Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-02-05, 10:31
  #1
Medlem
Hur jag än "googlar" så hittar jag bara motsatsen till det jag eftersöker.

Jag vill inte att mina bilder från min iPhone ska synkas över till min Mac. Datorn har inte så mycket minne och bilderna "dräper" datorn. Jag har försökt optimera, som den säger jag ska göra för att skivan på datorn är fylld, men det hjälper inte.

Går det inte att helt stoppa så att mina bilder inte alls hamnar i datorn...?

(Otroligt okunnig Mac-användare, men villig att lära mig )
Citera
2018-02-05, 10:44
  #2
Medlem
Skrattgrabbens avatar
Pröva dra ut/och in kabeln.
Citera
2018-02-05, 11:06
  #3
Medlem
Har du iCloud påslaget? Slå av bilder då
Citera
2018-02-05, 11:19
  #4
Medlem
Ja, någon kabel har jag inte.

Däremot iCloud. Så man kan slå av bilder där? Det ska jag testa när jag kommer hem.
Citera
2018-02-05, 11:51
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenjo
Ja, någon kabel har jag inte.

Däremot iCloud. Så man kan slå av bilder där? Det ska jag testa när jag kommer hem.

Systeminställningar / iCloud / bocka ur bilder
Citera
2018-02-05, 17:59
  #6
Medlem
Har för mig att det ska finnas nån funktion för att välja så att bilder lagras på iCloud om minnet på datorn (finns även för iPhone/iPad) börjar bli fullt. Då ser man bara en liten preview-bild på datorn som tar nästan ingen plats alls. Vill man se den fullstora originalbilden så klickar man och då hämtas och visas den från iCloud och ligger kvar på iCloud när man är klar.
Citera
2018-02-12, 20:10
  #7
Medlem
Om du är osäker skulle jag fråga deras support. Tog bort synk av mina bilder i Googles picassa för några år sen. Förlorade alla mina bilder och kändes verkligen tråkigt.

Så om jag mixtrar med något liknande i framtiden ska jag dubbelkolla innan.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback