Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 5
  • 6
2018-02-10, 14:23
  #61
Medlem
heropsychodreamers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
För att du posten precis innan påstår just det och tydligen inte vet vad etymologin till ordet kastration är. Jag har dessutom utfört ingreppet något tiotal gånger så jag kan visa dig.

Nej jag påstår inte det. Sterilisering hos kvinnor är att kapa äggledarna så att inga ägg kan passera. Kastrering hos kvinnor är att ta bort äggstockarna. Alltrig sagt något annat. Det var du som inte fattarde att det heter kastrering när man tar bort äggstockarna och trodde att jag med kastration menade att kapa äggledarna. Jag har undersökt ingreppet för egen eventuell sterilisering så jag vet vad det är. Men eftersom du inte orkar googla själv:

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Kastrering
Citera
2018-02-10, 14:58
  #62
Medlem
Slottsherres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorbjornNilsson
Jag är förlovad och tillsammans med en ljuvligt svart kvinna. Vi har tre barn. Vi älskar varandra. Hon är mitt allt och jag skulle inte kunna leva utan henne en dag. Problemet är att svenska kvinnor, särskilt feminister, är sådana fruktansvärda rasister.
Detta känner båda jag och min flickvän. Varken jag eller min flickvän har aldrig upplevt att någon svensk man varit rasistisk utan det är endast vita kvinnor som gör utfall och påhopp. Det kan vara alltifrån stirrande till råd och påbud om att hon inte ska vara här. För inte länge sedan hörde vi två kvinnor i en mataffär säga ganska högt till varandra att jag borde kastreras när vi gick förbi. Och så fortsätter det.

Aldrig trodde jag att feminister av alla skulle vara dom som skulle hata oss. Detsamma gällde förvisso när jag var med min f.d. thailändska. Samma sak då; dagligt hat från svenska kvinnor. Jag blir ärligt talat nästan spottad på och det p.g.a. att jag nu är tillsammans med en svart kvinna. Någon med liknande erfarenheter?
Varför är svenska feminister så rasistiska mot utländska kvinnor och hatiska mot svenska män som är tillsammans med dom?

Varför en så ledande fråga i rubriken, ditt troll?
Du tror dig veta att det är mest center- och vänsterpartister som hoppar på er, för dom "klär sig så"
Det säger allt om din agenda.
Inga sverigedemokrater eller högerextremister, som annars brukar vara snabba på att fördöma "rasblandning".
Du fantiserar om ett parallellt universum som inte existerar.
Citera
2018-02-10, 16:09
  #63
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heropsychodreamer
Nej jag påstår inte det. Sterilisering hos kvinnor är att kapa äggledarna så att inga ägg kan passera. Kastrering hos kvinnor är att ta bort äggstockarna. Alltrig sagt något annat. Det var du som inte fattarde att det heter kastrering när man tar bort äggstockarna och trodde att jag med kastration menade att kapa äggledarna. Jag har undersökt ingreppet för egen eventuell sterilisering så jag vet vad det är. Men eftersom du inte orkar googla själv:

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Kastrering
Sedär, då vet du varför wikipedia inte alltid är en trovärdig källa då.
Googla vidare, så förstår du varför.
Citera
2018-02-10, 17:31
  #64
Medlem
heropsychodreamers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Sedär, då vet du varför wikipedia inte alltid är en trovärdig källa då.
Googla vidare, så förstår du varför.

Du klarar verkligen inte att ha fel va? Nu har du upptäckt att du var helt ute och cyklade och pallar inte den där sugande känslan av värdelöshet i magen. Du trodde jag felaktigt kallade kvinnlig sterilisering för kastrering och tänkte "Ha! Någon som inte vet något som jag vet! Nu ska jag vara pedagogisk och skriva exakt hur det ligger till med manlig och kvinnlig sterilisering!"

Och så blev det bara fel... stackars...

Vad tror du om landstinget som källa?

https://www.1177.se/Kronoberg/Tema/S...Sterilisering/

"Att sterilisera sig är inte samma sak som att bli kastrerad, vilket betyder att testiklarna eller äggstockarna opereras bort."

(Det du förmodligen gjort är en vanlig missuppfattning inom husdjursvård. Många tror att det heter kastrering när man gör hanar infertila och sterilisering när man gör honor infertila. Så är inte fallet.)
Citera
  • 5
  • 6

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback