Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-02-13, 00:12
  #289
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn
Det finns massor av kvalificerade jobb som behöver göras, som invandrare kan göra lika bra dom eller bättre än svenskar. Fler vuxna i skolan inte minst. Gärna med kunskap i språk som invandrarelever talar. Man tillgodogör sig kunskap mycket bättre om man får den förklarad på sitt modersmål.

Tyvärr har du fel, de måste ju börja lära sig vårat språk. Du säger bättre än Svenskar! Har du någon erfarenhet av Afghaner, Somalier. De flesta av 1000tals har ingen som helst skolning. Uräkta men de måste ju böra i första klass. Problemet är att de flesta ej vill integrera i vårat samhälle.

Har haft anställda Afghaner i Afghanistan och Saudi, merparten varken vill eller kan jobba på vår nivå. Titta bara hur det ser ut! Unga flickor 15år+ kommer med 4 barn och ett i magen. Männen går för sig utan att göra nada. Alltså en stor belastning i samhället som kostar miljarder. Kommer att ta årtionde innan de kommer in i vårt samhälle, ja om inte längre.

Jag är ingen rasist, men tycker att de ska bidra med något och att viljan finns att ta seden dit de kommer, visa vad de går för, då är det Ok!. Det fick väll både du och jag när vi växte upp. Är väll det minsta man kan begära.

Nej, skit i våra äldre som kämpat i många år har det knapert. skit våra ungdomar som har svårt att få bostad, skit i sjukvården där våra duktiga sjuksköterskor går på knäna med låga löner, Skit i skolan där vissa drar ner medel betygen betydligt. Kolla vilka skolor som går bäst, mestadels engelska skolor.

Passus. När jag och min familj bodde i Saudi var mina döttrar 3-5 år. De lärde sig engelska hyffsat efter 3-5 månader, senare hyffsad arabiska (ej skriva men förstå). Vi tog seden dit vi kom.
Citera
2018-02-13, 12:34
  #290
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zampras
Du säger bättre än Svenskar!

Kolla vilka skolor som går bäst, mestadels engelska skolor.

På grundskolenivå är det viktigaste att kunna förklara så att barnen förstår. Det görs bättre på deras egna språk. Där har invandrade lärare och elevassistenter en klar fördel.

Engelska skolan är ett kapitalistbygge där rikemän köper höga betyg åt sina barn, de betygen har inte med studieresult att göra, än mindre med kunskap.
Citera
2018-02-13, 18:01
  #291
Avstängd
Mertillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zampras
Tyvärr har du fel, de måste ju börja lära sig vårat språk. Du säger bättre än Svenskar! Har du någon erfarenhet av Afghaner, Somalier. De flesta av 1000tals har ingen som helst skolning. Uräkta men de måste ju böra i första klass. Problemet är att de flesta ej vill integrera i vårat samhälle.

Har haft anställda Afghaner i Afghanistan och Saudi, merparten varken vill eller kan jobba på vår nivå. Titta bara hur det ser ut! Unga flickor 15år+ kommer med 4 barn och ett i magen. Männen går för sig utan att göra nada. Alltså en stor belastning i samhället som kostar miljarder. Kommer att ta årtionde innan de kommer in i vårt samhälle, ja om inte längre.

Jag är ingen rasist, men tycker att de ska bidra med något och att viljan finns att ta seden dit de kommer, visa vad de går för, då är det Ok!. Det fick väll både du och jag när vi växte upp. Är väll det minsta man kan begära.

Nej, skit i våra äldre som kämpat i många år har det knapert. skit våra ungdomar som har svårt att få bostad, skit i sjukvården där våra duktiga sjuksköterskor går på knäna med låga löner, Skit i skolan där vissa drar ner medel betygen betydligt. Kolla vilka skolor som går bäst, mestadels engelska skolor.

Passus. När jag och min familj bodde i Saudi var mina döttrar 3-5 år. De lärde sig engelska hyffsat efter 3-5 månader, senare hyffsad arabiska (ej skriva men förstå). Vi tog seden dit vi kom.

Nej du är inte rasist du heller men det är den sorten som hade behövts.

Det är inte bara det att invandrarna föder hur mycket ungar som helst. Det är en säkerhetsrisk med alla dessa ghetton till stadsdelar i varenda svensk stad som vuxit fram de senaste 25 åren.

Där bor de och hetsas av de mer intellektuella och religiösa ledare till att hata samma folk som inte vill ha med dem att göra. På sätt och vis förstår jag dem pga det hycklande pk-packet. Invandringen borde ha stoppats för länge sedan. Det enda försöket företogs 1989 och har inte upprepats. Nu har svenskarna ett berg av problem framför sig. Vad händer när de inte lycks lösa några av alla dessa problem? Först kriminalitet, sedan möjligen krig.
Citera
2018-02-13, 23:58
  #292
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn
På grundskolenivå är det viktigaste att kunna förklara så att barnen förstår. Det görs bättre på deras egna språk. Där har invandrade lärare och elevassistenter en klar fördel.

Engelska skolan är ett kapitalistbygge där rikemän köper höga betyg åt sina barn, de betygen har inte med studieresult att göra, än mindre med kunskap.

Tyvärr, men fel. Ska vi ha en/flera skolor för ett tiotal språk. är ju inte att integrera! De stackarn kommer inte att kunna språket och få jobb på många år, om aldrig.

Bara 40% av afghanska män kan läsa skriva, värre med kvinnor drygt 10%.

Hur i helsike ska de få arbete i vårt land, vem vill anställa analfabeter? Du nämner bättre än Svenskar!!!

Deras stackars barn får ej medverka bland våra barn (m.a.o lär sig inte Svenska). Uppfostras hemma med föräldrar som ej kan språk mm. Får inte utvecklas och få en bra framtid då föräldrarna inte kan eller vill integrera i vårt samhälle.

Flickor får heller inte medverka i sporter. Små flickor runt fyra år med slöja? Hur ska de få en bra anställning i framtiden. Aldrig!

Hur menar du att det ska funka med otalet olika språk i skolan/arbete? Om så kommer de aldrig lära sig Svenska.

Små barn är otroliga på att absorbera och lära sig om de får skansen, är som läskpapper. Tyvärr stoppar okunniga föräldrar (analfabeter) deras framtid. Släpp in dom i Svenska samhället så de får integreras med oss, då lär de sig Svenska fort, innan skol tid.

Nä, trött på dessa individer som är arroganta, vill inte jobba driver omkring. Med kvinnor som kommer in i bussar mm som stridsvagnar, ingen hänsyn!

Måste tyvärr säga att de aldrig kommer bidraga med något, bara kostar oss!
Citera
2018-02-14, 00:11
  #293
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrKingmeistah
Eftersom arbetskraftsinvandringen inte är tillräcklig så finns det inget alternativ. Vi behöver flyktingarna, vi behöver pengar.. vi behöver säkrade pensioner.. som det ser ut nu så går det åt helvette om vi inte får 500 000 extra arbetare, och dessa kommer uppenbarligen inte lämna sina länder enbart för att komma hit och jobba. Därför föreslår jag, att eftersom det är väldigt oroligt i syrien, att vi tar hit den syriska arbetskraft som behövs för att rädda sveriges ekonomi.

Konstigaste kommentar jag hört.

Vad får du 500.000 ifrån?

Vilka arbeten tror du de är kvalificerade för?

Du nämner Syrien, dom behövs ju i Syrien för att bygga upp sitt land. Ja så vi slipper kosta alla insatser där.

Sveriges ekonomi, vad menar du? Invandringen i dag kostar oss skattebetalare miljarder. Intressant att veta vad du menar med Sveriges ekonomi?

Kan de ens prata Svenska eller engelska?

Vilka företag skulle anställa dessa?

Vilken utbildning tror de har som kommer hit?
Citera
2018-02-14, 16:51
  #294
Medlem
Ni måste suga tag i begreppet "den invandrarindustriella sektorn" .

Jämför varje politiker mot "invandrarindustrin" - och ni kommer att bli förvånade.
Citera
2018-02-15, 21:42
  #295
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluis
Ni måste suga tag i begreppet "den invandrarindustriella sektorn" .

Jämför varje politiker mot "invandrarindustrin" - och ni kommer att bli förvånade.

Vad menar du, kan du inte svara tydligt. Känns som okunnig akademiker!
Citera
2018-03-31, 13:04
  #296
Medlem
NonCompliances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ohelig
Om landet någon gång reser sig i uppror, vilket förefaller osannolikt, så lär ej Magnus Franzén från företaget Lernia glömmas bort. Att han är villig att författa ett sådant textstycke i hopp om fortsatt vansinne och, som verkan, fortsatt pengaflöde därigenom förbryllar otvivelaktigt fler än denne skribent. Ser han ej riskerna med att reta upp en växande folkmassa, eller räknar han kallt med att falla i glömska innan elden väl tar fyr?

Om kosmisk rättvisa existerar, vilket tycks förefalla lika osannolikt som att Sverige och svenskarna någonsin skulle sätta sig på tvären, så kommer Magnus Franzén att slås ihjäl tillsammans med annat avskum som tjänat pengar på sitt eget folks förfall. Han bor i Oskarshamn.


Rättvisa är en illusion konstruerad av människor som behöver tröst. Vi dör vid olika åldrar, vi föds olika, vissa med sjukdomar, andra helt friska. Det existerar ingen sak som rättvisa. Rättvisa är snarare kontroll uppfunnen av människor. Nästan så att det får religiös klang.
Citera
2018-03-31, 13:39
  #297
Medlem
TraXzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jimmythegent
Jag tror helt enkelt att Magnus är totalt slut i huvudet och dessutom faktaresistent inför fakta om hur Sverige utvecklats negativt dom senaste tio-femton åren

Skriver under på det. De som är redan arbetslösa invandrare som redan bott här 5-10 år har han helt uteslutet ur ekvationen inkl svenska arbetslösa. Han är nog bara sugen på skattebidragen det medför från staten. Hade arbetskraft behövts så hade det inte behövts subventioneras eller hitta genvägar för snabbare jobbinsatser genom att avlasta socialbidrags sektorn och byta ut det mot samma sak fast med ett annat namn

När svenskar drar till norge eller danmark för att jobba så har svenska staten inget inflytande på det
.Dock kan vissa få bidrag till arbetsgivare-avgiften på ca 4000 kr men den underskrider minusvärdet i att jobba istället. Nu finns det väl ca 20 k 100% skattefinansierade jobb, för enklare "låssasjobb" utan skolkurs . Kan behovet finnas då? Vilken rättvisa finns det här relativt dom som pluggar?
__________________
Senast redigerad av TraXzman 2018-03-31 kl. 13:42.
Citera
2018-05-12, 18:16
  #298
Medlem
Dr.hankeys avatar
Som med allt annat så får man "Follow the money"
Det ligger ju i Magnus intresse att fler får komma och gå på hans utbildningar vilket han tjänar en stor summa pengar på.
Citera
2018-05-12, 18:38
  #299
Medlem
rostigamazons avatar
Han vill tjäna pengar, medans landet går under, ännu en som tänker på sin egna karriär.
Citera
2018-05-12, 19:44
  #300
Medlem
Sextiopluss avatar
Terrorister, analfabeter och våldtäktsmän. Det behövs fler!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback