Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 5
  • 6
2018-02-26, 14:00
  #61
Medlem
Född på 90-talet och jag hade en farsa som gick över sakerna med morsan, men det var väl han som var drivande. Om han sa någonting så var det det som gällde.
Citera
2018-02-26, 14:17
  #62
Medlem
Svantevits avatar
Född på 80-talet. Farsan var ingen toffelhjälte utan han handlade som han ville. Traditionell arbetsfördelning rådde i hemmet.

Min uppfostran var ganska fri. Mycket lite krav.

Jag blir vettskrämd när jag hör hur vissa manliga gifta kollegor har det hemma. De har inget att säga till om!
Citera
2018-03-09, 21:09
  #63
Medlem
trackbones avatar
Svenska mamman den tiden la testosteron hävande medlen runt hemmet som östrogen i mjölken vet jag
Citera
2018-03-20, 01:09
  #64
Medlem
Jag tror inte det är så vanligt, dock så har "förebilderna" inom skolan haft de stereotyperna. Bög och cuck lärare och kvinnorna är satanistiska feminist horor.

Moderna svenska kvinnor har köpt denna rollfördelning rakt av.
Citera
2018-03-20, 23:00
  #65
Medlem
pointss avatar
Ja, min farsa var och är en värdelös toffel som jag aldrig kommer att kunna respektera.
Citera
2018-03-25, 16:53
  #66
Medlem
deLuzes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av points
Ja, min farsa var och är en värdelös toffel som jag aldrig kommer att kunna respektera.

Lust att utveckla?
Citera
2018-03-25, 17:11
  #67
Medlem
deLuzes avatar
Min mamma och styvpappa var 50-tailister, båda uppvuxna på bondgårdar. Mamma har väl rätt så mycket feministegenskaper även om jag inte hört henne prata om kvinnokamp rakt ut, men hon vill typ kunna byta däck på bilen själv och sådär - "kvinnor kan" liksom. Det hade hon dock inte mycket för med styvfarsan då han var så helvetes jävla envis och dessutom saknade tålamod - allt skulle vara på hans sätt eller så kunde man dra - så hon fick väl snällt dansa efter hans pipa tills det att skilsmässan var ett faktum.
Citera
2018-03-26, 11:08
  #68
Medlem
Burken89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Womenundermyheel
Min far är definitivt en cuck. Jag är raka motsatsen. Det är nog lite därför jag är som jag är.

Passande nick
Citera
  • 5
  • 6

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback