Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-02-05, 15:17
  #1
Medlem
Tjenare

Har ett UF företag med ett par kompisar och vi planerar på att göra en reklamfilm.
Vi säljer energidryck och jag undrar hur man kan fånga att personen som dricker energidrycken får energi. Vi ska filma i skolan och har inte så många saker att använda till filmen, vi kan dock redigera filmen någorlunda bra(hoppas vi) men inte på ett proffsigt sätt.
Så om frågan inte kom fram så undrar jag hur man kan få fram att en person som dricker en energidryck får energi med begränsade medel?
Citera
2018-02-05, 15:21
  #2
Medlem
WitnessTheFitnesss avatar
En spruta i armvecket, fylld med vitgrumlig lösning, som man slår plattan i mattan på bör väll återspegla energikick - så länge inte personen börjar supernodda direkt efter injektionen.
Citera
2018-02-05, 15:43
  #3
Medlem
PsychoChillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WitnessTheFitness
En spruta i armvecket, fylld med vitgrumlig lösning, som man slår plattan i mattan på bör väll återspegla energikick - så länge inte personen börjar supernodda direkt efter injektionen.

Ungefär vad jag tänkte. Filma en person som dricker energidryck och klipp och klistra så att man ser samma person efter en riktig rykare. Med närbild på ansiktet så man ser hur pupillerna utvidgas när käkarna börjar mala och svettpärlor tränger fram.
Citera
2018-02-05, 15:57
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheFatTrollKatt007
Tjenare

Har ett UF företag med ett par kompisar och vi planerar på att göra en reklamfilm.
Vi säljer energidryck och jag undrar hur man kan fånga att personen som dricker energidrycken får energi. Vi ska filma i skolan och har inte så många saker att använda till filmen, vi kan dock redigera filmen någorlunda bra(hoppas vi) men inte på ett proffsigt sätt.
Så om frågan inte kom fram så undrar jag hur man kan få fram att en person som dricker en energidryck får energi med begränsade medel?


De trick som brukar användas i film och reklam, som inte är efter effekter eller dyrbara saker, brukar vara saker som ex:
*Färgtoning, lägg lite grådassig färg innan och på med klara skarpa färger efter.
*Kameravinkel, att filma lite högre upp på något får det att se mindre ut, att sänka kameran får det att se större ut.
*Piffa upp, och låt något "fräscht" komma in i bilden efter effekten ska ta in. Ex som i Axe reklamen där helt plötsligt alla tjejer blir intresserade av killen som sprayat sig.

Fundera ut vad exakt som skall lyftas fram, brainstorma ut massa idéer på ett papper, beta av vilka som kanske skulle fungera, fundera ut hur de skulle göras, sortera bort de som inte funkar och se sedan vad som blir kvar.
Citera
2018-02-05, 18:20
  #5
Medlem
tackar för svar, ska fortsätta brainstorma
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback