Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-02-07, 12:12
  #1
Medlem
Okay, tydligen kommer sändningarna från Vinter-OS främst att gå i TV5 och TV9 samt på Eurosport 1, och dessutom hamnar de till stora delar antingen på förmiddagarna eller nattetid. Jag kommer förmodligen inte att se särskilt mycket av detta OS, av flera skäl, och dessutom är Eurosport den enda av de nämnda kanalerna jag har hemma - men tänkte fråga: hur mycket kommer SVT och TV4 att sända? De har ju visserligen inte rättigheter på direktsändning men en del kommer de väl att kunna visa i sammandrag och i efterhand? OS kommer ju att bli den helt dominerande sporthändelsen denna månad och SVT kan ju inte bara ignorera det i sina sportsändningar!
__________________
Senast redigerad av HepCat-X 2018-02-07 kl. 12:17.
2018-02-07, 13:02
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Okay, tydligen kommer sändningarna från Vinter-OS främst att gå i TV5 och TV9 samt på Eurosport 1, och dessutom hamnar de till stora delar antingen på förmiddagarna eller nattetid. Jag kommer förmodligen inte att se särskilt mycket av detta OS, av flera skäl, och dessutom är Eurosport den enda av de nämnda kanalerna jag har hemma - men tänkte fråga: hur mycket kommer SVT och TV4 att sända? De har ju visserligen inte rättigheter på direktsändning men en del kommer de väl att kunna visa i sammandrag och i efterhand? OS kommer ju att bli den helt dominerande sporthändelsen denna månad och SVT kan ju inte bara ignorera det i sina sportsändningar!

SVT kommer vad jag vet bara att ha nyhetsbevakning, alltså OS-bevakning inom ramen för Sportnytt och Sportspegeln. Jag har inte hört något om ett kvällsmagasin eller liknande. Det kanske är lika bra efter "Alla snackar Sochi" sist. Det var ju ingen höjdare.

Skillnaden mot sist är att SVT nu har fått rätt att visa rörliga bilder i sina nyhetssändningar samt att deras utsända har fått ackrediteringar till arenorna, så att de kan intervjua åkare i dem mixade zonen och inte behöver vänta till de är tillbaka i OS-byn.
2018-02-07, 17:20
  #3
Moderator
Gromguttens avatar
. (FB) OS PyeongChang 2018 - TV - och radiosändningar

/Mod

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback