Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-02-05, 02:48
  #1
Medlem
Hej.

Vet att det finns flera trådar om just detta, men dom är flera år gamla.

Handlade 1g kokain idag och har 3 medium linor kvar. Drar inte så ofta som andra gör, Men igår och förregår drog jag 1 gram och idag nästan 1 gram.

Har tyck över bröstet och de känns som pulsen på vänster sida av halsen kraftig(känns det som) När jag känner på halsens puls så har det varit värre, men som sagt. Vill dra dessa 3 linor idag för att imorgon och framöver sluta med detta inför sommaren.

Känner även mer seghet än uppåt, samt illamående.

Finns det risk för hjärtattack om man får denna syntom? Eller andra biverkningar?

Tacksam för snabba svar tack!
Citera
2018-02-05, 03:01
  #2
Medlem
ta inte mer! ring sjukvårds-upplysningen på 1177 om du är orolig.
Citera
2018-02-05, 03:06
  #3
Medlem
Ring 112
Risk för hjärnblödning och hjärtinfarkt..

”Kroppsligt ger drogen ett kraftigt höjt blodtryck, vilket kan orsaka hjärtproblem och stroke, speciellt efter upprepat bruk. Kokainanvändande kan även resultera i andningssvårigheter och kramper.”


https://www.drugsmart.com/faq/hur-ta...ryk-av-kokain/
Citera
2018-02-05, 03:14
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grejtbit
ta inte mer! ring sjukvårds-upplysningen på 1177 om du är orolig.

Citat:
Ursprungligen postat av DEF1
Ring 112
Risk för hjärnblödning och hjärtinfarkt..

”Kroppsligt ger drogen ett kraftigt höjt blodtryck, vilket kan orsaka hjärtproblem och stroke, speciellt efter upprepat bruk. Kokainanvändande kan även resultera i andningssvårigheter och kramper.”


https://www.drugsmart.com/faq/hur-ta...ryk-av-kokain/


Okej andra trådar säger att det är normalt vid uppåt drogar att pulsen går snabbt och att smärtan över bröstet är en muskel smärta för mycket kokain?

Är det så allvarligt. För pulsen går inte i 280, men den går snabbt
Citera
2018-02-05, 03:23
  #5
Medlem
Ja det är allvarligt man kan dö av kokain, försök tala i telefon med en legitimerad sjuksköterska eller läkare.
Citera
2018-02-05, 03:28
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grejtbit
Ja det är allvarligt man kan dö av kokain, försök tala i telefon med en legitimerad sjuksköterska eller läkare.


Har inte tryck länge och pulsen är nere nu, men somsagt. Vid allvarliga syntom, borde väll syntomen fortsätta?
Citera
2018-02-05, 03:33
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zbe
Har inte tryck länge och pulsen är nere nu, men somsagt. Vid allvarliga syntom, borde väll syntomen fortsätta?

Du tar mig inte på allvar, lycka till!
Citera
2018-02-05, 03:36
  #8
Medlem
[quote=Grejtbit|63136155]Du tar mig inte på allvar, lycka till![/QUOTE


Jag vet. Är dum som inte lyssnar men drog dom sista nu. Det är så vid sug. Man skiter i konsekvenserna men är jävligt nojjig nu. hoppas att det går bra med mig denna timme och sen inget mer.

Återkommer om 1 timme.

Somsagt är lyssnar på dina ord men gör det iallafall!
Citera
2018-02-05, 12:24
  #9
Medlem
Zer0Shits avatar
[quote=zbe|63136163]
Citat:
Ursprungligen postat av Grejtbit
Du tar mig inte på allvar, lycka till![/QUOTE


Jag vet. Är dum som inte lyssnar men drog dom sista nu. Det är så vid sug. Man skiter i konsekvenserna men är jävligt nojjig nu. hoppas att det går bra med mig denna timme och sen inget mer.

Återkommer om 1 timme.

Somsagt är lyssnar på dina ord men gör det iallafall!
Dog du?
Citera
2018-02-05, 12:30
  #10
Medlem
trueforgoods avatar
Hoppas verkligen det gick bra för TS. Kokain är en farlig drog som är sjukt värdelös i mina ögon. Den ger inget förutom välmående och ökat självförtroende (som varar en kort stund). Man blir egoistisk och det enda som spelar roll är vad man själv säger. Man kan sitta och ha konversationer med kompisar men inser efteråt att man bara minns vad man själv sagt, då man inte lyssnar på andra.

Det har ett extremt återdoseringsbehov vilket är farligt eftersom man faktiskt kan dö om man tar för mycket. Kolla bara på TS, som trots oro över sin hälsa drog i sig det resterande.

Kokain är farligt, dyrt, höga straff och en totalt meningslös drog som borde sluta existera.
Citera
2018-02-06, 22:34
  #11
Medlem
[quote=Zer0Shit|63138368]
Citat:
Ursprungligen postat av zbe
Dog du?

Citat:
Ursprungligen postat av trueforgood
Hoppas verkligen det gick bra för TS. Kokain är en farlig drog som är sjukt värdelös i mina ögon. Den ger inget förutom välmående och ökat självförtroende (som varar en kort stund). Man blir egoistisk och det enda som spelar roll är vad man själv säger. Man kan sitta och ha konversationer med kompisar men inser efteråt att man bara minns vad man själv sagt, då man inte lyssnar på andra.

Det har ett extremt återdoseringsbehov vilket är farligt eftersom man faktiskt kan dö om man tar för mycket. Kolla bara på TS, som trots oro över sin hälsa drog i sig det resterande.

Kokain är farligt, dyrt, höga straff och en totalt meningslös drog som borde sluta existera.

Jag överlevde och idag slutat med skiten, så rekommenderar ingen att stoppa i sig det. Inte värt pengarna för effekten, samt inte värt pengarna för hälsan.
Citera
2018-02-10, 01:56
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DEF1
Ring 112
Risk för hjärnblödning och hjärtinfarkt..

”Kroppsligt ger drogen ett kraftigt höjt blodtryck, vilket kan orsaka hjärtproblem och stroke, speciellt efter upprepat bruk. Kokainanvändande kan även resultera i andningssvårigheter och kramper.”


https://www.drugsmart.com/faq/hur-ta...ryk-av-kokain/

Citat:
Ursprungligen postat av Grejtbit
Ja det är allvarligt man kan dö av kokain, försök tala i telefon med en legitimerad sjuksköterska eller läkare.

Citat:
Ursprungligen postat av Grejtbit
Du tar mig inte på allvar, lycka till!

Högprocentigt kola ger inte dessa effekter.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback