Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-02-05, 23:11
  #1
Medlem
Tjena, ska försöka dra en lång historia kort. Hade länge velat tatuera mig och skaffa en sleeve, och grekiskt mytologi blev temat jag valde. Jag ville ha något unikt som ingen annan har så jag tänkte bygga ihop en sleeve. Gick till en tatuerare som jag hört var bra.

Bokade tid och tatueraren sa bara att jag skulle skicka över lite bilder på det jag vill ha i sleeven. Nästa gång jag kommer dit så sitter personen och skissar upp tatueringar och är redo att börja. Jag blev chockad ärligt talat, var inte beredd på att börja direkt. Jag sa att jag ville boka tid för att planera sleeven, hur vi ska sätta ihop allting osv osv.

Men jag var ju helt nybörjare på detta och var ivrig på att sätta igång, så vi gjorde medusa på insida underarmen. Jag berättade många gånger hur jag vill att min sleeve ska se ut, att jag vill inte ha massa svart som fyller ut bakgrunden utan jag vill ha en sleeve som blir som smälter ihop till en tatuering.

Vi gjorde medusa på underarmen och Ikaros på överarmen, och dom är jag nöjda med. Sedan gjorde vi hades med hans hundar på utsida underarmen, och det är den jag inte är nöjd med. Jag började sen märka allt mer att tatueraren inte verkade planera armen alls, utan tog en tatuering i taget för att sen försöka pussla ihop det om man säger så, och då bestämde jag mig för att byta.

Tatueraren jag har nu är jag mycket nöjd med, hon förstår hur jag vill ha det och vi planerar sleeven tillsammans, och tatueraren tänker på hur varje tatering ska sitts ihop osv.

Nu till problemet: Mellan medusa och hades är det ett rätt stort mellanrum, och där gjorde förra tatueraren bara svart. Bara svart och mitt i det svarta en vit kedja som går från hades hand till hundarna. Ni kan säkert tänka er hur det ser ut. Hades har min nuvarande tatuerare tatuerat över med en större och mörkare hades, då den innan var alldeles för grå och för lite. Hundarna är jag nöjd med och den ”nya” hades.

Men de stora mellanrummet mellan medusa och hades som bara är svart stör jag mig sjukt mycket på. Har ångest över det varje gång jag kollar på min arm, de känns som de förstör hela armen. Armen är inte klar ännu och vi har inte börjat med bakgrunden till hades än, men jag känner att det blir svårt att göra något åt det svarta.

Kedjan kan man tatuera över, men vad kan man göra åt det svarta? Går det att tatuera med vitt i det? Eller går det att lasra bort det svarta och sen tatuera bakgrunden där? Eller tror ni att om man tatuerar svart över den vita kedjan och får allt omkring på plats att det svarta inte kommer märkas lika mycket?? Hade tänkt oss typ som en grotta till bakgrund, där det är massa spetsar lite hit och dit om ni fattar.

Kom gärna med förslag på vad bakgrund eller något annat som jag kan ha i sleeven, bakgrund, nedanför medusa bredvid hunden och armvecket/armbågen. Tanken är att nedre armen är underjorden och övre jorden/himmel. Vissa tatueringar är nygjorda och röda på bilderna.

https://imgur.com/a/vhVyY
__________________
Senast redigerad av Eskilzz 2018-02-05 kl. 23:35.
Citera
2018-02-05, 23:40
  #2
Medlem
Axis.bold.as.loves avatar
Har trappan nåt med Olympus att göra? Om det inte har det så kanske du kan lägga in en bergstopp som sticker upp ur ett molnhölje nånstans på överarmarna.

Typ: https://vignette.wikia.nocookie.net/...20100405104903

Gudarna sägs ju ha haft sin boning på berget Olympus.


Annars kanske du kan ha Zeus hand som håller i blixtar i armvecket.


För övrigt tycker jag inte det svarat fältet ser konstigt ut alls, det är bara snyggt. Du kanske ska ge det lite tid?
Citera
2018-02-06, 02:16
  #3
Medlem
Ja du kan lasra för att bleka ner, dock är det en längre process. Du kan också köra svart över kedjan.
Men: du har precis börjat med din sleeve, med andra ord du har mycket mer som ska på plats. Så innan du börjar noija över mindre partier ( och med tanke på att du har förtroende för din nya tatuerare) så kör klart det som ska vara, så kan jag nästan garantera att du inte kommer att tänka på att det känns så mörkt just där.
Citera
2018-02-06, 03:13
  #4
Medlem
maxatdunders avatar
Du vill alltså ha samma tema över hela sleeven om jag förstått det rätt? Inget ska sticka ut i Sleeven?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback