Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-02-05, 10:32
  #1
Medlem
isnisns avatar
Ålder: Runt 35

Vikt: 99kg

Längd: 180cm

BF%: 14% (uppmätt)

Medicinska problem: Något försänkta njurvärden, förhöjt kreatinin. En P-ALP på 2.1 där läkaren inte är orolig, men kan inte säga vart det kommer ifrån eller varför det är förhöjt. Något förhöjt blodsocker(6.1) men långtidssockret är bra. I övrigt frisk.

Styrkestats, bänk, böj och mark:
Bänk: 160-180kg
Böj: 200-250kg
Mark: 200-250kg
Vill inte skriva ut mina exakta stats då jag har många personer irl som följer dem. Risk för outning är stor.

Nuvarande kostupplägg: Äter någorlunda ok och normal mat. Har ett kostschema jag följer. Undviker godis, läsk m.m. Blir ungefär 3500-4000kcal per dag.

Träningserfarenhet: 4år

Tidigare kurer: Ostarine(MK2866) med ypperligt bra resultat!

Eget förslag till kur:
LGD4033(4mg) + MK677(10mg) vecka 1-3. Ökar till 8/20mg vecka 4-7. Får se hur det känns därefter vecka 8-12 om jag ökar på nå mer.
På Ostarine-kuren var det som att effekten avtog efter ett par veckor så fick öka 5mg varannan vecka

Eget förslag till PCT: Ingen inplanerad.

Mål med kuren: Först och främst vill jag se hur kroppen reagerar på dessa preparat, därav den låga doseringen. Hoppas på en ökning i muskelmassa och styrka, och även göra av med en del fett(magen).
Ostarine-kuren på 8 veckor gav mig 3kg muskelmassa och totalt 7kg massa(vatten, fett, muskler). Ska försöka toppa det

Träningsupplägg är huvudfokus på bänk, böj och mark 4-5 dagar per vecka. Är svårt/tungt/slitsamt att maxa de tre stora så pass ofta.
Citera
2018-02-05, 12:22
  #2
Medlem
bergelins avatar
Kul, bra stats i bänken. Ser att du vill droppa fett. Kan säga att mk677 kommer göra dig jävligt hungrig då det utsöndrar ghrelin, vilket är det hormon kroppen utsöndrar när magen är tom för att göra en hungrig. Se till att kosten är on point.
Citera
2018-02-05, 14:24
  #3
Medlem
isnisns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bergelin
Kul, bra stats i bänken. Ser att du vill droppa fett. Kan säga att mk677 kommer göra dig jävligt hungrig då det utsöndrar ghrelin, vilket är det hormon kroppen utsöndrar när magen är tom för att göra en hungrig. Se till att kosten är on point.

Tack! Bänken var prio nr.1 sedan start, dock ej längre. Mer fokus på samtliga basövningar.

Jo tack jag märkte det. Brukar vara seg efter ett pass och inte få i mig mer än någon shake och eventuellt en banan innan man vill kräkas. Idag fick jag i mig shake, banan och en hel middag efter passet... Hungern var enorm. Får passa mig där.
Ligandrol ska ju även sänka det goda kolesterolet vilket jag är en aning nojig för, behöver man vara det?
Citera
2018-02-05, 14:42
  #4
Medlem
bergelins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av isnisn
Tack! Bänken var prio nr.1 sedan start, dock ej längre. Mer fokus på samtliga basövningar.

Jo tack jag märkte det. Brukar vara seg efter ett pass och inte få i mig mer än någon shake och eventuellt en banan innan man vill kräkas. Idag fick jag i mig shake, banan och en hel middag efter passet... Hungern var enorm. Får passa mig där.
Ligandrol ska ju även sänka det goda kolesterolet vilket jag är en aning nojig för, behöver man vara det?
Tyvärr är förhöjda ldl-nivåer och sänkta hdl-nivåer en bieffekt som verkar komma av allt som binder till androgena receptorn. Gå till werlabs eller mottagningen och kolla nivåerna om du är orolig. God kost kan eventuellt hjälpa kolesterolet också.
Citera
2018-02-05, 14:49
  #5
Medlem
isnisns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bergelin
Tyvärr är förhöjda ldl-nivåer och sänkta hdl-nivåer en bieffekt som verkar komma av allt som binder till androgena receptorn. Gå till werlabs eller mottagningen och kolla nivåerna om du är orolig. God kost kan eventuellt hjälpa kolesterolet också.

Attans, omega-3 kan hjälpa eller är det värdelöst i ett sånt här läge?

Ska till läkaren imorgon för provtagning, ber honom om ldl/hdl också.
Citera
2018-02-05, 15:13
  #6
Medlem
Vilket märke är det du kurar på? Finns tydligen en del fulvarianter som är fulla med gamla prohormon istället.
Citera
2018-02-05, 15:54
  #7
Medlem
bergelins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av isnisn
Attans, omega-3 kan hjälpa eller är det värdelöst i ett sånt här läge?

Ska till läkaren imorgon för provtagning, ber honom om ldl/hdl också.
Kan inte skada iaf! Jag kör dock betydligt värre kurer och oroar mig inget särskilt.
Citera
2018-02-05, 15:56
  #8
Medlem
bergelins avatar
Är kroppsfettet uppmätt med kaliper? Då har du kommit långt nästan helt på naturlig väg
Citera
2018-02-05, 16:16
  #9
Medlem
isnisns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bergelin
Kan inte skada iaf! Jag kör dock betydligt värre kurer och oroar mig inget särskilt.

Man oroar sig nog för mycket i onödan!

Citat:
Ursprungligen postat av bergelin
Är kroppsfettet uppmätt med kaliper? Då har du kommit långt nästan helt på naturlig väg

Ej kaliper, är en maskin med handtag. Inbody:
https://www.inbody.com/global/intro/Technology.aspx
Vet ej hur exakt den visar, de säger själva 98% säkerhet.
Citera
2018-02-13, 10:23
  #10
Medlem
isnisns avatar
Uppdatering Dag 1-7

Inte mycket att rapportera första dagarna därav sen uppdatering.

Har börjat märka en del effekt. Pumpen och uthålligheten på passen är fruktansvärt hög. Man tror att underarmarna ska gå sönder. Pump i ländrygg har också smugit sig på, svårt att röra sig längre sträckor
MK677 har verkligen gjort sitt med hungern, konstant hungrig. Gäller att hålla sig i skinnet, väldigt lätt man går och drar i sig en macka fyra gånger i timmen.

Vaknar upp mycket fräschare och piggare. Det har ju rapporterats att man har svårare att komma upp på morgonen pga GH-utsöndringen(?), tvärtom här skulle jag vilja säga, alltid fräsch och pigg.

Visuellt inte hänt så mycket, dock känner man sig större . Kan bero på att musklerna är hårdare och fylligare.

Bieffekter
Inga större bieffekter än så länge, förutom hungern. Huvudvärk på kvällarna har kommit senaste 2 dygnen.
På två av passen har en sån fruktansvärt orkeslöshet infunnit sig, verkligen sinnesjukt. Ett par set i knäböjen och man sitter på en bänk och gäspar, för att senare på kvällen ha värmevallningar och en enorm trötthet som botas med en powernap på 30min.

SARMs ska ju även påverka LDL/HDL samt S-Testo och S-SHBG. Var och lämnade BP, ska se om något är påverkat. Återkommer i tråden med provsvar. Har ett referens utan SARMs i kroppen sedan november 2017.
Citera
2018-02-13, 11:33
  #11
Medlem
bergelins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av isnisn

Vaknar upp mycket fräschare och piggare. Det har ju rapporterats att man har svårare att komma upp på morgonen pga GH-utsöndringen(?), tvärtom här skulle jag vilja säga, alltid fräsch och pigg.
Upplevde detsamma. Min sömnkvalitet förbättrades definitivt av mk. Faktum är att det nog var den mest påtagliga effekten. Hade gärna lagt till det igen, faktiskt. Får bli någon peptid eller GH snart tror jag..

Något särskilt skäl att du inte har haft testo i dina kurer? Rädd för nålen? I moderata doser, taget i kurer som cyklas, så är det ett väldigt säkert preparat att ta.
__________________
Senast redigerad av bergelin 2018-02-13 kl. 11:49.
Citera
2018-02-13, 13:18
  #12
Medlem
isnisns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bergelin
Upplevde detsamma. Min sömnkvalitet förbättrades definitivt av mk. Faktum är att det nog var den mest påtagliga effekten. Hade gärna lagt till det igen, faktiskt. Får bli någon peptid eller GH snart tror jag..

Något särskilt skäl att du inte har haft testo i dina kurer? Rädd för nålen? I moderata doser, taget i kurer som cyklas, så är det ett väldigt säkert preparat att ta.

Känner också sömnen är grymt bra. Lite irriterande dock att händerna sover som stockar när man vaknar, ska också vara en bieffekt av GH’t.

Jag kommer med största sannolikhet lägga till Testo E 250mg E5D. Anledningarna att jag inte lagt till det ännu är att jag har ett sista varv att stångas med läkarna nu om TRT denna veckan. Har låga nivåer och symptom.
Andra anledningen är att jag har fru och barn, och frugan behöver tryggas och informeras i allt vad det innebär med att trycka i sig testo.
Nålrädd är jag inte på så vis, hade diskussion senast igår om att hon skulle sätta injektionerna, blir förmodligen att hon gör det
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback