Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 5
  • 6
2018-02-08, 20:41
  #61
Medlem
Feminismen tillsammans med vänstern har lyckats förstöra så mycket av grunden för det samhälle som faktiskt var mer jämnställt än vad de trodde, så jag tror knappast det finns någon återvändo. I mina ögon är den svenska kvinnan i stort sett körd.

Det samhälle vi nu ser växer fram där alla får klara sig bäst de kan, såvida man inte är invandrare från MENA såklart, kommer aldrig gynna kvinnans ställning. I alla fall inte den svenska kvinnan.

Kärnfamiljen
Kulturen
Utbildningen
Tryggheten
Vita män

Allt har det varit fel på enligt feministvänstern. Och Grattis, ni lyckades förstöra allt och ersätta det med genusfascism, prideparaden, massinvandring och stegrande våldtäktsstatistik, men när ni inte har annat än gambier, muslimer eller bottenskrapet av surdegsbakande feminstmän i helskägg att välja på så är det roliga slut.

Den vite svenske mannen kommer att klara sig på ett eller annat sätt ändå oavsett svenska kvinnors stöd eller inte.
Citera
2018-02-08, 21:09
  #62
Medlem
Sasha08s avatar
När min sambo gick på Uni blev hon hjärntvättad att feminister, nu är hon klar, vi ska gifta oss och hon har redan blivit hemmafru som tar hand om nyfödd. Alla är glada och nöjda,
Citera
2018-02-08, 21:46
  #63
Medlem
TakeYouOnACruises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
1) Jag tror att i år kommer många kvinnor att lämna feminism och försöka gå tillbaka till ett patriarkalt samhälle.

2) Alltså männen jobbar och sköter samhället medan kvinnorna är hemmafruar.

3) Här är ett exempel på den här trenden, https://www.youtube.com/watch?v=tYiujZsYihQ , https://www.youtube.com/watch?v=VaAg9eENar8

4) Vilka krav kommer ni män att ställa på kvinnor som vill ge upp feminismen och underkasta sig män? Både i samhället och privat.

5) Är de här kvinnorna välkomna tillbaka? Måste de ge upp sin rösträtt? Förnedras offentligt? Kanske ställa upp på straff-sex?

Ordet är fritt.

Jag håller med Nietzsche (läs min signatur). Givetvis är det sunt om man är förmögen att ändra uppfattning i skenet av ny fakta.

Det betyder inte per-automatik att man är beredd att gå med på dina 1.2.3.4 och 5.

Problemet med i synnerhet modern "svensk" feminism är att den är en urvattnad version av marxismen- totalitär rent ideologiskt och som angriper yttrandefriheten, som vill censurera det fria samtalet genom att angripa och kidnappa språket, samtidigt som man urvattnar det på allt innehåll (ex. ordet rasist) Det är en mycket farlig och effektiv aktivism.

Får vi mindre av den typen i våra samhällsorgan är mycket vunnet.
Citera
2018-02-08, 22:04
  #64
Medlem
Kvinnor som kommer tillbaka är väl att jämföra med missbrukare som försöker sluta med sina droger. Inget man gärna tar hand om, men ändå positivt så klart.
Citera
2018-02-08, 22:06
  #65
Medlem
tZx-73Rqs avatar
Feminismen kommer igen dö som alla andra 'vågor' (men vi försäkrar er, kvinnor är minst lika bra som män på att organisera sig), då det är trend/masspsykos/ett enormt jävla shit-test av nationens män. Absolut håller det på att fasas ut, iallafall på individnivå. Möget lär väl finnas i statliga sfärer en överskådlig framtid, men ja. Folk blir cykliskt uttråkade.

OT: Antagligen inte. Personlighetstyper som faller in i sådant sekttänk samt har behovet att få sin moral bekräftad av främlingar är oattraktiva för mig. På samma sätt som religiösa fanatiker. Har nog inte hört en enda självständig tanke från en feminist, och bemöts de av ett självständigt argument är det ju bara löjligt, för det har de ju inte nämnt i handböckerna.

Det jag försöker säga här alltså är att jag attraheras av kvinnor som både kan och vill tänka själva
Citera
  • 5
  • 6

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback