Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 6
  • 7
2018-03-20, 08:09
  #73
Medlem
Lawmars avatar
Jag har ringt polisen och de anser att de inte är tillräckligt....tyvärr

Nej inga släktingar som har plats

tyvärr har vi inga läskiga kompisar...eller jo vi har väl en men jag tror inte de hjälper med tanke på att min svärfar inte lyckades och han kan vara en läskig typ om han vill
Citera
2018-03-20, 08:57
  #74
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawmar
Jag har ringt polisen och de anser att de inte är tillräckligt....tyvärr

Nej inga släktingar som har plats

tyvärr har vi inga läskiga kompisar...eller jo vi har väl en men jag tror inte de hjälper med tanke på att min svärfar inte lyckades och han kan vara en läskig typ om han vill

Svår situation. Det står klart att ni aldrig kommer att kunna resonera med denna kufen. Att ge tillbaka med samma mynt kommer nog bara leda till ett utdraget, meningslöst, krig som i slutändan förmodligen inte har någon vinnare. Det försvinner lite som alternativ eftersom ni har barn också.

Vart har kärringen gömt sig under denna tiden? Går gubben inte att prata med så får ni besvära hans kärring eller ta kontakt med någon annan släktmedlem till han. Han är ju väldigt mån om "husets anseende", kanske kan ni dra nytta av hans fåfänga. Ringer någon närstående, som fått situationen förklarad för sig, till han och undrar vad i helvete det är han håller på med så kanske han trycker lite på bromsen.
__________________
Senast redigerad av groms 2018-03-20 kl. 09:00.
Citera
2018-03-20, 09:15
  #75
Medlem
Lawmars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av groms
Svår situation. Det står klart att ni aldrig kommer att kunna resonera med denna kufen. Att ge tillbaka med samma mynt kommer nog bara leda till ett utdraget, meningslöst, krig som i slutändan förmodligen inte har någon vinnare. Det försvinner lite som alternativ eftersom ni har barn också.

Vart har kärringen gömt sig under denna tiden? Går gubben inte att prata med så får ni besvära hans kärring eller ta kontakt med någon annan släktmedlem till han. Han är ju väldigt mån om "husets anseende", kanske kan ni dra nytta av hans fåfänga. Ringer någon närstående, som fått situationen förklarad för sig, till han och undrar vad i helvete det är han håller på med så kanske han trycker lite på bromsen.

hans kärring är så medberoende eller vad jag ska kalla de. Jag har inte sett henne sen i julas typ. Hon håller sig undan. men när min svärfar var upp och rev i från så trodde hon blint på sin man.
han ljuger så han tror sig själv verkar de som.

han har två döttrar - den ena utomlands och den andra i 100 mil bort. hon kommer hit ibland och de är hon som skottat utan för oss.
Han har gett fan i att sanda vilket medfött att våra barn halkat - tyvärr eller vad man ska säga gjorde dom inte illa sig...eller tur att dom inte gjorde illa sig. Igår kom de hantverkare och då blev han tvungen att sanda.

jag tror inte att gå genom döttrarna är rätt väg. De har ju båda två ingått i styrelsen till detta spektakel efter oss....sen ett par 10 mil härifrån.

De verkar intee ha några vänner - kommer aldrig någon på besök. en psykopat kan inte ha vänner.

de har liksom umgåtts med grannarna. firat jul och nyår ihop tills HV blir full och kallar grannarna för elakheter. de har motat bort fler hyresgäster innan oss.
Nån ung tjej som han kallade hora på någon middag så hon flyttade.
De ska ha bott en invandrar familj i vår lägenhet innan och de ska ha spelat bongotrummor sent på kvällarna som ska ha irriterat. De är rökförbud i och på fastigheten men de hade denna familj struntat i så de blev vräkta. och när de flyttade så hade de satt alla kranar på max och stulit tvätttmaskinen.
de hade slutat med en räkning till hv på 24000 om han inte ljuger om de åxå. men rätt åt honom.
de var väl efter de som han gick med i SD
Citera
2018-03-20, 09:17
  #76
Medlem
Lawmars avatar
jag och min man är inga bråkstakar. vi ger inte igen eller svarar tillbaka med "fula" ord eller hotar

efetrsom jag anser att de blir liksom inte bättre. Jag kanske är konflikträdd.
men jag smider planer i mina drömmar som inte kommer att genomföras

tänk om man bjöd hit ett raggargäng som stod ute på gatan och burna, rökte skrek och drack öl....och glöm inte en dunkande bas. så kan dom kliva ur och pissa in på tomten
Citera
2018-03-20, 09:35
  #77
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawmar
hans kärring är så medberoende eller vad jag ska kalla de. Jag har inte sett henne sen i julas typ. Hon håller sig undan. men när min svärfar var upp och rev i från så trodde hon blint på sin man.
han ljuger så han tror sig själv verkar de som.

han har två döttrar - den ena utomlands och den andra i 100 mil bort. hon kommer hit ibland och de är hon som skottat utan för oss.
Han har gett fan i att sanda vilket medfött att våra barn halkat - tyvärr eller vad man ska säga gjorde dom inte illa sig...eller tur att dom inte gjorde illa sig. Igår kom de hantverkare och då blev han tvungen att sanda.

jag tror inte att gå genom döttrarna är rätt väg. De har ju båda två ingått i styrelsen till detta spektakel efter oss....sen ett par 10 mil härifrån.

De verkar intee ha några vänner - kommer aldrig någon på besök. en psykopat kan inte ha vänner.

de har liksom umgåtts med grannarna. firat jul och nyår ihop tills HV blir full och kallar grannarna för elakheter. de har motat bort fler hyresgäster innan oss.
Nån ung tjej som han kallade hora på någon middag så hon flyttade.
De ska ha bott en invandrar familj i vår lägenhet innan och de ska ha spelat bongotrummor sent på kvällarna som ska ha irriterat. De är rökförbud i och på fastigheten men de hade denna familj struntat i så de blev vräkta. och när de flyttade så hade de satt alla kranar på max och stulit tvätttmaskinen.
de hade slutat med en räkning till hv på 24000 om han inte ljuger om de åxå. men rätt åt honom.
de var väl efter de som han gick med i SD

Jag förutsätter att ni redan har stenkoll på om en annan bostad blir tillgänglig, det kan visa sig vara den snabbaste lösningen utifrån era förutsättningar. Utöver det hade jag som tidigare skribenter redan nämnt dokumenterat ALLT. Han har ju redan hotat dig/er vid ett tillfälle redan. Det borde inte vara svårt att fånga det eller något liknande aggressivt beteende på film. Släng mobilen runt halsen, tryck record och glöm bort den varje gång en konfrontation är möjligt.
Citera
2018-03-20, 09:41
  #78
Medlem
Lawmars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av groms
Jag förutsätter att ni redan har stenkoll på om en annan bostad blir tillgänglig, det kan visa sig vara den snabbaste lösningen utifrån era förutsättningar. Utöver det hade jag som tidigare skribenter redan nämnt dokumenterat ALLT. Han har ju redan hotat dig/er vid ett tillfälle redan. Det borde inte vara svårt att fånga det eller något liknande aggressivt beteende på film. Släng mobilen runt halsen, tryck record och glöm bort den varje gång en konfrontation är möjligt.


absolut. har stenkoll på bostadsmarknaden

allt är dokumenterat...de senaste hotet filmat...vi går inte ut utan att spela in
Citera
2018-03-21, 10:25
  #79
Medlem
Lawmars avatar
idag fick vi besked att soc bara hjälper familjer som blir vräkt av kronofogden
Citera
2018-03-27, 19:11
  #80
Medlem
Lawmars avatar
Nytt vräkningsdatum....9 april, Jurist återinkopplad.

De har haft den nyrenoverade lägenheten ute för uthyrning och har tagit bort annonsen och massa folk har sprungit här.
Stackars jävlar
Citera
2018-11-28, 09:59
  #81
Medlem
Lawmars avatar
Uppdatering

Vi fick hjälp av hyresgästföreningen som försökte medla.
Minns inte vad jag skrev och orkar inte gå igenom....min man vart iaf hotad och hyresvärden skottade in bilen och vi var tvungen att leva med gardinerna för fönstrena hela tiden och en massa annat.

När hyresgästföreningen medlade var de lugnt en vecka sen kom nya vräkningar så där höll de på.
Tillslut i maj så valde vi att ta en vräkning 31 juli på allvar pga att skolan såg att barnen inte mådde bra.
Vi flyttade då in hos vänner i väntan på lägenhet.

Vi städade och lämnade tillbaka nycklarna utan att prata med honom, Han stod vid sin lägenhet och tittade på oss hela tiden.

Efter någon månad fick vi meddelande från hyresoch arrendenämnden att vi skulle på tingsrättsförhandlig om vräkning...trots att vi flyttat ut.
Han hade skrivit ett jävligt konstigt yrkande som bara var förnedrande och att han hjälpt oss usla stackare och vi inte visat tacksamhet typ....

trots att vi flyttat så gick det inte att bestrida så vi skickade vår jurist på förhandlingen som varit i en timma där de fått övertyga hyesvärden att han inte hade något case.
de hänvisade honom till civildomstol.

sedan dess har vi inget hört förens igår då de kom brev om 2 försenade hyror.
en elräkning för tiden vi inte bott där trots att jag sagt upp abonnemanget dagen innan vi flyttade , då har han alltså ringt upp elbolaget och ljugit, för gubbjäveln har varit in i lägenheten och tänt lampor.
han påstår att de städat lägenheten efter oss i över 16 timmar, varav 2 timmar ägnat åt toalettstolen som var äcklig....... sedan hade vi inte lämnat nycklar. så nytt lås och nyklar ska vi betala.
de påstås att jag rökt inne så lägenheten fått saneras.

trots allt har han lagt ut lägenheten till försäljning i samma skick som vi lämnade den.
Jag har endel fotobevis så han kommer ingenstans. men vart nu sugen på att tala om vem han är.

passa er för psykopater
Citera
2018-11-28, 11:33
  #82
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawmar
Jag har endel fotobevis så han kommer ingenstans. men vart nu sugen på att tala om vem han är.

Jag tycker inte du ska skriva vem han är då det knappast gagnar er. Det enda som kan ske är att någon från Flashback (eller genom någon från Flashback) hotar hyresvärden eller utsätter honom för något, vilket blir till er nackdel.

I övrigt är det svårt att ta ställning eftersom vi bara hört den ena sidan av berättelsen.
Citera
  • 6
  • 7

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback