Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-02-05, 10:49
  #1
Medlem
djurInaturs avatar
Kön: Man
Ålder: 18-20
Tidigare erfarenheter: 2cb, mdma, lyrica, lsd och nu mescaline.

För snart ett år sedan började vi med att utforska hallucinogener.
Startdrogen fick bli 2cb och dosen låg på 20mg. På detta började mina vänner se fina mönster bakom ögonlocken medan jag va som vanligt. Veckan efter detta tog jag 2cb igen men denna gång 38mg men kände inte mycket mer än att allt väldigt lätt började andas.

För en vecka sen tog jag lsd (100ug) men trippade inte alls på detta. Tog detta tillsammans med 300mg lyrica vilket var det ända jag kände av. Kunde tycka att lampor lös något starkare.

I helgen tog jag 2g mescaline. Denna dosen tog mina vänner veckan innan och trippade rejält. Detta var betydligt mer intressant än lsd:et jag tog men inget mer hände än intensiva mönster bakom ögonlocken och lite mer intensiv andning i väggar bl.a.

Frågan är alltså vad gör jag för fel? Har läst en hel del på fs om vad man ska tänka på under och innan en trip men har ändå inte blivit påverkad nog. Ska jag nästa gång ta en bomb dos eller är loppet dött?

Känner mig förövrigt deprimerad. Kan tillägga att jag på mdma antagligen tömde mina serotoninhalter då jag under det ruset inte upplevde något förutom panikångest följt av flera månader av intensiv nedstämdhet.

Tack för svar
__________________
Senast redigerad av djurInatur 2018-02-05 kl. 11:03.
Citera
2018-02-05, 11:38
  #2
Medlem
FuGeeLalas avatar
Nu är jag inte särskilt kunnig angående just lyrica, men den påverkar ju GABA-receptorerna precis som benzos. Och benzos är perfekt att döda trippar med, lyrica lär ha en liknande funktion?

Tar du andra mediciner?
Citera
2018-02-05, 11:41
  #3
Medlem
ZyClaves avatar
Kan vara att du gör detta alltför ofta, och att det finns ett visst toleransbyggande även mellan de olika drogerna.

Psykedeliska en gång i veckan låter för övrigt inte så smart, i synnerhet inte om du känner dig deprimerad...


Vänta någon vecka och ta eventuellt en något högre dos. Undvik generellt att trippa under depressioner dock...
Citera
2018-02-05, 12:21
  #4
Medlem
Thubbes avatar
Det finns absolut skillnad mellan personer i hur påverkad man blir av hallucinogener. En av mina kompisar är lite känsligare, och en annan är ganska resistent. När de trippar tar den sistnämnda en dubbel dos mot den förstnämnda för att få samma effekt. Det kan hända att du hör till den mer resistenta kategorin.

Med det sagt håller jag också med tidigare talare, att du kanske trippar lite väl ofta. Vänta någon månad och prova sedan en något större dos, dubbla inte direkt, det kan gå illa!
Citera
2018-02-05, 12:59
  #5
Medlem
En veckas uppehåll borde egentligen räcka för att toleransen ska vara mer eller mindre tillbaka till baslinjen, men jag tycker också att du kan prova med att vänta lite längre än så. Toleransen är, som Thubbe nämnde, i allra högsta grad individuell. För många räcker det till exempel bra med 2-3 gram torkad Ps. cubensis, men jag ligger nuförtiden på runt 7. När jag använde svamp första gången, så tog jag färsk svamp som jag skulle tro motsvarade runt 4 gram torkat och det gjorde mig en smula fnittrig, men inte så mycket mer än det.

Att du känner dig deprimerad behöver inte i sig betyda att det är olämpligt att använda psykedelia ofta. Beroende på person kan det snarare vara tvärtom och det handlar mycket om hur du hanterar dina känslor under påverkan av psykedelia.
Citera
2018-02-05, 13:39
  #6
Medlem
Ett tips som kommer låta flummigt men som verkligen hjälpt mig är att försöka hitta ett sätt att få ner ditt medvetande i kroppen istället för huvudet.

När jag tagit svamp har jag haft trippar då jag i början upplevt fina visuals men känt att det saknas djup och substans i trippen. Jag tycker mig få insikter men det finns ingen tyngd i det.

Då har jag kommit på mig själv att det känns som att mitt medvetande är uppe i huvudet, på ytan och inte nere i kroppen och känslorna. Och efter att då ha fokuserat på min kropp och att söka efter känslan av tyngd så har jag fått mina absolut kraftfullaste upplevelser.

Kanske inte relaterar till dig men för mig har det varit en viktig turning-point. Det brukar även radera min depression nästan helt och hållet, och jag upplever att depression uppstår just för att man gått vilse uppe i huvet bland alla tankar. När jag då förstått att det finns ett tillstånd längre ner i kroppen där tankar inte existerar så finns det inte heller något lidande i mig.
__________________
Senast redigerad av Yttersidsklurr 2018-02-05 kl. 13:41.
Citera
2018-02-05, 13:52
  #7
Medlem
FuGeeLalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yttersidsklurr
Ett tips som kommer låta flummigt men som verkligen hjälpt mig är att försöka hitta ett sätt att få ner ditt medvetande i kroppen istället för huvudet.

När jag tagit svamp har jag haft trippar då jag i början upplevt fina visuals men känt att det saknas djup och substans i trippen. Jag tycker mig få insikter men det finns ingen tyngd i det.

Då har jag kommit på mig själv att det känns som att mitt medvetande är uppe i huvudet, på ytan och inte nere i kroppen och känslorna. Och efter att då ha fokuserat på min kropp och att söka efter känslan av tyngd så har jag fått mina absolut kraftfullaste upplevelser.

Kanske inte relaterar till dig men för mig har det varit en viktig turning-point. Det brukar även radera min depression nästan helt och hållet, och jag upplever att depression uppstår just för att man gått vilse uppe i huvet bland alla tankar. När jag då förstått att det finns ett tillstånd längre ner i kroppen där tankar inte existerar så finns det inte heller något lidande i mig.
Förstår exakt vad du menar. Använder ungefär samma teknik vid meditation. Försöker att fokusera på kroppens organ och deras symbios med varandra istället för att fastna i huvudet.
Samspelet mellan kropp och hjärna är väldigt underskattat och många väljer att se förbi detta tyvärr.

Intressant läsning kring ämnet.
Citera
2018-03-28, 23:16
  #8
Medlem
StickiestofIckys avatar
Min teori är att TS's psyke är för starkt för att bryta igenom den "logiska barriären" som jag kallar det. Själv åt jag cubensissvamp första gången. Hade en rejäl bodyhigh, aldrig mått bättre i hela mitt liv. Efter det åt jag toppisar, samma sak där fet bodyhigh men inget visuellt. Sen har jag testat syra och 2cb utan att känna nånting. När jag rökte changa såg jag ett regnbågsfärgat skimmer/filter som lade sig över allt annat. Det är det närmaste jag har kommit till en visuell upplevelse.
Men man får höra historier från vänner som inte kan se händerna framför sig pga alla färger. En annan åkte rakt in i en annan galax efter ett pyttebloss med changa. Den gemensamma nämnaren bland dessa vänner är att dom enligt mig är mentalt svagare än mig. Självklart är jag också deprimerad, det är ju därför man knarkar eller? Men jag åker inte in på psyk efter lite metatjack osv..
Jag tror också att det finns ett samband mellan den mentala styrkan och storleken på pupillerna, svagsinta individer har naturligt stora pupiller. Mina pupiller är såklart mindre än vanligt i nyktert tillstånd.
Citera
2018-03-29, 08:48
  #9
Medlem
Fraktalbanans avatar
Vänta lite med nästa tripp, steppa upp dosen försiktigt och försök undvika andra droger inför och under upplevelsen. Tror också det gör skillnad att försöka leva hälsosamt inför en upplevelse, ta det på fastad mage och ha med sig en intention. Är ens intention bara att jag vill vara trippad har inte substanserna så mycket att arbeta med, hallisar är luriga jävlar som ger dig det du behöver inte vad du vill ha.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback