Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-02-05, 22:45
  #1
Medlem
Hej,

Bokade precis en resa till NY, Long island city, Queensboro Plaza.

Jag undrar om någon vet om det finns någon transport i from av shuttle mellan dessa områden(bor väldigt nära Queensboro Plaza). När jag kikar är det endast till manhattan som dessa shuttles åker.

Har någon koll på detta eller har alternativ?
__________________
Senast redigerad av EnkeltNamn 2018-02-05 kl. 22:52.
Citera
2018-02-13, 14:21
  #2
Medlem
WLHSs avatar
Tyvärr kan du nog glömma det med att åka shuttle bortom Manhattan. Men mitt tips ät att du tar AirTrain från terminalen till Newark Airport Station och sen NJ Transit till 34 St - Penn Station. Därifrån når du enkelt Queens Plaza med tunnelbanan. Hela resan tar en dryg timme men kostar en bråkdel av vad shuttle + taxi hade kostat.
Citera
2018-02-15, 06:09
  #3
Avstängd
Har också bott vid queensboro plaza och landat på newark så mitt förslag är att du antigen tar taxi hela vägen till hotellet, det tar inte så lång tid om trafiken bara flyter på annars så tror jag att man kan ta sshuttle till Grand central terminal och sedan därifrån ta en tunnelbana till queensboro plaza.
Citera
2018-02-17, 18:17
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WLHS
Tyvärr kan du nog glömma det med att åka shuttle bortom Manhattan. Men mitt tips ät att du tar AirTrain från terminalen till Newark Airport Station och sen NJ Transit till 34 St - Penn Station. Därifrån når du enkelt Queens Plaza med tunnelbanan. Hela resan tar en dryg timme men kostar en bråkdel av vad shuttle + taxi hade kostat.

Citat:
Ursprungligen postat av Aznee
Har också bott vid queensboro plaza och landat på newark så mitt förslag är att du antigen tar taxi hela vägen till hotellet, det tar inte så lång tid om trafiken bara flyter på annars så tror jag att man kan ta sshuttle till Grand central terminal och sedan därifrån ta en tunnelbana till queensboro plaza.

Hur fungerar det med kollektivtrafik när jag reser med en resväska? Eftersom jag kommer från flygplatsen direkt kommer jag ha en resväska(vanlig storlek) och en ryggsäck. Är det okej att ha med sig sånt i subway?
Andra frågan forsätter lite på samma ämne, kommer landa runt 21.30 lokal tid, är det säkert att resa med tuben en fredag kväll med väskor?(kan tillägga att vi är två killar i 20års åldern)
Citera
2018-02-18, 05:36
  #5
Medlem
WLHSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnkeltNamn
Hur fungerar det med kollektivtrafik när jag reser med en resväska? Eftersom jag kommer från flygplatsen direkt kommer jag ha en resväska(vanlig storlek) och en ryggsäck. Är det okej att ha med sig sånt i subway?
Andra frågan forsätter lite på samma ämne, kommer landa runt 21.30 lokal tid, är det säkert att resa med tuben en fredag kväll med väskor?(kan tillägga att vi är två killar i 20års åldern)

Med tanke på tiden du landar så lär det absolut inte vara några problem. Ni lär knappast vara de enda turisterna som reser med tåget in till Manhattan och sträckan med tuben är max en kvart. Personligen hade jag valt tuben i NYC före Sthlm vilken tid på dygnet som helst.
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2915066

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback