Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-02-04, 21:14
  #1
Medlem
Niggerss avatar
Den Syriska parasit familjen Akesh är grovt missnöjd med den boende Stockholm stad ordna fram åt. Samma boende som vanliga Svenska får köa för i ca 9 år. ( Det är ca 9 års kötid till en hyresrätt i Vällingby )

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/f...-tva-enrummare

Man iordningställt 204 ettor åt dessa lyxflyktingar ifrån Syrien. Tydligen tycker Syrierna att vi kuffar inte matar dem tillräckliga lyxliga bostäder.

https://mitti.se/nyheter/nyanlanda-familjer-ettor/

Vad tycker ni som söker bostad i Stockholm? Skulle kunna tänka Er att få en etta i vällingby utan 9 års kötid?
Citera
2018-02-04, 21:31
  #2
Medlem
De kanske skulle gjort research om Sverige innan de vandrade över Öresundsbron i hopp om att få lyxmansion och bmw.
__________________
Senast redigerad av Cauvie 2018-02-04 kl. 21:52.
Citera
2018-02-04, 21:33
  #3
Medlem
8 papp för en etta? Dålig luft kan bero på, ja vadå tro? Skum matlagning kanske? Vet inte hur köksfläkten fungerar? Får inte jobba innan SFI är klart, undrar bara om båda föräldrarna går på det. Tja, om det inte passar så finns det andra platser att bo på.
Citera
2018-02-04, 21:34
  #4
Medlem
sommarlovs avatar
De får klaga hur mycket de vill, bara de berättar sanningen till släkt och vänner i hemlandet, istället för rövarhistorier om gratis hus och hur mycket villiga kvinnor dom helst med pengar i fettan!
Citera
2018-02-04, 21:45
  #5
Medlem
burialhexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niggers
Den Syriska parasit familjen Akesh är grovt missnöjd med den boende Stockholm stad ordna fram åt. Samma boende som vanliga Svenska får köa för i ca 9 år. ( Det är ca 9 års kötid till en hyresrätt i Vällingby )

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/f...-tva-enrummare

Man iordningställt 204 ettor åt dessa lyxflyktingar ifrån Syrien. Tydligen tycker Syrierna att vi kuffar inte matar dem tillräckliga lyxliga bostäder.

https://mitti.se/nyheter/nyanlanda-familjer-ettor/

Vad tycker ni som söker bostad i Stockholm? Skulle kunna tänka Er att få en etta i vällingby utan 9 års kötid?

Skillnaden är väl att de som köar får ett förstahandskontrakt medan denna familj bor där tillfälligt.
Jag skulle inte vilja bo 7 pers i min 1:a, inte ens för 1 natt.
Citera
2018-02-04, 21:48
  #6
Medlem
Niggerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av burialhex
Skillnaden är väl att de som köar får ett förstahandskontrakt medan denna familj bor där tillfälligt.
Jag skulle inte vilja bo 7 pers i min 1:a, inte ens för 1 natt.

Det är bara för dom har en jävla massa fruar med sej. 7 personer boende kräver en minst 5 rummare. Han är kock! Han kommer aldrig bli lönsam för Sverige den här lyxflyktingen. Räkna man in framtida fängelse kostnader för hans barn och den gäng kriminalitet som hans familj kommer ge Sverige, så borde deportera den här familjen på en gång.
Citera
2018-02-04, 21:52
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saleh Akesh
De säger, ”ni är fria att gå”. Men vart ska vi gå? Jag har inget jobb, ingen inkomst. I Syrien behöver en person jobba för att elva personer ska kunna äta. Här behöver elva personer jobba för att en ska kunna äta.

Jaha, låter som det är vi som borde flytta till Syrien då.
Citera
2018-02-04, 21:53
  #8
Medlem
burialhexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niggers
Det är bara för dom har en jävla massa fruar med sej. 7 personer boende kräver en minst 5 rummare. Han är kock! Han kommer aldrig bli lönsam för Sverige den här lyxflyktingen. Räkna man in framtida fängelse kostnader för hans barn och den gäng kriminalitet som hans familj kommer ge Sverige, så borde deportera den här familjen på en gång.

1 fru och 5 barn verkar väl mer stämma överens med denna snubbe.
Citera
2018-02-04, 21:58
  #9
Medlem
PappasNyaKilles avatar
Självklart är det fritt fram att åka hem igen om det inte passar.
Märkligt att inte SVT fått order om vilken linje som ska drivas nu (repatriering).
Citera
2018-02-04, 22:11
  #10
Medlem
2*8 papp för ett par ettor? Låter som nyproduktion som svenskar inte har råd att betala. Jag beklagar sorgen för familjen. Det är inte alla som har förmånen att bli kommunplacerade i Nacka. Jag antar också att granatbeskjutningen i Vällingby motsvarar den i Aleppo. Illa! Vad gör det miljöpartistiska stadsborgarrådet Linderborg åt kränkningen? Skämmes!
Citera
2018-02-04, 22:12
  #11
Medlem
Niggerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bazgorg
Det är totalt 16.000 kr hyra

Familjen har 4 barn kommer de få typ 30000 kr i bidrag enligt moderaterna?

Man vill pappan ska jobba för 19000 kr månad

Hur tänker man här?

För detta handlar bara om att trygga valröster för MP inget annat!

Vilket parti tror du man röstar får bostad bidrag?

Vi Svenskar är bara kuffar i deras ögon. MP är det parti som vill islamisera sönder sverige.
Citera
2018-02-04, 22:53
  #12
Medlem
trumpetsvamps avatar
Varför frågar inte reportern vad familjen gör i Sverige?
Jag antar att de sökt asyl. Hur fan kan de i så fall klaga på boendet? Eller har alla äntligen slutat leka att invandrarna från Mellanöstern och Afrika är flyktingar?
De har tak över huvudet, värme, mat och vatten, utan att behöva slanta upp en enda krona själva. Lär er svenska och svenska seder och skaffa ett jobb och fixa det själva om ni inte gillar läget, eller åk hem igen eller sök er till något av de bortåt 100 länderna som ligger närmare Syrien, både geografiskt och kulturellt, än vad Sverige gör.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback