Flashback bygger pepparkakshus!
2018-02-05, 09:24
Medlem
piffpuff87s avatar
Jag har mått väldigt dåligt med stark ångest och panikattacker i ca 3mån. Sökte mig för 2v sedan till vårdcentralen och fick då först sertralin utskriven som jag åt under ca 6dagar innan jag kontaktade vc igen då dessa slog ut min smärtmedicin(tramadol) och gjorde att jag gick upp 2kg på dessa få dagar. Fick då prova bupropion som jag nu ätit i 6dagar, fick även propavan utskrivet eftersom jag under dessa 3mån har varit vaken i 2dygn för att sedan sova ca 6h och därefter vara vaken igen. Har inte märkt av någon skillnad i mående alls av bupropion ännu. Men igår hände en grej som gör att jag inte känner igen mig själv. Min sambo som jag vet aldrig skulle vara otrogen fick jag helt huxflux för mig att han var. Vilket resulterade med att jag fick världens raseriutbrott. Jag förstår inte alls varifrån dessa tankar kom ifrån eller reaktionen. Och nu är ju min ångest ännu högre efter detta och har även fått självmordstankar och självskadebeetende. Jag kan inte säga att jag hörde en röst som sa att han var otrogen, mer som att jag helt plötsligt bara fick den tanken och snöade in helt på den. Har läst en del om att bupropion kan leda till psykos och just denna reaktion är inget jag känner igen från mitt "vanliga" beteendemönster.
Citera
2018-02-05, 09:35
Medlem
LekandePyromanens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av piffpuff87
Jag har mått väldigt dåligt med stark ångest och panikattacker i ca 3mån. Sökte mig för 2v sedan till vårdcentralen och fick då först sertralin utskriven som jag åt under ca 6dagar innan jag kontaktade vc igen då dessa slog ut min smärtmedicin(tramadol) och gjorde att jag gick upp 2kg på dessa få dagar. Fick då prova bupropion som jag nu ätit i 6dagar, fick även propavan utskrivet eftersom jag under dessa 3mån har varit vaken i 2dygn för att sedan sova ca 6h och därefter vara vaken igen. Har inte märkt av någon skillnad i mående alls av bupropion ännu. Men igår hände en grej som gör att jag inte känner igen mig själv. Min sambo som jag vet aldrig skulle vara otrogen fick jag helt huxflux för mig att han var. Vilket resulterade med att jag fick världens raseriutbrott. Jag förstår inte alls varifrån dessa tankar kom ifrån eller reaktionen. Och nu är ju min ångest ännu högre efter detta och har även fått självmordstankar och självskadebeetende. Jag kan inte säga att jag hörde en röst som sa att han var otrogen, mer som att jag helt plötsligt bara fick den tanken och snöade in helt på den. Har läst en del om att bupropion kan leda till psykos och just denna reaktion är inget jag känner igen från mitt "vanliga" beteendemönster.

Det låter ju onekligen inte bra. Du bör prata med din psykolog direkt!
Citera
2018-02-05, 09:44
Medlem
piffpuff87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LekandePyromanen
Det låter ju onekligen inte bra. Du bör prata med din psykolog direkt!

Nu har jag tyvärr inte fått träffa någon psykolog ännu, 3v väntetid=/ Men får bli att vända sig till jourcentralen i eftermiddag(vårdcentralen är så jävla strulig med tidsbokning och någon akutpsyk finns inte i denna byhåla).
Citera
2018-02-05, 09:46
Medlem
Att du tror att din sambo är otrogen mot dig tror jag inte är ett tecken på psykos. Med tanke på att sitt mående är förändrat från det normala är onormala beteenden en logisk följd. Jag tror därför inte att du ska fundera på om du är psykotisk, då jag inte tror att det är hälsosamt att leta psykotiska symptom hos sig själv (såvida du inte skulle göra något helt galet, men är man psykotisk vet man ofta inte om det ändå).

Det är min okvalificerade åsikt. Varför mår du dåligt? Vad är ditt problem?
Citera
2018-02-05, 09:48
Medlem
LekandePyromanens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av piffpuff87
Nu har jag tyvärr inte fått träffa någon psykolog ännu, 3v väntetid=/ Men får bli att vända sig till jourcentralen i eftermiddag(vårdcentralen är så jävla strulig med tidsbokning och någon akutpsyk finns inte i denna byhåla).

Ett någorlunda radikalt sätt att komma i kontakt med en psykolog är att ringa 112 och säga att du tror att du kommer skada dig själv. Ambulans eller polis kommer att hämta dig och köra dig till psykakuten. Där kan du prata med en psykolog.
Citera
2018-02-05, 09:56
Medlem
piffpuff87s avatar
Citat:
Ett någorlunda radikalt sätt att komma i kontakt med en psykolog är att ringa 112 och säga att du tror att du kommer skada dig själv. Ambulans eller polis kommer att hämta dig och köra dig till psykakuten. Där kan du prata med en psykolog.
Mjo, dock känns det lite för radikalt, eftersom jag är "normal" nu, fastän självmordstankar och självskadebeetende kvarstår, men jag kan som mota bort de just nu.
Citera
2018-02-05, 09:58
Medlem
Citat:

Att manipulera blåljuspersonal och använda dem som taxi är även ett effektivt sätt att slösa samhällets resurser, och kan potentiellt komplicera en akut situation för någon annan. Man ska inte ringa 112 om det verkligen inte är akut.
Citera
2018-02-05, 12:05
Medlem
Svar nej inget psykos-beteende. Snarare depression eller ångest låter det som.
En psykos är sällan något personen själv märker. Mycket mycket djupare än ett raseriutbrott på ett missförstånd.
Citera
2018-02-05, 14:04
Medlem
maxatdunders avatar
Du är fast i drogträsket och förlitar dig på droger ska hjälpa dig.. du behöver behandling och se över dina vanor, träning, kost hälsa, går du ens promenader? Det finns hjälp att få gå dit innan du dör
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in