Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Svara
2018-02-06, 01:24
  #1
Medlem
BBCPhillys avatar
Kön:Man
Ålder:19
Vikt:90-95kg
Tidigare erfarenheter: Cannabis, Ecstasy

Detta är min allra första rusrapport så får ursäkta om den är lite rörig.


Jag och några polare -som vi kallar för K och S- hade bestämt att vi skulle träffas på kvällen för att chilla och röka. Jag hade även snackat med min tredje kompis J under dagen, som sa att han hade gjort en kladdkaka med hasch i. Han sa att han hade käkat av den, och det hördes på honom, han var helt väck.
Så jag säger till honom att jag, K och S tänkte träffas på kvällen och undrade om han ville med, men det tackade han gladeligen nej till då han snart gick igenom taket på kladdkakan han käkat.

19:30
Jag och K tar oss hem till S för att därefter röra oss mot Donken, vilket jag nämner till J (som fortfarande är väldigt påverkad av kladdkakan han åt ca. 3 timmar tidigare), han ville att vi skulle köra hem till honom med lite mat, i utbyte mot lite kladdkaka. Detta tyckte jag lät som en bra plan, eftersom jag aldrig tidigare testat att käka ''edibles''. Så vi tar emot hans beställning och kör vidare.

20:00
Vi anländer nu till J's lägenhet med maten där vi möts av en något hög polare som är gladare att se maten än oss. Vi går in till köket för att dela upp lite av kladdkakan. J hade alltså bara tagit 1/8 av kladdkakan, som inte är särskilt stor. Jag trodde han hade käkat minst halva med tanke på hur borta han va. Har som sagt inga tidigare erfarenheter av edibles.
Vi lägger ner två slicear i en påse som jag, K och S ska dela på senare. Så jag sätter mig och snurrar upp en splirre som jag suger i mig medans K sätter sig på balkongen och röker lite brunt. S ska köra hem oss sen så han rör ingenting.

20:30
Vi sitter nu hemma hos S som planerat, och nu ska även han få röka lite. Jag & S går då ut på hans tomt för att dela på en spliff. Det slutar med att vi inte ens röker upp hela eftersom vi vid det här laget var utsvultna. Vi sätter oss och käkar maten som vi tidigare köpt på donken. Och i vanlig ordning när man rökt lite gräs så äter man lite mer än vad man orkar (nackdelar med att röka gräs ).
Vid detta laget kände jag mig ganska lagom bäng [5].

21:00
Efter att ha snackat massa konstiga konspirationer och tankar bestämmer vi oss för att testa J's superkladdkaka. Vi tänkte börja lite smått med tanke på hur hög J blev på bara en slice. Vi mumsar i oss några tuggor som smakade riktigt gott. Vi sjönk sedan ned i soffan igen för att snacka ännu mer. Nu börjar jag även känna av spliffen vi rökte innan maten. S, -som tidigare har haft långt hår i toffs, har nu kort hår och även skaffat sig skägg- sitter i en fåtölj mitt emot mig. Jag börjar stirra på honom och börjar undra vem det är. Eftersom jag inte är van vid att se honom i det korta håret och skägg började jag undra lite. Men skakade ganska snart bort detta och tyckte att det var lite fjantigt.

21:30
Efter att ha suttit och snackat ännu en halvtimme bestämde jag & S att vi skulle gå ut och ta det sista på spliffen vi inte hann röka upp innan, eftersom vi inte tyckte att vi kände någonting alls av kladdkakan. Sagt & gjort gick vi ut. Jag gick även och tog lite mer kladdkaka efter detta eftersom jag anser att jag är en lite större kille, så jag kanske behöver mer än de andra.
Efter detta går vi ner på S's rum som ligger i källaren för att spela lite spel samt några instrument.
Väl nere på rummet sätter sig K och spelar spelet The Forest, som är ett first person survival-spel, där man springer runt på en ö, och jag & och S sätter oss och spelar på ett piano han har nere på sitt rum.

~22:00
Vi sitter nere på rummet och har det allmänt gött. Men när jag satt och kollade på när K spelade, så började ediblen kicka in, och det kickade in rejält.
Det var som om någon sköt mig in i en annan dimension, jag blev så galet bäng.
Jag blev helt lost i spelet, och kunde tillslut inte skilja på om det var ett spel eller om han styrde någon person i verkliga livet. Samtidigt som detta åker runt i huvudet på mig så känns det som att varje hjärtslag är som en elektrisk puls som går genom hela kroppen.
Det är verkligen som man sett några bilder på internet.
( https://pics.astrologymemes.com/this...er-6233643.png )

Har vid detta tillfället helt tappat tidsuppfattning och är lätt upp mot [9]

Det enda jag fick ur mig vid detta laget var ''Eeeeeeeyyy'' eller ''Waaaaaaaa''.
Jag kände även att jag var på god väg att gröna ur, så jag tänkte gå ut på baksidan av huset för att få frisk luft. När jag var påväg mot dörren lägger jag även märke till hur svårt det är att gå normalt, det känns som när man ska springa i en dröm, att man försöker springa så fort man kan utan att knappt komma någonstans.
Väl ute satte jag mig på en sten på tomten med huvudet ner i händerna, vid detta tillfället snurrade det rejält i huvudet och pulsen kändes fortfarande som en elektronisk stöt, men det var fortfarande nice på något sätt. Där satt jag förmodligen i ca 10min i endast t-shirt när det var runt -10c ute. Men började ganska snart att frysa så jag valde att gå in och smälta mig ner i soffan med S och K som nu kommit upp ifrån rummet igen. Jag satte nu i hörlurar i öronen och lyssnade på musik, samtidigt som jag kände att jag & soffan blev ett, och somnade.

01:30
Jag vaknade i soffan och kände att jag inte alls var lika stångad längre, S och K hade gått och lagt sig. Jag hade absolut ingen aning om hur länge jag hade sovit, men bestämde mig för att lägga mig i samma säng som både K och S låg i, där vi alla tre sov gott.


Utvärdering: För guds skull, nojja inte över att ediblen inte kommer att kicka in, det kan ta upp till en timme innan man känner av det! Annars 10/10 för edible!
Citera
2018-02-06, 01:56
  #2
Medlem
Det är mer än vad jag lägger märke till då jag har tagit CB. Kom ihåg första gången jag tog det iallafall fick skakningar i kroppen och abstinens.
Citera
2018-02-06, 07:38
  #3
Medlem
Thubbes avatar
Låter som en skön kväll TS!

Alla, verkligen alla, har samma upplevelse som du första gången på edibles.
"Fan, det känns ju inget, jag tar lite mer."
En halvtimme senare:
"Ey grabbar jag är fan bäng."
Ytterligare en halvtimme senare:
"Eyy grabbar, gud är bäng och jag är typ en... jultomte eller nåt. Haha. Öh."
Ytterligare en halvtimme senare:
"Eeyy... Graaa..? Öööh..." *smälter ihop med soffan*.

Nyckeln är att lära sig dosera det lagom. Gör man det är edibles fantastiska för såväl hemmafest som utekväll eller konsert.
__________________
Senast redigerad av Thubbe 2018-02-06 kl. 08:33.
Citera
2018-02-06, 12:11
  #4
Medlem
Skulle du kunna skriva ner recept samt tillvägagångssätt för kladdkakan?
Mvh
Citera
2018-02-06, 12:57
  #5
Medlem
Thubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skrunk
Skulle du kunna skriva ner recept samt tillvägagångssätt för kladdkakan?
Mvh
Citerar mig själv från stora tråden om att äta/dricka cannabis för att besvara din fråga. Vet inte hur van du är så jag inkluderar även det jag skrivit om dosberäkning och dekarboxylering.
Citat:
Ursprungligen postat av Thubbe

1. Dosering

Vi börjar med grunderna. Det är svårt att säga exakt hur mycket THC gatucannabis innehåller idag, men eftersom cannabis cup-vinnare ofta ligger på runt 20-25% brukar jag räkna med att gatugräs innehåller typ 10%. 5g cannabis innehåller med andra ord ungefär 500mg THC. En lämplig oral dos cannabis är faktiskt inte mer än 10mg, så 5g gräs räcker till 50 doser!
Jag gör vanligtvis 5g gräs i 500g smör för att hålla matten enkel.

2. Dekarboxylering

Detta är ett viktigt steg. Dekarboxyleras inte gräset har en stor del av THCn ingen effekt via oral administration. Dekarboxylering görs genom enkel upphettning i en vanlig ugn. Som du kan se från grafen länkad nedanför beror hur mycket du får ut på hur varmt du kör och hur länge.

Graf: https://skunkpharmresearch.com/blog-...graph-1-11.jpg

Grinda gräset fint och kör in i ugnen. Jag brukar köra 110-120 Celsius i 30 minuter. Det luktar fantastiskt i köket när man dekarboxylerar så gör inte det om dina föräldrar kommer på besök samma dag.

3. Göra själva smöret

Smält 500g smör, blanda ner ditt dekarboxylerade gräs och lägg till typ en halv liter vatten. Fett har högre kokpunkt än vatten, så vattnet håller kokpunkten nere och hjälper på så sätt till med extraktionen. Låt det sjuda lätt på svag värme utan lock i ungefär 5 timmar, rör emellanåt och blanda i mer vatten om det behövs.

När 5 timmar har gått vill du ha blivit av med så mycket vatten som möjligt. Ta mixen av värmen, låt svalna lite och filtrera det genom en duk för att sila bort örtbitarna. Jag brukar använda en tunn kökshanduk eller en gammal T-shirt (använd inte en t-shirt du gillar, den blir förstörd!). Se till att pressa ordentligt så allt fett hålls till godo.

När den filtrerade mixen har svalnat och hårdnat, dubbelkolla så att inget vatten är kvar. Om det är vatten kvar , häll av så mycket du kan och koka upp igen för att koka bort det. Om det blir vatten kvar kan det växa parasiter i smöret och det vill vi såklart undvika. Det går att bli av med parasiter i smöret men det är en jävla massa jobb, bättre att skydda sig från det från början.

Gratulerar! Du är nu stolt ägare av högkvalitativt cannasmör med en THC-halt av ca 1 mg per gram. Det kan användas precis som vanligt smör i bakning eller matlagning och kan blandas med icke THC-haltigt fett om så önskas. Det funkar till allt men kan ge en lätt smak av grönt.
Kom ihåg att alltid beräkna dosering!

4. Bakning

Om du inte har något favoritrecept som du vill prova kan du göra min favorit: Chokladbollar. De är mycket enkla att göra och ännu lättare att dosera.

Du behöver:
100g smör (eller lite mer, du vill inte att bollarna blir torra)
1 dl socker
1 matsked vaniljsocker
3 matskedar kakao
3 dl havregryn
3 matskedar kallt, starkt kaffe
Pärlsocker / kokosflingor / eller nåt annat gött att rulla dem i.

Gör såhär:
Smält smöret.
Rör ihop socker, vaniljsocker, kakao, havregryn och kaffet och blanda ihop med smöret.
Ställ i kylen och låt stelna i ca 1 timme.
Forma till bollar och rulla i din garnering of choice.

Av 100g smör brukar jag göra ca 20 bollar. Prova en eller två och vänta minst 2 timmar för att estimera effekten. Från intag tar det 30-60 min innan du känner någonting, därefter är det 2 timmar till peaken och sen är du behagligt stenad i 3-4 timmar.
Detta är som sagt inga couchlocking-bollar utan är tänkta att ge en behaglig grund för en trevlig kväll. Om du vill smälta ner i golvet, ät fler bollar eller gör starkare smör. Om du aldrig har ätit cannabis tidigare vill jag råda till att inte börja med mer än två.

Lycka till!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback