Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-02-04, 19:16
  #1
Medlem
8711s avatar
Ytterligare en politiker lämnar moderaterna för att gå över till Sverigedemokraterna. Det handlar den här gången om Christer Börjesson i Munkedals kommun som tar steget över till SD. Han uttrycker stort missnöje med riktningen som Sverige tagit, men även som hans gamla parti M tagit. Han hoppades på den nya partiledaren Kristersson men har snabbt insett att det var att bedra sig att hoppas på denna person som vill ha fortsatt mycket stor massinvandring och dess hemska konsekvenser för Sverige och svenskarna. Han menar att det skett en stor förändring på bara några få år som visar sig i form av en enorm och accelererande kriminalitet som vi inte upplevt tidigare i det här landet.

Citat:
Politiker: Jag har fått nog! Nu byter jag från M till SD

"Jag blev väldigt optimistisk när Moderaterna bytte partiledare till Ulf Kristersson, men ack vad jag bedrog mig"

Vad är det som påverkar en politiker från Moderaterna att byta till SD när man har varit nästan halvtidspolitiker i 25 år? Den stora påverkan är ju naturligtvis den politiska ledning för det parti som man känner tillhörighet till och när den börjar att gunga, då kan saker börja att hända.

Citat:
Jag upplever att vi här i Sverige har fått en dramatisk förändring på endast några få år. Det som jag närmast tänker på är, förändringen inom brottslighet mot ett sämre samhällsklimat och en otrygg vardag för Sveriges invånare.

SD:s politik har av någon underlig anledning kopierats av nästan samtliga partier på senare tid, så helt plötslig är deras tankar och lagförslag legala. Jag kan också tycka att man har hanterat demokratin på ett ganska vidrigt sätt gentemot SD, de är av folket framröstade att representera deras väljare men blir allt som oftast inte insläppta i finrummet.

https://nyheter24.se/debatt/902188-p...fran-m-till-sd

* Vad vet vi om Christer Börjesson från Munkedal? Vad har han haft för roller som politiker i kommunen för M? Vad är det Sverigedemokraterna får för tillskott och erfarenheter i form av detta nytillskott?

* Politikerna fortsätter i en strid ström lämna M för SD, det sker mer eller mindre sådana övergångar varje vecka som blir mer eller mindre kända. Hur hanterar partierna den här processen? M som förlorar stora antal politiker till Sverigedemokraterna och SD som vinner över nya lokalpolitiker och stor erfarenhet i en tät och jämn ström? Hur resonerar man kring denna utveckling?
Citera
2018-02-04, 19:28
  #2
Medlem
Studsbolls avatar
Valet närmar sig och många är det som vill ta rygg på ledaren. M har tagit till sig SD politiken, men vill inte kännas vid att de gjort det. Det finns säkerligen en stor andel SD sympatisörer bland Moderaternas lokalpolitiker och för varje sund person som byter sida blir det lättare att ta steget. En härlig prestigeförlust för Reinfelds lärjunge Kristersson.
Citera
2018-02-04, 21:04
  #3
Medlem
8711s avatar
Citat:
Moderat avhopp till Sverigedemokraterna

Munkedalspolitikern Christer Börjesson byter parti, från Moderaterna till Sverigedemokraterna. Han behåller sitt uppdrag i kommunfullmäktige, men byter partibeteckning.
– Jag är trött på det som sker i Sverige. Alla partier kopierar SD:s politik och följer inte de demokratiska spelreglerna, säger han.

http://www.lysekilsposten.se/artikel...edemokraterna/
Citera
2018-02-05, 00:21
  #4
Medlem
Välkommen Christer till Sveriges största parti 2018 SD.
Citera
2018-02-05, 15:04
  #5
Medlem
8711s avatar
Citat:
Tidigare M-politiker går till SD: "Står för ordning och reda"

För fyra år sedan lämnade Christer Börjesson i Munkedal Moderaterna. Nu vill han återigen satsa på politiken och byter till Sverigedemokraterna.

http://www.bohuslaningen.se/nyheter/...reda-1.5080464

Citat:
Välkommen till Sverigedemokraterna Christer!

https://www.facebook.com/Sdmunkedal/...40246649329201
Citera
2018-02-06, 00:05
  #6
Medlem
8711s avatar
Han verkar ha varit en hyfsat inflytelserik politiker för M i Munkedals kommun om man söker på hans namn, kollar på artiklar och bilder där han representerat partiet. I 25 år som han själv skriver har han varit politiker, så det är en bred och stor erfarenhet som kommer till Sverigedemokraterna. Bara att tacka och ta emot. Alla såna värvningar är mycket bra för Sverigedemokraternas utveckling lokalt runt om i landet!
Citera
2018-02-11, 12:34
  #7
Medlem
För invandringsmotståndet hade det nog varit bättre om Christer Börjesson, Patrick Reslow m fl bildat ett nytt parti. Diskuterar saken här:

Riksdagsledamoten Patrick Reslow (M) går över till Sd (20170517) /Mod
(FB) Riksdagsledamoten Patrick Reslow (M) går över till Sd (20170517) /Mod

Ett halvbra substitut hade varit att de uteslutna SDU:arna (Kasselstrandarna) gett partibeteckningen Alternativ för Sverige till Reslow & Co utan att bli involverade själva.

Med nätets hjälp borde det ha gått att få in några miljoner eftersom Ann Heberlein fått ihop en miljon till sin sannolikt rätt meningslösa bok om våldtäkter. Tror också att det hade varit mindre skämmigt att ge några f d moderater pengar jämfört med att t ex ge SD pengar.

Men det som kommer att hända är väl snarare att Jimmie ”Hjärnsläpp” Åkesson ger tillbaka väljare till moderaterna väljare genom att som hittills låta förstå att moderaternas omsvängning är ärligt menad och inte taktik.
Citera
2018-04-24, 01:00
  #8
Avstängd
nils.flygels avatar
Hans övergång tycks ha gett en dominoeffekt, kul att se.
Citat:
Förre moderaten Christer Börjesson, centerpartisten Jan Petersson och moderaten Bo Ericson har under året bytt parti till Sverigedemokraterna. Först ut var Christer Börjesson.

– När dom såg att jag vågade ta steget över så var det fler som vågade, säger Christer Börjesson.
https://sverigesradio.se/sida/artike...rtikel=6919780

Citat:
Bo Ericson ger följande kommentar i ett pressmeddelande.

– Jag har under en tid funderat på det och nu var det äntligen dags att ta klivet. Sverigedemokraterna i Munkedal har etablerat sig som det enda trovärdiga landsbygdspartiet i kommunen. Detta har attraherat mig länge och detta vill jag fortsätta förvalta tillsammans med mina nya kollegor i Sverigedemokraterna.
http://www.bohuslaningen.se/nyheter/...erna-1.5462962
__________________
Senast redigerad av nils.flygel 2018-04-24 kl. 01:09.
Citera
2018-04-24, 01:24
  #9
Medlem
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Larmknappen
För invandringsmotståndet hade det nog varit bättre om Christer Börjesson, Patrick Reslow m fl bildat ett nytt parti. Diskuterar saken här:

Riksdagsledamoten Patrick Reslow (M) går över till Sd (20170517) /Mod
(FB) Riksdagsledamoten Patrick Reslow (M) går över till Sd (20170517) /Mod

Ett halvbra substitut hade varit att de uteslutna SDU:arna (Kasselstrandarna) gett partibeteckningen Alternativ för Sverige till Reslow & Co utan att bli involverade själva.

Med nätets hjälp borde det ha gått att få in några miljoner eftersom Ann Heberlein fått ihop en miljon till sin sannolikt rätt meningslösa bok om våldtäkter. Tror också att det hade varit mindre skämmigt att ge några f d moderater pengar jämfört med att t ex ge SD pengar.

Men det som kommer att hända är väl snarare att Jimmie ”Hjärnsläpp” Åkesson ger tillbaka väljare till moderaterna väljare genom att som hittills låta förstå att moderaternas omsvängning är ärligt menad och inte taktik.

Först och främst. Tack för att du inte skrev en hel jävla spaltmeter den här gången!

För det andra så verkar du inte ha hängt med utvecklingen inom SD de senaste halvåret.

Åkesson går i intervju efter intervju till attack mot Kristersson och Moderaterna, och verkar numera föredra ett samarbete med Sossarna.

Kom in i matchen för fan Larmknappen, du ligger efter!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback