Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-02-06, 22:46
  #1
Medlem
politis avatar
Hej!
Nu när Bråvalla inte vill festivala i sommar så vill jag leta efter något nytt. Då är det enkelt att hitta andra festivaler i Sverige som Peace and love, Emmaboda och Brännbollsyran tex.

Jag vet att dessa kan vara roliga men vänder mig nu till er och frågar om era guldkorn till festivaler runtom i nordöstra Europa.

Vad söker jag för festival? diverse kriterier.
-Mindre än Bråvalla eller lika stor
-Enkel att ta sig till som med bil, tåg och flyg.
-drogliberalare land/festival, iallafall kring cannabis (danmark nederländerna) #önskvärt
-ingen hårdrockfestival
-helst blandning mellan elektronisk och indie rock typ
Som down the rabbit hole, coachella, boom och tomorrowland
-ändå lite internationell om man inte kan deras språk
-ingen negerfestival (i sann flashback anda)
jag tänker även om Norge kanske har något att erbjuda?

Jag har precis upptäckt down the rabbit hole i Nederländerna och den verkar intressant.
Citera
2018-02-06, 23:05
  #2
Medlem
Sheen999s avatar
Defqon.1 kanske skulle passa herrn.

Elektronisk musik (Hardstyle, Hardcore, Frenchcore)
Mycket drogliberalt, ligger i Nederländerna.
Ingen negerfestival.
Lätt att ta sig till men kan vara rediga köer en bit innan festivalen.
Dock mycket större än bråvalla.
Citera
2018-02-06, 23:15
  #3
Avstängd
scips avatar
Dansbandsveckan i Malung schyst tryck bland publiken och bra drag.
Citera
2018-02-06, 23:22
  #4
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scip
Dansbandsveckan i Malung schyst tryck bland publiken och bra drag.

Jag har hört att det knullas så mycket på den festivalen att det skall ligga en konstant fitt-doft över hela stället. Stämmer det?
Citera
2018-02-13, 12:37
  #5
Medlem
Gillar du Boom och Ozora så kanske Kosmos Festival i Finland skulle vara något. Var där förra sommaren och stämningen var så jävla bra. Festivalen kanske inte har några stora mainstreamartister att bjuda på, utan bjuder i stället på nonstop musik från fredag kväll till söndag kväll, det mesta elektroniskt på fyra olika scener mitt ute i den vackra naturen i Ristiina, nära Mikkeli i sydöstra finland.

Vortex Stage som är huvudscenen inriktar sig på psytrance och är speciellt en vacker syn när mörkret kommer och dekorationerna lyser upp området runt scenen, Levitation Station är en mindre scen där man inriktar sig mera på high energy/hard dance/hardcore, Gravity Stage är en mer öppen scen där inriktningen är mer techno, men har en par riktigt vassa liveframträdanden. Space time är ett mer chill områden där man kan röka en fet och lyssna på mer experimentell musik, men förutom musiken så finns det massor att göra här, basarområdet bjuder på exotisk mat, och massa stånd med t.ex. bongar, kläder och skivor, finns massor med konst överallt, en skateramp, en liten scen för eldshower, en mysig strand och två campingområden.

Ja festivalen har samma anda som Boom eller Ozora, men istället för att kopiera rakt av så går man på sina egna starkheter. Angående droger så blev jag erbjuden att köpa svamp, syra och e förra året, hade själv med koks, blev bjuden på metaamfetamin och massor av röka, och alla gör det öppet. Så om man söker efter en festival där man känner sig fri, att lyssna på musik när som helst, eller bara att ligga i en hängmatta och njuta av stämningen, bekanta sig med otroligt fina människor så är detta festivalen för dig. För att inte snacka om de billiga biljetterna.

https://m.youtube.com/watch?t=261s&v=GplRDy7qG70
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback