• 1
  • 2
2018-02-04, 19:36
Medlem
8711s avatar
Sandra Karlsson som är känd från TV4:s program "Bonde söker fru" och är lärare till vardags har blivit vald till vice ordförande för Sverigedemokraterna i Norrköping. Hon har varit Sverigedemokrat en längre tid men inte velat gå ut med sitt engagemang förrän nu, något som hon stöttas i av sin Bonde-man Klas.

https://www.facebook.com/SDOstergotl...74852189270471

Citat:
"Bonde söker fru"- profilens nya uppdrag i SD

Sandra Karlsson blev känd för den svenska tv-publiken när hon var en av deltagarna i "Bonde söker fru".

Nu ger hon sig in i politiken och blir vice ordförande för Sverigedemokraterna i Norrköping – och stöttas av maken och tv-bonden Klas Karlsson.

– Han sa att man måste få ha politiska åsikter i det här landet, så det var faktiskt han som sa att jag skulle gå ut med det, berättar Sandra Karlsson för Folkbladet.

Citat:
Enligt tidningen är det inte Sandras första uppdrag inom politiken. Hon har även varit ersättare i utbildningsnämnden i Norrköping och SD:s representant i landsbygdsrådet.

Men det har inre varit självklart för henne att prata om sitt politiska engagemang.

– Det är känsligt att vara Sverigedemokrat i dag. Människor har fått sina företag skadade och jag var rädd att få sparken, berättar Sandra Karlsson som även driver flera företag och jobbar som lärare och fortsätter:

– Det är ett stort uppdrag och ett stort förtroende, vilket kräver att man tar det på allvar, något jag tänker göra.

https://www.expressen.se/noje/bonde-...edemokraterna/

Det börjar bli en del kändisar och TV-kända personer som anslutit/ansluter sig till Sverigedemokraterna nu.

Jan Hammarlöf, "Farmen-Blondie".
Jan O Jansson, "Naken-Janne".
Sandra Karlsson, känd från "Bonde söker fru".
Peter Jezewski, artist.

* Vad vet vi om Sandra Karlsson i politisk aspekt? Vad har hon för åsikter? Vad är hennes hjärtefrågor? Har hon varit med i något annat parti tidigare? Hur länge har hon varit Sverigedemokrat? Varför blev hon Sverigedemokrat?

* Vad kan det här innebära för väljarunderlaget till Sverigedemokraterna? Kan sådana här anslutningar till partiet bidra till en större acceptans och intresse för partiet från olika väljargrupper? Sandra Karlsson är en av dom första kvinnliga lite kända personerna som går ut offentligt med att hon är Sverigedemokrat, kan det påverka andra tjejer och kvinnor att våga ta samma steg eller överväga om inte Sverigedemokraterna ändå är ett parti för dom också?

* Sandra Karlsson är lärare, detta har i flera fall förr varit något känsligt. Få lärare vågar gå ut med att dom är Sverigedemokrater även om det såklart är vanligt förekommande som överallt annars idag när Sverigedemokraterna är ett stort parti på en bit över 20% vid ett val idag. Kan sådant här vara med och bidra till att det blir mer accepterat för lärare att sympatisera med Sverigedemokraterna och ge uttryck för detta, utan att behöva oroa sig för att bli av med jobbet pga politiska trakasserier?
Citera
2018-02-04, 19:46
Medlem
Härligt. Undra hur TV4 kommer reagera däremot haha, de lär väl göra politiska background checks på samtliga deltagare tills nästa gång eller något. Kan verkligen se framför mig hur paranoida och inskränkta TV4 är.

Förövrigt alltid bra med politiska Sverigedemokrater med lärarbakgrund också då skolan är en stor politisk fråga numera. Skulle inte förvåna mig om Sandra Karlsson (SD) hade krossat Fridolin i en skoldebatt.
Senast redigerad av Cauvie 2018-02-04 kl. 19:48.
Citera
2018-02-04, 19:46
Medlem
Trevligt. Men man undrar hur länge hon får ha sitt jobb kvar, eller hur länge hon står ut med alla pk- kollegers kommande mobbing.
Citera
2018-02-04, 19:49
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cauvie
Härligt. Undra hur TV4 kommer reagera däremot haha, de lär väl göra politiska background checks på samtliga deltagare tills nästa gång eller något.

Ja, hade han eller hon eller vem som helst haft SD-kopplingar som var kända tidigare så hade man knappast fått vara med. Om jag vore bonde hade jag knappast fått säga det i TV4 att "Jag är en Sverigedemokrat som värdesätter det här och det här, söker en gärna likasinnad kvinna", då hade jag ju aldrig fått vara med.

Så är det politiska förtrycket i Sverige.
Citera
2018-02-04, 19:51
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av regnidagigen
Trevligt. Men man undrar hur länge hon får ha sitt jobb kvar, eller hur länge hon står ut med alla pk- kollegers kommande mobbing.

Förhoppningsvis har hon vettiga kollegor och en bra chef. Vet inte om hon står och faller med lärarjobbet heller, hon är även företagare och sådär så hon kanske kan ta den smällen, jag känner inte till henne i detalj

Hon är nog ganska stark ändå som vågar gå ut med det här och engagera sig i Sverigedemokraterna.
Citera
2018-02-04, 19:53
Medlem
Kollar inte på skräp som Bonde söker fru så jag vet inget om henne.
På bilderna gör hon inget intelligent intryck rent visuellt, vore tråkigt med ännu ett stolpskott i partiet.
Att hon är lärare och driver företag låter ju lovande dock.

Rent generellt så är SD företrädare ofta inte direkt attraktiva utseendemässigt - det spelar ganska stor roll även om innehållet givetvis är (eller borde vara) viktigare.

Nåja, vi får väl hoppas att hon lockar några väljare från soffan till valurnorna.
Citera
2018-02-04, 19:57
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harmon
Kollar inte på skräp som Bonde söker fru så jag vet inget om henne.
På bilderna gör hon inget intelligent intryck rent visuellt, vore tråkigt med ännu ett stolpskott i partiet.
Att hon är lärare och driver företag låter ju lovande dock.

Rent generellt så är SD företrädare ofta inte direkt attraktiva utseendemässigt - det spelar ganska stor roll även om innehållet givetvis är (eller borde vara) viktigare.

Nåja, vi får väl hoppas att hon lockar några väljare från soffan till valurnorna.

Hon gör ett trevligt och bra intryck då jag har sett henne på tv. Huruvida SD:s politiker på lokal nivå är snygga eller inte är en icke-fråga och totalt ointressant. Jag tycker hon ser trevlig ut och verkar trevlig i sättet vilket är ännu mer viktigt. Hon har ju sin man så hon är nog inte så intresserad av dig ändå Hon är nog inte heller intresserad av några stolpskott som skriver sånt Det behöver knappast SD heller, inte sant?
Citera
2018-02-04, 20:05
Medlem
Attraktiviteten spelar alltid roll inom politiken, på alla nivåer.
Du behöver inte försvara henne, jag blir glad när kompetenta personer väljer att engagera sig i SD. Det finns det fortfarande en stor brist på i partiet.
Citera
2018-02-04, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Förhoppningsvis har hon vettiga kollegor och en bra chef. Vet inte om hon står och faller med lärarjobbet heller, hon är även företagare och sådär så hon kanske kan ta den smällen, jag känner inte till henne i detalj

Hon är nog ganska stark ändå som vågar gå ut med det här och engagera sig i Sverigedemokraterna.

Om jag minns henne rätt var hon mycket trevlig i tv- serien. Likaså hennes man Klas. ( Han med tänderna? ) De har säkert ett stort umgänge att påverka.
Citera
2018-02-04, 20:17
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harmon
Attraktiviteten spelar alltid roll inom politiken, på alla nivåer.
Du behöver inte försvara henne, jag blir glad när kompetenta personer väljer att engagera sig i SD. Det finns det fortfarande en stor brist på i partiet.

Kanske värt att kommentera och styla en partiledare, men inte en vice ordförande i kommunpolitiken.

Handlar inte om försvar. Tycker det blir ganska onödigt att kommentera så bara.
Citera
2018-02-04, 20:19
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av regnidagigen
Om jag minns henne rätt var hon mycket trevlig i tv- serien. Likaså hennes man Klas. ( Han med tänderna? ) De har säkert ett stort umgänge att påverka.

Jo, just det. Det är dom ja! Jag minns dom tydligt från säsongen dom var med i, så avtryck gjorde hon och han tydligen en del. Även om inte heller jag följer Bonde söker fru slaviskt på något sätt, utan mest har sett något enstaka avsnitt här och där av en slump.

Verkade rätt glada och trevliga bägge två har jag för mig Båda fick en bra partner och ett förhållande som håller än. Ärliga och lojala personer kan man anta då.
Citera
2018-02-05, 14:51
Medlem
8711s avatar
Citat:
Sandra får tung post i SD

Sandra Karlsson är ny vice ordförande i SD Norrköping. ”Tiden är mogen för mig och familjen”, säger hon.

– Jag tycker att det är ett parti som ligger ganska nära vanligt folks åsikter. Jag kommer ofta i kontakt med människor och pratar om vardagsfrågor och bekymmer, som jag tycker att SD tar upp, säger hon.

Citat:
Under sina år i SD har hon skaffat sig erfarenhet från styrelsearbete och valberedning. Hon är ersättare i utbildningsnämnden och är partiets representant i landsbygdsrådet i Norrköping, en plats hon tog över efter Darko Mamkovic 2015.

– Utbildningsfrågor och landsbygden ligger mig varmast om hjärtat. Jag är ju lärare och har jobbat med ungdomsutbildning, säger Sandra.

http://www.folkbladet.se/nyheter/nor...om4972185.aspx
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in