister. När deras döttrar inte längre kan gå på badhuset utan att bli tafsade på osv. Så det är klart att verkligheten kan ha slagit Sven exempelvis. Sånt händer. Att ens egna politiskt korrekta politik biter en i arslet och man blir lite trevligare inställd mot Sverigedemokraterna.
Citera
2018-02-08, 14:37
  #38
Medlem
Dimaks avatar
Här har ni hela https://www.youtube.com/watch?v=ws4tcH-ALsU
Citera
2018-02-08, 18:36
  #39
Medlem
Ovanligt sansad intervju.
Och nu tystnade Svens telefon...
Citera
2018-02-08, 21:15
  #40
Medlem
Det enda som var nytt för mig i intervjun var att Åkesson numera är troende. Han ber till Gud varje dag och tror på ett liv efter detta, säger han i slutet av intervjun (57 min). Det nämns inte, men vi får väl anta att det är den kristne guden han ber till och inte Allah.
__________________
Senast redigerad av Skeptoid 2018-02-08 kl. 21:19.
Citera
2018-02-08, 22:17
  #41
Medlem
dajevlars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dimak
Här har ni hela https://www.youtube.com/watch?v=ws4tcH-ALsU

Tack. Såg hela. Sven är inget längre... glimtade ibland när nåt skämt kunde bildas. Han vill inte ens vara där. (undrar om han inser att hela TV har förändrats).
Citera
2018-02-10, 11:00
  #42
Medlem
Nycticoraxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucky12
Jag är ingen fan till Melander, Han är för mycket vänster och en buffel

Tror Melander är som dom flesta sverige-kändisar vi har haft i decennier. I grunden en reko karl som vill vara god, varit illa påläst och gått på mediabilden, verksam i vänsteridelogiska SVT. Han är dock av den äldre generationen och har därför har han kanske börjat vakna till. Han har kanske märkt hur det "har gått för långt" och vill nu försöka återställa en viss balans i debatten.

Citat:
Äh, vafan, man va ju nykter i morse men nu börjar det ordna upp sig!
Citera
2018-02-10, 13:38
  #43
Medlem
Jag tror inte Sven Melander har blivit sverigedemokrat, däremot gick han in i intervjun utan en antagonistiskt agenda vilket är mycket ovanligt i Sverige och därför kan det verka som att Melander stod på Åkessons sida jämfört med andra intervjuer. Det normala är det ovanliga idag, tyvärr.
Citera
2018-02-15, 17:41
  #44
Medlem
Jag ser nu att JÅ intervjun har cirka 41k views. (upplagt en vecka sedan)
Ebba Busch intervjun har 7k
Fridolin 5k
Löfven 6k (upplagt 6 dagar sedan)
Sjöstedt 4k (upplagt 2 dagar sedan)
Lööf 2k (upplagt igår)

Visst, JÅ intervjun kanske framhävdes extra av Aftonbladet.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback