• 1
  • 2
2018-02-06, 10:19
Medlem
Du kan nog få låna 4 ggr din årsinkomst.

4 ggr din inkomst som är noll, ger dig ett lån på noll miljoner.

Frågor på det?
Citera
2018-02-06, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Odiskadmugg
Du kan nog få låna 4 ggr din årsinkomst.

4 ggr din inkomst som är noll, ger dig ett lån på noll miljoner.

Frågor på det?

Sen är det bara att vara hård mot banken så kan det nog gå att förhandla ner räntan till 0% också.
Citera
2018-02-07, 11:43
Medlem
Omaskeradmasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RickyRozay
Tjena,

Dags att köpa en villa nu tänkte för cirka 1-1.5miljoner, alltså inget överdrivet fancy.
Har ansökt om lånelöfte på 2st stora banker online här i Sverige men har blivit nekad båda gångerna.

Jag driver ett eget företag som omsatte runt 1,5miljoner 2017 men har aldrig plockat ut en lön någonsin innan detta året då jag inte har behövt för jag har velat bygga upp kapitalet i mitt företag först, med andra ord så har jag taxat "0kr" dessa 3 åren innan.

Jag skriver dock att jag kan betala hela kontantinsatsen på 250 000kr tex och att jag nu 2017 känner att det är dax att börja plocka ut en lön så har från och med Januari börjat ta ut en lön på 25 000kr.
Har inga betalningsanmärkningar eller liknande heller, är singel utan barn.

Det känns som att dem bara tar en UC på mig och sedan ser dem att jag taxat 0kr 2017 och därav bara nekar mig rakt av endast pga detta?
Kan ju inte heller ta och berätta hur det står till via min låneansökan då det ej är möjligt att fylla i på deras hemsida.

Ska jag verkligen behöva vänta i 1år tills jag deklarerat innan jag kan köpa en bostad eller vad är grejen? Någon som har tips på hur jag skall lösa detta? Tror ni att om jag ringer in och förklarar min situation att bedömningen blir annorlunda? eller måste jag fixa en borgensman?

Mvh

Det finns inga borgensmän för bolån längre!
Medlåntagare är det du ska ha!
Citera
2018-02-07, 12:01
Medlem
Satt lite i samma sits.

Ringde och bokade möte med en lokal liten bank som ägs av Swedbank, men styr mycket själva.
Där var det inga problem. Kändes som det blev lite mer personligt bemötande på lilla banken.
Men tror det hade räckt med IRL-möte med vilken av bankerna som helst så hade det antagligen löst sig.
Citera
2018-02-07, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cheef
Har du tagit ut 0:-?
Hur har du betalat hyra, mat, nöjen?
Du ska låna pengar... inte företaget, banken är bara intresserad av dina inkomster/tillgångar

Omsättning är ointressant, vad gör företaget i vinst?, ett bolag kan omsätta miljarder och gå utan vinst.

Exakt min fråga också, och jag förstår om banken undrar vad det är för otaxerade, pengatvätts tillgångar det är som du egentligen lever på, eftersom du inte har någon inkomst.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in