2018-02-05, 05:07
Awaiting Email Confirmation
Kontantuttag med kreditkort ska enligt de flesta (alla?) kortutgivare kosta rnta frn frsta dagen vid negativt saldo eller om man s vill; krediten r uttnyttjad och man har mindre kvar att handla fr n nivn p krediten.
Men hur kan man se att rnta brjar ticka efter ett uttag p kontoutdragen?

Jag har alltid betalat alla kreditkortsfakturor i tid s har ingen erfarenhet hur det ser ut nr kreditrntan tickar i det fallet och nr man betalar sin skuld p avbetalning.

Kortet jag gjort uttag p r ett Coop Mer som ska vara avgiftsfritt vid kontantuttag.
Citera
2018-02-05, 08:00
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av davidwatts
Kontantuttag med kreditkort ska enligt de flesta (alla?) kortutgivare kosta rnta frn frsta dagen vid negativt saldo eller om man s vill; krediten r uttnyttjad och man har mindre kvar att handla fr n nivn p krediten.
Men hur kan man se att rnta brjar ticka efter ett uttag p kontoutdragen?

Jag har alltid betalat alla kreditkortsfakturor i tid s har ingen erfarenhet hur det ser ut nr kreditrntan tickar i det fallet och nr man betalar sin skuld p avbetalning.

Kortet jag gjort uttag p r ett Coop Mer som ska vara avgiftsfritt vid kontantuttag.

Du ser det nr du fr fakturan. D str rnteposterna med dr.
Citera
2018-02-05, 08:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av davidwatts

Varfr lser du inte reglerna sjlv?

https://www.coop.se/betalkort-och-ba...t/medmera-mer/

Citat:
Samtliga kp samlas p en faktura som du fr en gng i mnaden. I kortet ingr en kortkredit som r rntefri i upp till 54 dagar. Du betalar bara rnta om du skjuter upp betalningen (aviseringsavgift tillkommer).

Du hade ftt snabbare och mer utfrligt svar om du sjlv i din webblsares adressrad t ex skrivit
kort coop mer avgifter
Lr dig Ska, BraHenSkerSjlv.
Citera
2018-02-05, 09:22
Citat:
Ursprungligen postat av EckiEcki
Du ser det nr du fr fakturan. D str rnteposterna med dr.

Tack! S det syns inte innan allts?

Kanske bst att lgga kontot p plus nu d.
Citera
2018-02-05, 09:26
Citat:
Ursprungligen postat av lbl
Varfr lser du inte reglerna sjlv?

https://www.coop.se/betalkort-och-ba...t/medmera-mer/

Du hade ftt snabbare och mer utfrligt svar om du sjlv i din webblsares adressrad t ex skrivit
kort coop mer avgifter
Lr dig Ska, BraHenSkerSjlv.

Det gr snabbare att frga p flashback n att lsa trkiga villkor. Tnkte att ngon kunde ha nytta av svaret ox.

Och du svarade genom att inte svara p frgestllningen.

Kan fortstta och frga om det r shr generellt med kreditkort. Syns det frst nr fakturan kommer?
Citera
2018-02-05, 09:35
Frgade frresten en kassr p coop som sa att kontantuttag dr med deras kreditkort inte blir rnta p vid negativt saldo. Men det tror jag inte p.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in