Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-02-06, 15:38
  #1
Medlem
Jag hyr en etta som ligger på bottenplan åt gården och med norrläge.
Lägenheten är dessutom kall temperaturmässigt så jag har hela vinterhalvåret en oljekamin på dygnet runt.
Jag hängde upp knallgula gardiner men det har knappt hjälpt.
Finns andra knep och tips för att få lägenheten att kännas mer varm och trivsam?
Citera
2018-02-06, 15:48
  #2
Avstängd
HMBPTOLEMAJOWs avatar
Second hand-shoppa!

Som du säger, varma, murriga färger gör susen. Tända värmeljus är också en höjdare som gör underverk för trivseln.
Citera
2018-02-06, 15:49
  #3
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gothicat
Jag hyr en etta som ligger på bottenplan åt gården och med norrläge.
Lägenheten är dessutom kall temperaturmässigt så jag har hela vinterhalvåret en oljekamin på dygnet runt.
Jag hängde upp knallgula gardiner men det har knappt hjälpt.
Finns andra knep och tips för att få lägenheten att kännas mer varm och trivsam?
Tjocka mattor, dubbla gardiner. Eluppvärmt golv (hamnar på räkningen). Byta ut isoleringen i fönstren?
Citera
2018-02-06, 15:50
  #4
Medlem
Mycket textilier (mattor, gardiner, kuddar) och tavlor och bra/mycket belysning. Och så lite småtjafs, typ blommor och ljusstakar och sånt😄 det kommer man långt på! Och så att det inte är undermöblerat, då ser det gärna omysigt ut oavsett. Ha flera små lampor på bord, i fönster osv, ha glödlampor med ett varmt sken.
Citera
2018-02-06, 16:18
  #5
Medlem
Jellohs avatar
Jag har bott i flera sådanna lägenheter i mitt liv och konstaterat att en cannabisodling i badrummet brukar liva upp rejält. Vill man ha ljus så öppnar man dörren på glänt och man kan sitta i sin egna lilla tropiska oas och bajsa. Och så blir man på gott humör av slutprodukten.

Och värme kommer på köpet.
Citera
2018-02-06, 17:01
  #6
Medlem
Om du provar med knallrosa gardiner istället för knallgula då?

Bör värma en aning bättre än knallgula.

- Gud
Citera
2018-02-06, 18:52
  #7
Medlem
IKEA tror jag kan hjälpa dig gratis om du bokar tid. Inredning är inte helt lätt om man inte vet hur man ska sätta ihop färger.

Edit. verkar inte vara gratis, men du kan ju be om råd på plats också av dom som jobbar där

http://www.ikea.com/ms/sv_SE/kundser...inredning.html
__________________
Senast redigerad av marangzviss 2018-02-06 kl. 18:57.
Citera
2018-02-06, 18:52
  #8
Medlem
skriva av termostaten på dina vatten burna element .
Citera
2018-02-20, 18:54
  #9
Medlem
dryopteriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jelloh
Jag har bott i flera sådanna lägenheter i mitt liv och konstaterat att en cannabisodling i badrummet brukar liva upp rejält. Vill man ha ljus så öppnar man dörren på glänt och man kan sitta i sin egna lilla tropiska oas och bajsa. Och så blir man på gott humör av slutprodukten.

Och värme kommer på köpet.

hahahaha jag håller med!!
du kan gott o väl slänga in masssa olika speglar i rummet (finns billigt i andrahand)
kruxet med majaodlingen är att elräkningen går upp och hyresvärden kanske undrar varför vattenförbrukningen plötsligt stiger.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback