Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2018-02-11, 12:29
  #25
Medlem
SilentVictorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fistkramp
Källor på att man måste hålla reda på sina fakturor tack.

Inte mitt fel att posten har slarvat bort mina räkningar. Det som inte kommer hem till dörren bör inte rimligtvis inte betalas.
Begriper du inte det orimliga i ditt resonemang?
Om det vore så som du säger så kan man ju alltid hävda att "Nej, jag har inte sett någon faktura".
I och med att fakturor inte skickas som rekommenderat så håller ju ingen koll på om fakturan kommit fram eller eller inte.

Det skulle ju i så fall innebära att man aldrig någonsin mer behöver betala en endaste faktura som kommer via posten.

Citat:
Oavsett om du får en faktura eller inte, har du ett ansvar att se till att fakturan betalas i tid. Om du inte fått någon faktura bör du kontakta företaget för att se vad som kan ha hänt.
https://www.hallakonsument.se/pengar...turabetalning/
Citera
2018-02-11, 18:01
  #26
Medlem
killawifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nidbilden
Varför vräks inte hyresgästen om han nu inte har betalat hyran?

I just detta fall var det ju kommunen som skötte det och nånstans har det väl inte rapporterats att nån faktiskt hyr fastigheten och därför har de inte skickat ut hyresavier och då vet de ju heller inte att hyran ej betalts och nån vräkning blir det då inte heller tal om. Att det kan ta tio år att upptäcka detta är väldigt konstigt, normalt inventerar man ju sina avtal och fastigheter en gång om året minst.
Citera
2018-02-11, 18:35
  #27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av killawife
I just detta fall var det ju kommunen som skötte det och nånstans har det väl inte rapporterats att nån faktiskt hyr fastigheten och därför har de inte skickat ut hyresavier och då vet de ju heller inte att hyran ej betalts och nån vräkning blir det då inte heller tal om. Att det kan ta tio år att upptäcka detta är väldigt konstigt, normalt inventerar man ju sina avtal och fastigheter en gång om året minst.

Ja men nu vet de ju uppenbarligen att hyran ej betalts och därmed föreligger skäl för vräkning av hyresgästen.
Citera
2018-02-11, 20:43
  #28
Medlem
killawifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nidbilden
Ja men nu vet de ju uppenbarligen att hyran ej betalts och därmed föreligger skäl för vräkning av hyresgästen.

Ja det borde de väl kunna göra men det kan varas en ganska långdragen process om hyresgästen motsätter sig vräkningen. Dock tror jag att de kanske själva tycker att det hela är rätt pinsamt och vill nog hellre att problemet bara försvinner, vilket det inte gör om hyresgästen vräks.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback