Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-02-06, 23:05
  #1
Medlem
Eiinnds avatar
Alla hennes tavlor har extremt lite variation och ser ut som något Ted Bundy skulle klottrat på fängelsecellsväggen. Vad vill hon säga till oss? Henne konst skulle kunna funka i spökhuset på Gröna Lund möjligen men förstår inte att vanliga människor köper fanskapen och att hon faktiskt skapat sig en karriär på att måla som hon gör. Hon vill "lyfta fram kvinnan" enligt henne själv. Känner inte riktigt att hon lyckats, inte på ett positivt sätt åtminstone.
Citera
2018-02-06, 23:15
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eiinnd
Alla hennes tavlor har extremt lite variation och ser ut som något Ted Bundy skulle klottrat på fängelsecellsväggen. Vad vill hon säga till oss? Henne konst skulle kunna funka i spökhuset på Gröna Lund möjligen men förstår inte att vanliga människor köper fanskapen och att hon faktiskt skapat sig en karriär på att måla som hon gör. Hon vill "lyfta fram kvinnan" enligt henne själv. Känner inte riktigt att hon lyckats, inte på ett positivt sätt åtminstone.

Väldigt likt Carolina Gynning.
Citera
2018-02-06, 23:19
  #3
Medlem
Eiinnds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Newsmilf
Väldigt likt Carolina Gynning

"Tavlorna" ser i alla fall förjävliga ut enligt mig. Men jag förstår mig väl inte på konst.
Citera
2018-02-06, 23:22
  #4
Medlem
RorschachWolffgangs avatar
Vill inte skryta, men även jag kan reproducera hennes verk.
Citera
2018-02-06, 23:30
  #5
Medlem
Eiinnds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RorschachWolffgang
Vill inte skryta, men även jag kan reproducera hennes verk

Jag tror dig. Hon får mig att tänka på den där tavlan som såldes någonstans för flera 100 miljoner som såg ut som lera och fågelbajs utsmetat.
__________________
Senast redigerad av Eiinnd 2018-02-06 kl. 23:33.
Citera
2018-02-07, 00:00
  #6
Medlem
RorschachWolffgangs avatar
Just i Sverige har jag märkt att konstnärer med nära band till politiker brukar oftast tjäna en hacka på sin s.k. "konst". Camilla är inte ensam om att bli uppmärksammad på det här sättet. Jag känner till en konstnär vars skulpturer köps in på löpande band till flera kommuner i ett län och anledning till varför han blivit populär är för att hans batikhäxa-morsa var invald i hans hemkommun och aggressivt kämpade för att sonens konst skulle köpas av kommunen.

Skulpturerna i fråga är skittråkiga. Mina första tankar var att man måste vara kroniskt deprimerad för att ens kunna uppskatta denna feta jävelns konst.

Varför ska mentalt störda konstnärer hyllas? Vad är det för sjukt samhälle vi lever i?
Citera
2018-02-07, 00:03
  #7
Medlem
Eiinnds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RorschachWolffgang
Varför ska mentalt störda konstnärer hyllas? Vad är det för sjukt samhälle vi lever i?

Tror man för det för att försöka hålla uppe illusion om att alla är lika och är lika duktiga, talang är diskriminerande och ingen får vara mer begåvad än någon annan, men eftersom verkligheten ser ut som så att vissa faktiskt är det så måste man se till att lyfta fram dom talanglösa.
Citera
2018-02-07, 00:15
  #8
Moderator
Nospheratus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eiinnd
Alla hennes tavlor har extremt lite variation och ser ut som något Ted Bundy skulle klottrat på fängelsecellsväggen. Vad vill hon säga till oss? Henne konst skulle kunna funka i spökhuset på Gröna Lund möjligen men förstår inte att vanliga människor köper fanskapen och att hon faktiskt skapat sig en karriär på att måla som hon gör. Hon vill "lyfta fram kvinnan" enligt henne själv. Känner inte riktigt att hon lyckats, inte på ett positivt sätt åtminstone.
Äh, jag tycker hon framstår som rena rama Michelangelo jämfört med Ulf Lundell. Ja, han musikartisten alltså. Som också målar snordyra tavlor.

Med lite vax i håret och en ljusrosa skjorta kan man säkert lura nått krogragg att man är nån slags sofistikerad känslosam konstnärssjäl, om hon kommer hem och får se Camillas tavlor på väggarna. Har man Ulf Lundells tavlor tror folk bara att man haft inbrott av vandaler på lsd och klotterpennor. Eller att man möjligen är helt sjuk i huvudet. Det blir inte mycket ligga av med det krogragget.
Citera
2018-02-07, 00:22
  #9
Medlem
Eiinnds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nospheratu
Äh, jag tycker hon framstår som rena rama Michelangelo jämfört med Ulf Lundell. Ja, han musikartisten alltså. Som också målar snordyra tavlor.

Med lite vax i håret och en ljusrosa skjorta kan man säkert lura nått krogragg att man är nån slags sofistikerad känslosam konstnärssjäl, om hon kommer hem och får se Camillas tavlor på väggarna. Har man Ulf Lundells tavlor tror folk bara att man haft inbrott av vandaler på lsd och klotterpennor. Eller att man möjligen är helt sjuk i huvudet. Det blir inte mycket ligga av med det krogragget

Tycker Ulfs fylletavlor är lite roliga i alla fall. Camillas är bara...jag vettefan, tänk liksom att gå upp på natten och dricka mjölk och se det där på väggen i mörkret.
Citera
2018-02-07, 11:41
  #10
Medlem
Slottsherres avatar
Amatörkonst av en kändis. Varken bra eller särskilt stört vad jag kan se.
Om hon kan lura några idioter att köpa skräpet så kul för henne.
Citera
2018-02-07, 11:44
  #11
Medlem
Slottsherres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RorschachWolffgang
Just i Sverige har jag märkt att konstnärer med nära band till politiker brukar oftast tjäna en hacka på sin s.k. "konst". Camilla är inte ensam om att bli uppmärksammad på det här sättet. Jag känner till en konstnär vars skulpturer köps in på löpande band till flera kommuner i ett län och anledning till varför han blivit populär är för att hans batikhäxa-morsa var invald i hans hemkommun och aggressivt kämpade för att sonens konst skulle köpas av kommunen.

Skulpturerna i fråga är skittråkiga. Mina första tankar var att man måste vara kroniskt deprimerad för att ens kunna uppskatta denna feta jävelns konst.

Varför ska mentalt störda konstnärer hyllas? Vad är det för sjukt samhälle vi lever i?

Vad heter konstnären. Länk? Omöjligt att diskutera annars.
Citera
2018-02-07, 13:44
  #12
Medlem
Europes avatar
Jag visste inte ens vem det var, men efter det lilla jag såg utifrån en googling, så såg det ut som en slags amatörkonst baserad på modernister som Picasso, Miro m.fl., samt möjligtvis generellt lite den slags bilder många flickor brukar rita. Men så är hon väl inte heller i första hand konstnär?

Det bör dock nämnas att jag varken är insatt i, eller värst intresserad av, modern konst. Förutom att jag är mer intresserad av litteratur, så har jag alltid intresserat mig för konst som idag kanske skulle snarare gå under namnet illustration, teckningar, datoranimation o.s.v. Allt från barnboksbilder och serietidningar när jag var liten, till renässanskonst, datoranimationer m.m. därefter. Jag har t.ex. varit mer intresserad av Lennart Nilssons fotografier än vad de flesta svenska tavelkluddare har sysslat med de senaste årtiondena.
__________________
Senast redigerad av Europe 2018-02-07 kl. 13:47.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback