Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-20, 21:44
  #13
Medlem
santacls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cynicalfucktard
Den får grymma recensioner än så länge

Japp

https://www.rottentomatoes.com/m/mis...sible_fallout/

96 %
8.5/10
Fresh 64
Rotten 3

http://www.metacritic.com/movie/miss...ssible-fallout

86/100

https://www.imdb.com/title/tt4912910/

9.4/100
Citera
2018-08-05, 01:01
  #14
Medlem
Nochillss avatar
Var nyss iväg och såg den sena kvällsföreställningen i full 3D - men det är inte så många effekter i filmen.

Tycker trots allt att den här filmen var bättre än de andra uppföljarna i klass med den allra första från -96.
Även om man tidigt i handlingen gissar vem som är lömsk dubbelagent så blir man road av twisterna.

Det enda som jag hängde upp mig på hur ett livsfarligt HALO-hopp var nödvändigt för att "smyga sig in" på en fest med flera hundra gäster. Rätt så omöjligt att hålla en sådan digital gästlista fri ifrån oinbjudna besökare.

Intressant att man ändå behöll scenen där Tom bryter benet och den vyn är med i öppnings-titeln.
Citera
2018-08-05, 08:45
  #15
Medlem
reccensionerna är köpta. imdb betyg redan påväg under 8åttan.
tror allvarligt taligt att detta blir den sämsta.
Citera
2018-08-05, 09:20
  #16
Medlem
Nochillss avatar
En rolig detalj är att klubb-ikonen Dj Harvey spelar i nattklubbs-scenen som jag själv såg i Dalhalla i Dalarna under "Into the Valley" Juli 2015.


https://www.billboard.com/articles/n...-fallout-cameo
Citera
2018-08-05, 09:30
  #17
Medlem
Filmen får nästan full pott av mig, Visst TC räddar världen men alternativet avskräcker. Full fart bra sidekicks och helt ok manus.
Citera
2018-08-05, 10:10
  #18
Medlem
PrinceMeandors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nochills


Det enda som jag hängde upp mig på hur ett livsfarligt HALO-hopp var nödvändigt för att "smyga sig in" på en fest med flera hundra gäster. Rätt så omöjligt att hålla en sådan digital gästlista fri ifrån oinbjudna besökare.


Halo hoppet var ju inte menat som ett sätt att ta sig in på festen, det var deras enda chans att hinna till mötet i tid.
Citera
2018-08-06, 06:04
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nochills
Var nyss iväg och såg den sena kvällsföreställningen i full 3D - men det är inte så många effekter i filmen.

Tycker trots allt att den här filmen var bättre än de andra uppföljarna i klass med den allra första från -96.
Även om man tidigt i handlingen gissar vem som är lömsk dubbelagent så blir man road av twisterna.

Det enda som jag hängde upp mig på hur ett livsfarligt HALO-hopp var nödvändigt för att "smyga sig in" på en fest med flera hundra gäster. Rätt så omöjligt att hålla en sådan digital gästlista fri ifrån oinbjudna besökare.

Intressant att man ändå behöll scenen där Tom bryter benet och den vyn är med i öppnings-titeln.
Riktigt jävla maffig var ju fallskärmsscenen i alla fall!
Citera
2018-08-06, 19:20
  #20
Medlem
Nochillss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ushldfold123
Riktigt jävla maffig var ju fallskärmsscenen i alla fall!


Det tog Cruise tydligen ett helt år att träna inför det och minst 100 hopp för att få till det perfekt på film(!)

Ja, att ta till skydiving var ett något överdrivet sätt för att snabbt kunna infiltrera en vapenhandel. Detsamma när de kunde fortsätta spåra huvudskurken Lane som färdades i 900km/h över jorden i ett transport-flygplan.

Logiken i MI kan man slänga ut ur fönstret, där är Bond-filmerna bättre i jämförelse(!)
Citera
2018-08-14, 09:07
  #21
Medlem
Sir Dwains avatar
Såg den till slut igår och jag måste säga att de här tre senaste Mission Impossible-filmerna är ruskigt välgjorda. Jag tycker de är betydligt bättre än den senaste omgången Bond-filmer som ju är ungefär samma genre. Tycka vad man vill om Tom Cruise men han vet hur man gör bra film (för han har nog väldigt stort inflytande över vad som händer i de här, fastän han inte regisserar eller skriver manus). De är lite dumma men det är perfekt tempo och precis lagom självmedvetna, de går inte över gränsen till parodi men vissa scener är låt oss kalla det väldigt förstärkt verklighet.
Citera
2018-08-14, 09:12
  #22
Medlem
Såg den igår och tycker att det är den sämsta än så länge av MI filmerna.

Tyckte mycket i filmen var för mycket överdrivet så att det gick över till skrattretande.
Citera
2018-08-14, 11:11
  #23
Medlem
PsychoChillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jongari
Såg den igår och tycker att det är den sämsta än så länge av MI filmerna.

Tyckte mycket i filmen var för mycket överdrivet så att det gick över till skrattretande.

Det är inte möjligt att den är sämre än tvåan. Tvåan är inte bara den sämsta MI, den är en av dom sämre actionfilmerna jag har sett. Fan vet vad Woo sysslade med.
Citera
2019-05-23, 19:27
  #24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sir Dwain
Såg den till slut igår och jag måste säga att de här tre senaste Mission Impossible-filmerna är ruskigt välgjorda. Jag tycker de är betydligt bättre än den senaste omgången Bond-filmer som ju är ungefär samma genre. Tycka vad man vill om Tom Cruise men han vet hur man gör bra film (för han har nog väldigt stort inflytande över vad som händer i de här, fastän han inte regisserar eller skriver manus). De är lite dumma men det är perfekt tempo och precis lagom självmedvetna, de går inte över gränsen till parodi men vissa scener är låt oss kalla det väldigt förstärkt verklighet.
Whaaaat! Gillar både Bond och mi men anser nog Bond som en bättre och mer kvalitativ produktion med bättre manus och stories även om näst sista Bond va lite överdriven. MI är ju mer blockbuster film enligt mig. Men jag gillar dem. Särskilt dem 4 första!

Fallout måste jag säga har jäkligt snygga scener. Men filmen går lite för snabbt fram vilketr både bra och dåligt. Fallskärmsscenen är för övrigt jäkligt ball!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback