• 24 479 online
  • 1 183 653 medlemmar
  • 61 166 787 inlägg
2018-02-05, 03:54
Medlem
https://drive.google.com/open?id=0B4...HlWcG1TVzBoTjQ

Polis Martti Källmalm misshandlar 30 årig man. 6 månaders tystnad, då bevisen inte räcker
plus att han känner sig hotat av telefonen i hans ansikte. men som ni ser söker han upp personen.

Han agerar alltså i nödvärn, enligt åkklagare trots att han går dessa 30-40 meter istället för att ringa förstärkning.

Alltså känner du dig hotat av en människa har du rätt att ta att ta till nödvärn. I detta fallmist 4 min misshandel, sen gå och hugga ved när grannarna kommer plus att människan som blir misshandlad dessutom har en liten mops i höger näve samt

Ser du någon på stadens gator med en telefon och du tror att han utgör fara för dig. nocka honom i förebyggande syfte, då det är enligt lag rätt om detta står sig. utredningar är att lita på.

Ska en polis behöva känna sig hotat av en man som gått ner 17 kg s(förmodad sepsis) samt har en mops i höger hand. Så han har väll 60 kg plus på den utsatte.
Senast redigerad av r0bt0b 2018-02-05 kl. 03:57.
Citera
2018-02-05, 04:40
Moderator
RadikalFails avatar
Min fråga är varför detta ligger på en Google drive? Jag föreslår att du skaffar ett utdrag från en artikel från någon tidning istället för att bara starta en tråd med dina åsikter.
Citera
2018-02-05, 05:13
Medlem
Vad var bakgrunden? Varför filmade du?
Annars så är det solklart vem som attackerar vem och hade det handlat om två "civila" så hade "polismannen" åkt på det.
Citera
2018-02-05, 05:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RadikalFail
Min fråga är varför detta ligger på en Google drive? Jag föreslår att du skaffar ett utdrag från en artikel från någon tidning istället för att bara starta en tråd med dina åsikter.

Det är väl ej bara åsikter då där finns en film bifogad,då anmälan mot polis är en daglig händelse så får oftast detta ingen tidningsartikel.
Citera
2018-02-05, 07:06
Medlem
aFvRenOndskAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nsbm
Vad var bakgrunden? Varför filmade du?
Annars så är det solklart vem som attackerar vem och hade det handlat om två "civila" så hade "polismannen" åkt på det.

Inte ett jävla dugg självklart nej, och nej det finns gott om civila som anses ha agerat i nödvärn. Det är knappast så att polismannen bara såg någon som gick med hund och bestämde sig för att attackera, något var det som föregick händelsen.

Tror nog att ordet "pajas" är ett väl passande tillmäle till våran käre TS.
Citera
2018-02-05, 07:08
Medlem
herrcarlssons avatar
Trådstarten skriker ju psykfall. Något mongo går förbi ett hus och börjar skrika "voff" för att provocera en man i det huset. Mannen kommer ut och tar tag i mongot, som helt plötsligt börjar låta som om han sitter och skiter.

Inte konstigt att "bevisen" ej räckte till. Man ser ju inte ett skit, och hör inget annat än mongots skrik.
Senast redigerad av herrcarlsson 2018-02-05 kl. 08:00.
Citera
2018-02-05, 07:10
Medlem
aFvRenOndskAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av r0bt0b
https://drive.google.com/open?id=0B4...HlWcG1TVzBoTjQ

Polis Martti Källmalm misshandlar 30 årig man. 6 månaders tystnad, då bevisen inte räcker
plus att han känner sig hotat av telefonen i hans ansikte. men som ni ser söker han upp personen.

Han agerar alltså i nödvärn, enligt åkklagare trots att han går dessa 30-40 meter istället för att ringa förstärkning.

Alltså känner du dig hotat av en människa har du rätt att ta att ta till nödvärn. I detta fallmist 4 min misshandel, sen gå och hugga ved när grannarna kommer plus att människan som blir misshandlad dessutom har en liten mops i höger näve samt

Ser du någon på stadens gator med en telefon och du tror att han utgör fara för dig. nocka honom i förebyggande syfte, då det är enligt lag rätt om detta står sig. utredningar är att lita på.

Ska en polis behöva känna sig hotat av en man som gått ner 17 kg s(förmodad sepsis) samt har en mops i höger hand. Så han har väll 60 kg plus på den utsatte.

Filmen säger ju inte ett jävla dugg. Dock kan man fråga sig varför du är och springer utanför polismannens hus och håller på att fjanta dig med mobilkameran.

Ja nödvärn får man använda sig utav både vid brottsliga angrepp, samt föregående hot( överhängande brottsliga angrepp).

När anses nödvärnet uppstå? När han går ut för att säga till dig och du börjar bråka?

Vad föregick händelsen? För inbilla oss inte att du bara gick där som vanligt( och av en händelse råkade filma) varpå polismannen helt plötsligt får för sig att misshandla dig..
Citera
2018-02-05, 07:57
Medlem
Sebzors avatar
Polisen var väl inte i tjänst?

Det intressanta är vad som hände innan polisen gick ifatt offret.
Citera
2018-02-05, 08:00
Medlem
mungs avatar
Jag tycker "offret" är intressant här. Vad kan han tänkas lida av för störningar? Aspergers syndrom åtminstone.
Citera
2018-02-05, 08:01
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Skulle nitat dig med om du rastat din hund på min tomt.

Lär dig skriva för helvete !! Ögonen blöder.
Citera
2018-02-05, 08:50
Medlem
Herregud hunden har inte lagt en droppe på hans tomt. Skulle mer än gärna ta fram mer men polisen mörkar hela händelsen. Sjukhuset skickar ut tre pressmeddelande som går upp i rökt.

Det finna idioter och så finns det idioter. Dina ögon blöder? Kanske dags att ta lite frisk luft då. Idiot
Citera
2018-02-05, 09:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av herrcarlsson
Trådstarten skriker ju psykfall. Något mongo går förbi ett hus och börjar skrika "voff" för att provocera en man i det huset. Mannen kommer ut och tar tag i mongot, som helt plötsligt börjar låta som om han sitter och skiter.

Inte konstigt att "bevisen" ej räckte till. Man ser ju inte ett skit, och hör inget annat än mongots skrik.

http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=6875489

Mongo? Haha herregud fuck off
Citera