Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-02-06, 21:06
  #13
Medlem
Bleppe_Bfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WantedNr1
Ibland kräks jag.

Telepatiskt?
Citera
2018-02-06, 21:41
  #14
Medlem
Gautamas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shiftalpha
Telepatiskt, i den bemärkelsen som vi oftast tänker oss innebörden av ordet, tror jag inte att det är. Däremot så påverkas du av omgivningen lika mycket som du påverkar omgivningen.

Cannabis verkar vara drogen för dig som gör dig jävligt harmonisk och psykologiskt alert så pass att din omgivning verkligen gosar till sig i närheten av dig.
Exakt så. Men då är det väl ett slags telepati vi pratar om - mina tankar och min sinnesstämning påverkar en annan persons dito.
Citera
2018-02-06, 22:07
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gautama
Exakt så. Men då är det väl ett slags telepati vi pratar om - mina tankar och min sinnesstämning påverkar en annan persons dito.

Nja - snarare att dina tankar påverkar din sinnesstämning som i sin tur påverkar dina uttryck som omgivningen tar in. Nästan telepatiskt men logiskt.
Citera
2018-02-13, 00:55
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gautama
Jag märker direkt att folk visar symtom på att vara stenade när endast jag är stenad.

Min flickvän känner sig alltid "hög" när endast jag röker och vi har intima ögonblick. Då vi bara umgås och snackar hemma i soffan. Hon välkomnar detta eftersom hon gillar känslan, men av andra skäl inte vill röka själv. Jag märker det även när jag umgås med andra människor i alla åldrar. Även, eller kanske till och med i synnerhet, när de inte vet att jag rökt, eller när det är folk som inte ens vet att jag röker överhuvudtaget. Det blir liksom en annan stämning. De blir fnittriga, jag kan styra samtalet, och därigenom manipulera deras tankar och humör på ett, till synes, enkelt sätt.

Vad innebär då detta?

En psykolog skulle nog påstå att det är din omgivning som reagerar på det du utstrålar. På samma sätt som folk i allmänhet blir glada när de umgås med någon som är på otroligt gott humör. En filosof skulle kunna säga att dina ögon inte bara är receptorer, utan även projektorer som generar hela din värld, eller åtminstone påverkar den delvis.

Behöver ovanstådende påsåenden utesluta varandra? De kanske till och med bekräftar varandra? Nån som upplever samma sak?

När jag är hög kan jag resa i tiden och hälsa på min döda mormor, vi brukar prata om verkliga historier som kommer hända om 154 år! Hur vet jag det? Jo för att jag är så hög så det måste bara vara sant.
Citera
2018-02-13, 13:38
  #17
Medlem
Rufoss avatar
Jag brukar känna samma sak när jag är stenad och umgås med min tjej. Fastän hon är nykter så upplever jag att hon är lika hög som jag är. Jag känner att hon blir helmysig, talar och för sig på ett ganska annorlunda sätt.

Jag misstänker att det bara är inbillning, eller kanske verkligheten som filtrerats genom mitt rus. Men helt säker kan man ju inte vara.

Citat:
Ursprungligen postat av HMBPTOLEMAJOW
Det är förstås med allra största sannolikhet inbillning. Men säker kan man aldrig vara.

Det du beskriver hade varit extremt lätt att kontrollera under ordnade former, men det kan du förstås inte förväntas stå för. Anmäl dig till den där bluffavslöjaren som har en belöning utfärdad till den som kan bevisa en övernaturlig förmåga.
Det gäller nog att försökspersonerna inte är medvetna om försöket. Ska man bli hög av någon som är hög, då måste det nog ske helt omedvetet.
__________________
Senast redigerad av Rufos 2018-02-13 kl. 13:45.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback