Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-02-04, 17:28
  #1
Medlem
Hej,
Kan någon rekommendera en skrivare som kan göra bra utskrifter på själva cd/dvd-skivan? samt fodral (men det går väl i en vanlig skrivare)?
Citera
2018-02-04, 17:33
  #2
Medlem
BigFatCones avatar
Det man har i fodralet är ju bara en bit papper och går mycket riktigt att skriva ut på vilken skrivare som helst och sen klippa till det.
Citera
2018-02-04, 17:54
  #3
Medlem
53....so whats avatar
https://www.elgiganten.se/product/da...krivare-ip7250

lite nyare än den jag har men funkat säkert bra.
Citera
2018-02-04, 18:18
  #4
Avstängd
LE37s avatar
Kör med lightscribe ist.
Citera
2018-02-04, 18:55
  #5
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LE37
Kör med lightscribe ist.
Då behöver man istället investera i en brännare som stödjer det.
Citera
2018-02-04, 22:48
  #6
Medlem
53....so whats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LE37
Kör med lightscribe ist.

en lten sökning gav detta:

https://forum.videohelp.com/threads/...ghtScribe-dead

http://moderngadfly.blogspot.se/2009...ibe-sucks.html
Citera
2018-02-05, 07:31
  #7
Avstängd
LE37s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Då behöver man istället investera i en brännare som stödjer det.

Vet att jag har det i iaf en av mina stationära trodde det var standard 2018.
Citera
2018-02-05, 07:44
  #8
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LE37
Vet att jag har det i iaf en av mina stationära trodde det var standard 2018.

Det var väl standard redan för typ 10 år sedan redan, det som däremot inte är standard är
lightscribe-skivor. Tror för övrigt att det var fem år sedan jag brände min senaste skiva..

Vet att för 20 år sedan, när det var hippt att bränna, skaffade jag självhäftande etiketter som såg ut som CD-skivor i storlek, centreringsverktyg medföljde etikettsatsen. Man skrev ut etiketterna på vanlig skrivare, klistrade därefter fast etiketten på skivan. Kostade typ 1 krona etiketten.
Citera
2018-02-05, 08:47
  #9
Medlem
https://www.prisjakt.nu/kategori.php...s=l=s351490110
Citera
2018-02-05, 12:24
  #10
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LE37
Vet att jag har det i iaf en av mina stationära trodde det var standard 2018.
HP la ner Lightscribe 2013 och LG var tydligen sista företaget att göra såna och det var 2014. Sist jag byggde en dator så var det i alla fall ingen Lightscribe-funktionalitet på den och i dagsläget så är det ju vanligare med laptops och där lär ju inte Lightscribe-tekniken få plats, om det ens finns en optisk enhet.
Citera
2018-02-06, 04:34
  #11
Avstängd
LE37s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Det var väl standard redan för typ 10 år sedan redan, det som däremot inte är standard är
lightscribe-skivor. Tror för övrigt att det var fem år sedan jag brände min senaste skiva..

Vet att för 20 år sedan, när det var hippt att bränna, skaffade jag självhäftande etiketter som såg ut som CD-skivor i storlek, centreringsverktyg medföljde etikettsatsen. Man skrev ut etiketterna på vanlig skrivare, klistrade därefter fast etiketten på skivan. Kostade typ 1 krona etiketten.

Ja väldigt längesedan jag brände någon skiva, brände en hel del 2006 till mitt Nintendo Wii innan jag kopplade in en extern disk till den men sen dess har det inte blivit många, men man var kung 1999 med en Compaq Pressario tror brännaren brände i 4x och en hårddisk på 10 eller 15 gig och typ 128 MB i ram

Skivorna brändes i ett piratkopierat Nero Burning Rom
Såhär såg den ut, betalade någonstans mellan 13-15k för paketet

Mycket musik och Playstation 1 spel brändes till både familj och vänner och min Pioneer 101-skivors Cd-växlare var smockfull!

Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
HP la ner Lightscribe 2013 och LG var tydligen sista företaget att göra såna och det var 2014. Sist jag byggde en dator så var det i alla fall ingen Lightscribe-funktionalitet på den och i dagsläget så är det ju vanligare med laptops och där lär ju inte Lightscribe-tekniken få plats, om det ens finns en optisk enhet.

Ja ha där ser man, killen med koll!
Har en HP-burk jag har kopplad till TV´n från 2010, som har LS har dock aldrig använt funktionen.


Citat:
Ursprungligen postat av knight22
...?

Nyfiken fråga, vad är det för skivor du ska bränna?
Trodde alla streamade musik film mm nuförtiden.
__________________
Senast redigerad av LE37 2018-02-06 kl. 04:36.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback