• 11 092 online
  • 1 152 493 medlemmar
  • 59 622 306 inlägg
  • 1
  • 2
2018-02-07, 10:46
Medlem
https://www.kkuriren.se/katrineholm/...ogstadieskola/

Citat:
En flicka på Järvenskolan Södra blev under tisdagen våldtagen på en skoltoalett

Citat:
Enligt min bedömning är målsägandes uppgifter mycket trovärdiga

Citat:
Vid en sådan här händelse är det klart att skolan gör olika former av insatser. Jag har framförallt kommunikation med förvaltningen i det här läget. Hur man hanterar det här är avhängigt exakt vad som har hänt. Jag vet inte vilka steg polisen har tagit än, det är ett väldigt känsligt läge.

Citat:
Katrineholms-Kuriren har skrivit om oroligheter på Järvenskolorna vid några tillfällen, där det framkommit uppgifter om olika gäng som sysslar med bland annat drogförsäljning. Men Johan Söderberg tycker att det är tidigt att dra slutsatsen att den misstänkta våldtäkten skulle ha samband med oroligheterna.

Våldtäkt på skoltoalett alltså
Det här är kanske vanligare än vad man tror? Vad tror ni skolan gör åt saken?
Verkar ju inte som att #MeToo haft nån påverkan alls på våldtäktsmännen
Citera
2018-02-07, 11:55
Medlem
KaninKolas avatar
Hela artikeln kan läsas här
https://i.imgur.com/VCzJcyH.png
Citera
2018-02-07, 13:30
Medlem
Även en artikel på Aftonbladet:
- https://www.aftonbladet.se/nyheter/k...licka-pa-skola

Intressant detta med oroligheter på skolorna i området och att drogförsäljning varit grunden till detta. Känns ju inte helt otroligt att det finns ett samband.
Citera
2018-02-07, 14:14
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaninKola
Hela artikeln kan läsas här
https://i.imgur.com/VCzJcyH.png
Åklagaren uppmanar alla att "inte spä på ryktesspridningen" , vilka rykten menar han då?
Citera
2018-02-07, 16:45
Medlem
PappasNyaKilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Åklagaren uppmanar alla att "inte spä på ryktesspridningen" , vilka rykten menar han då?

Att säga så startar ju rykten direkt.
Min känsla är att det för många som tvingas vara PK är ett sätt att signalera vad det rör sig om.

Låter som en riktig soptipp till skola med drogförsäljning, gäng och nu ”business as usual” utan krissamtal eller info till föräldrar!
Citera
2018-02-07, 17:33
Medlem
Gregor-Samsas avatar
Citat:
Mörka rykten?
Citera
2018-02-07, 17:36
Medlem
Gregor-Samsas avatar
Någon Katrineholmsbo här inne måste ha hört något. Kom igen nu och hjälp till med ryktesspridningen
Citera
2018-02-07, 18:00
Medlem
Väldigt mkt wannabe "orten" folk.
Mkt småtjafs mellan grupperna.
Väldigt mkt "damage control" och lite handling överlag.
Kort sagt, hade jag varit förälder, hade en annan skola kunnat vara ett bättre alternativ.
Citera
2018-02-08, 00:53
Medlem
Icebags avatar
Gick själv på skolan för ungefär 10-15 år sedan, och har även kommit i kontakt med skolan genom mitt yrke idag, skillnaden är som natt och dag.

Det är en skola i totalt förfall och jag skulle aldrig sätta mina barn där.
Ofta polisbilar på parkeringen, kaxiga kaoz-gäng etc. Det var bara en tidsfråga innan det här hände, tyvärr.
Citera
2018-02-08, 17:58
Medlem
speedskaters avatar
Citat:

Antagligen att Katrineholm/Vingåker tävlar mot bergssjön och Borlänge var somalias nästa huvudstad skall ligga.

Runner-up Eskilstuna så klart. När skall vi lägga en vätebomb över Södermanland??
Citera
2018-02-10, 21:29
Medlem
Citat:

Spontant går ju tankarna till de illvilliga ”ryktena” om att blattar är kraftigt överrepresenterade inom brottskategorier som våldtäkt och andra sexualbrott.

Åklagaren tror alltså att det inte ligger någon somhelst sanning i dylika påståenden.
Citera
2018-02-13, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Spontant går ju tankarna till de illvilliga ”ryktena” om att blattar är kraftigt överrepresenterade inom brottskategorier som våldtäkt och andra sexualbrott.

Åklagaren tror alltså att det inte ligger någon somhelst sanning i dylika påståenden.

Det är endast fejkade nyheter, det förstår du väl själv.
Citera
  • 1
  • 2