Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-02-14, 07:59
  #49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heropsychodreamer
När man säger att något fungerar på motsatt sätt än det står i Svea Rikes Lag så måste man berätta hur det går till. Hur dessa kvinnor kringgår lagen. Du övertygar liksom ingen din pajas.

Verkligheten övertygar mig, inte vad jag blir tillsagd att tro eller tänka.

Jag trodde att saker gick till schysst och rättssäkert, men öppnar du ögonen så är det inte alls så verkligheten ser ut.

Och Svensk lag är skriven för att skydda kvinnor, det betyder i klartext att mannen får betala.
Citera
2018-02-14, 17:09
  #50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jack.Cates
Jag undrar hur det sett ut i svenska hem under senaste decennierna sedan 60-talet. Det verkar som att den svenska bitchkvinnan och feministen bestämt och dominerat allt i hushållet, hur barnen skulle uppfostras etc, och mannen bara skulle vara till lags som en cuckifierad fjant utan åsikt. Jag vet själv fleraa sådana exempel från min tid. Värst drabbat var nog 40-50 talisterna tror jag. Män från dessa generationer är sådana pussies rent generellt i Sverige.

Hur var det hos er? Hade ni sådana föräldrar?

Nej! 40-talisterna var inte alls cucks som du påstår. Merparten av dem jobbade inom industrin som gick på högvarv under 60-70-talet och det var både ett tungt och slitsamt jobb som inte passade forma några cucks. Däremot fanns det en mindre del dagdrivare som främst satt och rökte holk och talade om peace and understanding, men de växte upp de också.
Det är främst dagens män som är kuvade pga kvinnounderskott som gör att man får stå ut med mera dumheter.
Citera
2018-02-14, 18:48
  #51
Medlem
Beethovanias avatar
Själv är jag uppväxt med både mor och far, båda 50-talister och båda arbetare. Kan verkligen inte säga att jag växt upp med en cuck-farsa eller bitchig feministmorsa. Far var alltid "mannen i huset" den som oftast hade sista ordet, var händig och praktiskt. Mor var mer ansvarig för de typiskt kvinnliga uppgifterna som att laga mat och så, ofta fick nog hon ta ett lite större lass, men så är hon också för snäll för sitt eget bästa, det var alltid hon man fråga om man ville få något.

Allt som allt anser jag ha haft en bra uppväxt och har fortfarande stor respekt och kärlek för mina föräldrar än idag.
Citera
2018-02-14, 18:52
  #52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torkel2
Nej! 40-talisterna var inte alls cucks som du påstår. Merparten av dem jobbade inom industrin som gick på högvarv under 60-70-talet och det var både ett tungt och slitsamt jobb som inte passade forma några cucks. Däremot fanns det en mindre del dagdrivare som främst satt och rökte holk och talade om peace and understanding, men de växte upp de också.
Det är främst dagens män som är kuvade pga kvinnounderskott som gör att man får stå ut med mera dumheter.

Tror inte du fattat ett skit om vad en cuck är för något. Att vara en korkad arbetshäst och träl som jobbar och sliter åt staten och inte får något tillbaka nästan, är bara en del av cuckeriet. Merparten av cuckeriet är att vara en toffelhjälte åt kvinnor, kvinnorörelsen, feminism osv. 40- och 50-talister är de största cuckarna vi haft sedan cuckeriet började efter WW2. Detta har de spridit till sina barn och barnbarn. Hela kvinnorörelsen och manlig dekadens började i och med 40-talistgenerationen. Du minns väl 68-vänsterna, feminismen, Woodstock, långhåriga nedknarkade hippiefjollor, Peace, Beatles-fjolleri, John Lennon-dyrkan, socialdemokrati, vänstern, kulturmarxism etc. Allt detta var liksom väldigt starkt under epoken 1960-2000-talet, när saker och ting började skifta och nu idag skrattar vi åt cuckar och detta är bara början. Manligheten hos vita män börjar sakta men säkert komma tillbaka och patriarkatet börjar sakta men säkert ta vid.
Citera
2018-02-14, 21:21
  #53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jack.Cates
Tror inte du fattat ett skit om vad en cuck är för något. Att vara en korkad arbetshäst och träl som jobbar och sliter åt staten och inte får något tillbaka nästan, är bara en del av cuckeriet. Merparten av cuckeriet är att vara en toffelhjälte åt kvinnor, kvinnorörelsen, feminism osv. 40- och 50-talister är de största cuckarna vi haft sedan cuckeriet började efter WW2. Detta har de spridit till sina barn och barnbarn. Hela kvinnorörelsen och manlig dekadens började i och med 40-talistgenerationen. Du minns väl 68-vänsterna, feminismen, Woodstock, långhåriga nedknarkade hippiefjollor, Peace, Beatles-fjolleri, John Lennon-dyrkan, socialdemokrati, vänstern, kulturmarxism etc. Allt detta var liksom väldigt starkt under epoken 1960-2000-talet, när saker och ting började skifta och nu idag skrattar vi åt cuckar och detta är bara början. Manligheten hos vita män börjar sakta men säkert komma tillbaka och patriarkatet börjar sakta men säkert ta vid.

Lägg av! Jag är uppväxt med 40-talister, alla föräldrar runt mig var 40-talister. Är du uppväxt med 40-talist föräldrar? Det känns verkligen inte som du är uppväxt eller har umgåtts i större utsträckning med 40-talister utan sitter bara och hittar på. Merparten av 40-talisterna jobbade inom industrin, varv, sjöfart odyl. och detta var inga myspysiga velourgubbar som var feminister. Min farsa jobbade 3-4 år på sjön och ytterligare ca: 10 år bl a som svarvare. Det var ett av de vanligaste jobben på den tiden inom industrin. Det fanns en mindre del hippies på den tiden främst i Stockholm som var cucks, men i övriga landet så jobbade faktiskt de flesta, istället för att sitta och röka holk och mysa omkring, för övrigt hittar du fortfarande än idag mest cucks och bögar i Stockholm.
__________________
Senast redigerad av torkel2 2018-02-14 kl. 21:59.
Citera
2018-02-14, 23:57
  #54
Medlem
Prodelins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torkel2
Nej! 40-talisterna var inte alls cucks som du påstår. Merparten av dem jobbade inom industrin som gick på högvarv under 60-70-talet och det var både ett tungt och slitsamt jobb som inte passade forma några cucks. Däremot fanns det en mindre del dagdrivare som främst satt och rökte holk och talade om peace and understanding, men de växte upp de också.
Det är främst dagens män som är kuvade pga kvinnounderskott som gör att man får stå ut med mera dumheter.

Man kan säga att 90-talisterna och yngre generationer är dom verkliga manliga pussies, de är som tjejer idag.
Citera
2018-02-15, 07:21
  #55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prodelin
Man kan säga att 90-talisterna och yngre generationer är dom verkliga manliga pussies, de är som tjejer idag.

Det håller jag med om! Min uppfattning är att det beror på alldeles för mycket kontorsjobb och andra feminiserade yrken idag. Sedan har vi ju ingen barnaga längre heller eller att man ens får skälla på barn. Barn blir också supercurlade idag och lever i en skyddad bubbla, där de blir skjutsad till skolan osv. Däröver uppfostrar man tjejerna till att de ska vara starka och självständiga, samt inga killar ska säga något till dem. Klart fasiken det blir en ren krock mellan tjejer och killar, samt att det inte fungerar något vidare. Machoidealet är väl inte helt jättebra, men livet är inte heller lätt och alldeles för många unga killar verkar liksom ha problem med att bli självständiga och klara av sitt liv, när det väl blir dags att klippa navelsträngen vid 18 år och lämna mamma.
Citera
2018-02-15, 07:22
  #56
Medlem
Fargoths avatar
Nej, jag hade en ytterst normal familj och uppväxt. Mina föräldrar, framförallt min far, var i det närmaste konservativa med svenska mått mätt.

Edit: 50-talistföräldrar.
Citera
2018-02-15, 21:02
  #57
Medlem
Mojokiis avatar
Nej, min pappa är inte cuck och mamma har nog aldrig kallat sig feminist. Hon är däremot den helt klart dominanta i mina föräldrars relation och min pappa är mer en gullegubbe som håller sig tyst om det mesta, är tekniskt smart, jobbar hårt och ignorerar min mammas tjat om hur han inte tar tag i hemmet och fördärvar sin hälsa.

Min mamma är rätt outspoken, starkare och mycket mer redo för att ta konflikter. Hon kommer generellt säga vad hon tycker, varesig det är populärt eller ej. Hon har oxå därför alltid hamnat i konflikter men varit bra på sitt jobb hon oxå.

Båda är relativt traditionella och paranoida och jag har haft mkt konflikter med dem pga det, men i det stora hela är de kärleksfulla stödjande föräldrar.

Mina föräldrar är 50-talister som typ duckade den sexuella frigörelseeran kan man säga.

Sammanfattning: Nej, inte feminist och cuck, men däremot socialt dominant mamma.
__________________
Senast redigerad av Mojokii 2018-02-15 kl. 21:21.
Citera
2018-02-16, 08:34
  #58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prodelin
Man kan säga att 90-talisterna och yngre generationer är dom verkliga manliga pussies, de är som tjejer idag.

Detta har de att takca 40- och 50-talister för. Denna generation har varit historiens mest skdaliga generation. På bara några decennier har de lyckats nästan utrota hela vår civilsation med cuckighet och allt skit vi ser idag. Klaga inte på 90-talister, de har inte varit vid makten. De är produkten av cuck-generationens härjningar. Sverige och västerlandet började cuckifieras på 60-talet när 40-talisterna började få makt med sina hippievärderingar.
Citera
2018-02-25, 00:04
  #59
Medlem
heropsychodreamers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dolche
Verkligheten övertygar mig, inte vad jag blir tillsagd att tro eller tänka.

Jag trodde att saker gick till schysst och rättssäkert, men öppnar du ögonen så är det inte alls så verkligheten ser ut.

Och Svensk lag är skriven för att skydda kvinnor, det betyder i klartext att mannen får betala.

Skilsmässor avgörs i domstol och är alltså offentliga handlingar. Släng fram några ärendenummer som visar att det går till på det sättet du säger så kan vi snacka sen.
Citera
2018-02-26, 10:40
  #60
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heropsychodreamer
Skilsmässor avgörs i domstol och är alltså offentliga handlingar. Släng fram några ärendenummer som visar att det går till på det sättet du säger så kan vi snacka sen.

Har du suttit på sådant själv - inte dirrekt rättsäkra saker. Och däri ligger problemet.

Det rör sig i flera fall om ren misshandel och utpressning. Civilmål får ju lätt den typen av inriktning. Mamma staten hjälper snarare en part att bråka med/mobba den andre.

Det är väl bara att kolla och läsa mellan raderna själv.
__________________
Senast redigerad av Dolche 2018-02-26 kl. 10:46.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback