Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-02-05, 17:38
  #1
Medlem
Jag har aldrig haft en klocka på service förut, så jag vet inte vad som är legio här egentligen, men sitter nu och har en total hjärtattack för att jag är rädd att min Longines-klocka ska komma bort i posten. Lämnade in den på service på Swatch Center i Stockholm, fick ett inlämningskvitto med instruktionen att det var väldigt viktigt att jag hade kvar detta, då jag behövde det för att HÄMTA UT klockan. Bor utomlands och servicen skulle ta två veckor - efter prick två veckor råkade jag vara på plats i stan igen så mailar för att kolla om den råkade vara klar, men fick inget svar och det glömdes bort. Ingen fara tänkte jag pga skulle ändå komma tillbaka två veckor senare. Så, nu mailade jag igen och meddelade att jag snart är i stan och kan hämta den om den är färdig. Får du svaret att de redan försökt SKICKA den men att den blivit tillbakaskickad - och att de nu lagt den på posten igen.

Alltså vänta, va? Jag har ingenstans gått med på att min klocka (min farfars från 1965, guld, enormt sentimentalt värde och nog inte superbillig pengamässigt heller) ska skickas på POSTEN. Hade de frågat om detta hade jag uppgett en annan adress (i Sverige). Nu har de väl antagligen skickat till min folkbokföringsadress, varifrån jag har eftersändning utomlands. En gång har jag fått ett paket på detta sätt och det var en mardröm, det snurrade runt i flera veckor. Eftersändningen fungerar skitdåligt och allting kommer minst en månad sent, även brev. Skulle tusen gånger hellre ta mig till Sverige enkom för att hämta ut min klocka, än att riskera den på posten. Och om den redan kommit tillbaka till dem en gång är det väl något som är knasigt med adressen??

Är det här så det brukar fungera när man lämnar klockor på service?

Vet inte riktigt vad detta ska på Flashback att göra men om alla är överens om att service alltid går till så här kanske jag ska lugna mig och inte vara fullt så arg imorgon när jag ringer upp dem....
Citera
2018-02-05, 17:43
  #2
Avstängd
MrMadoffs avatar
Skulle nog rekommenderat att du ringt posten och förklarat situationen då dom vet vart klockan befinner sig och ni kan komma överens om den bästa lösningen.
Citera
2018-02-05, 18:19
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrMadoff
Skulle nog rekommenderat att du ringt posten och förklarat situationen då dom vet vart klockan befinner sig och ni kan komma överens om den bästa lösningen.

Tack - det är vad jag får göra imorgon, och hoppas på det bästa. Fattar inte att folk skulle lägga guldklockor på posten åt höger och vänster utan att komma överens om det först bara...
Citera
2018-02-05, 18:36
  #4
Avstängd
MrMadoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av handbollsfroken
Tack - det är vad jag får göra imorgon, och hoppas på det bästa. Fattar inte att folk skulle lägga guldklockor på posten åt höger och vänster utan att komma överens om det först bara...

Ja det låter mycket konstigt, du bör nog ta ett ordentligt snack med dom också så dom lär sig något.
Citera
2018-02-06, 20:41
  #5
Medlem
Nu har jag varit i kontakt med dem - eller i alla fall försökt. Något av det mer kafkaistiska jag varit med om - ringde alla tillgängliga nummer, några nedkopplade, några direkt till telefonsvarare, några bara ringde utan att någon svarade. Kom fram, blev runtkopplad, ingen visste någonting. Nu verkar det bli löst med hjälp av en vänlig själ som egentligen jobbade på en helt annan avdelning som lyckades få fatt i mitt paket hos posten, men inte sjutton kunde någon svara på hur det kommer sig att de skickar guldklockor på posten utan överenskommelse.

Skulle verkligen inte rekommendera någon att lämna in sin klocka där.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback