Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2018-05-23, 16:46
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stearling_morrison
Testade Coca cola zero citron idag och den var riktigt god. Bra citronsmak.
Kan inte riktigt bestämma mig vilken jag gillar bäst av pepsi lime och cola citron.
Var finns den? Finns det som 1,5 ltr?
Citera
2018-05-23, 16:49
  #26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av teacher80
Var finns den? Finns det som 1,5 ltr?

Hemmakväll och cirkel K har den i halvliters. Den bör komma till de flesta affärer snart, även i 1.5 liters, precis som pepsi max lime gjorde.
Citera
2018-05-23, 16:56
  #27
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OdCaBo
Ett stort mysterium - vi har hundraelvamiljoner varianter av Fanta men inte ens basicvarianter av Coca-Cola som de med lime eller citron.

Tror jag skrev precis den här kommentaren för tio år sedan och situationen är likadan fortfarande.

Det håller jag med om, men olika "Fantor" är helt olika, inte lätta att ändra på själv. Men det är ju ytterst enkelt att köpa en vanlig cola (Coke eller Pepsi eller lågbudget), ha en flaska Realemon eller en flaska Realime hemma, och hälla i den vanliga colan? -Så har jag alltid gjort genom åren.
-Bonusen med min metod är att man slipper "tänka", man köper in en sorts cola bara, och en flaska (då och då) Realemon och Realime. Känner man då för cola med citron i, häller man typ en tesked eller två med Realemon innan man häller på den vanliga colan.. "It's like magic!"!


-Nej jag mäter inte med teskedar om någon nu trodde detta, häller alltså i en lagom skvätt Realemon, motsvarande mängden 1-2 TSK.

Edit: Tråden handlar om cola, men mitt tips funkar lika bra med vodka, köp bara hem vanlig vodka, vill någon ha citronvodka, så bara i en skvätt Realemon!
__________________
Senast redigerad av kraftfoder 2018-05-23 kl. 16:59.
Citera
2018-05-23, 23:19
  #28
Medlem
OdCaBos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Det håller jag med om, men olika "Fantor" är helt olika, inte lätta att ändra på själv. Men det är ju ytterst enkelt att köpa en vanlig cola (Coke eller Pepsi eller lågbudget), ha en flaska Realemon eller en flaska Realime hemma, och hälla i den vanliga colan? -Så har jag alltid gjort genom åren.
-Bonusen med min metod är att man slipper "tänka", man köper in en sorts cola bara, och en flaska (då och då) Realemon och Realime. Känner man då för cola med citron i, häller man typ en tesked eller två med Realemon innan man häller på den vanliga colan.. "It's like magic!"!


-Nej jag mäter inte med teskedar om någon nu trodde detta, häller alltså i en lagom skvätt Realemon, motsvarande mängden 1-2 TSK.

Edit: Tråden handlar om cola, men mitt tips funkar lika bra med vodka, köp bara hem vanlig vodka, vill någon ha citronvodka, så bara i en skvätt Realemon!


Ja, det är ju inte direkt ett gigantiskt problem i mitt liv. Bara fundersam över hur Coca-Cola Sverige resonerar, ur nåt slags marknadsperspektiv. Det borde ju vara en produkt som säljer bättre än de flesta Fantasmakerna.
Citera
2018-05-23, 23:26
  #29
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OdCaBo
Ja, det är ju inte direkt ett gigantiskt problem i mitt liv. Bara fundersam över hur Coca-Cola Sverige resonerar, ur nåt slags marknadsperspektiv. Det borde ju vara en produkt som säljer bättre än de flesta Fantasmakerna.

Ja, jag håller med. Kanske är Sverige en för liten marknad?
-Eller så är vi (de flesta av oss) så händiga att vi kan hälla i en liten skvätt citron själva på egen hand i vanlig cola?
Citera
2018-06-19, 19:27
  #30
Medlem
lagerhyllans avatar
Hittar fan inte Cola Zero Citron någonstans.
Citera
2018-11-18, 14:36
  #31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lagerhyllan
Hittar fan inte Cola Zero Citron någonstans.

Finns ju överallt men jag har bara hittat den i halvliters, synd för den är sinnessjukt god!
Citera
2020-01-20, 16:58
  #32
Medlem
RZLAs avatar
Jag tycker att är hellt okej, inte mer än så. Den vanliga cola lemon smakar nog lite mer citron än vad cola zero lemon gör. Men citronsmaken känns lite konstlad. Nästan så att den smakar som jag tror att ett rengöringsmedel med citrondoft skulle smaka om man drack det. Vanlig cola är godare.
Citera
2020-01-20, 20:51
  #33
Medlem
Analfababetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RZLA
Jag tycker att är hellt okej, inte mer än så. Den vanliga cola lemon smakar nog lite mer citron än vad cola zero lemon gör. Men citronsmaken känns lite konstlad. Nästan så att den smakar som jag tror att ett rengöringsmedel med citrondoft skulle smaka om man drack det. Vanlig cola är godare.
Kemikalier socker och vatten, ja skippa på sockret i läsken så kanske det går att använda som rengöringsmedel. Kolsyrat billigt blask men kan vara gott blask.
Men coca~cola ska ta så mycket mer betalt bara för sitt varumärke. Svindyrt.
Kostar som en liten griskulting nästan.
Citera
2020-10-23, 11:54
  #34
Medlem
hippilis avatar
I dag provade jag coca cola lemon för första gången.
Vad jag tyckte? Tvi faen det smakar som en blandning av cola och toalett rengöring och där hamnade den!
Citera
2020-10-23, 12:00
  #35
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hindsight83
Fanns cola citron förr när colan fortfarande hade flaskorna med 4kr i pant. Såldes i två-pack.
Ja, och den var INTE god. Citronella, samma arom som i Yes diskmedel. Och äcklig. Imho fick jag känsla av att jag haft diskmedel i colan när jag drack den.

Hellre då köpa en San Pellegrino limone och hälla en skvätt i colan. Stark men god citronsmak. Eller som andra säger, en skiva citron.
Citera
2022-01-16, 18:15
  #36
Medlem
Gillar Coca Cola Zero Citron men den nya Coca Cola Zero Lime är vedervärdig
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback